Wymiana cewki zapłonowej
Moderator: Sebu$
W związku z tym ze ja nie robiłem sam zapłaciłem 540 zł.
Cewka do wymiany.
Świece do wymiany.
Skasowanie bledu i robocizna. Tanio nie bylo. Cewka Valeo.
Do domu dojechalem bez najmniejszego problemu, tyle ze na 3 garach
Faktura w next tygodniu dopiero to sie dokładniej dowiem co i za ile.
p.s.
ale powiem wam ze auto jezdzi teraz do wtedy, to jak niebo a ziemia
Cewka do wymiany.
Świece do wymiany.
Skasowanie bledu i robocizna. Tanio nie bylo. Cewka Valeo.
Do domu dojechalem bez najmniejszego problemu, tyle ze na 3 garach
Faktura w next tygodniu dopiero to sie dokładniej dowiem co i za ile.
p.s.
ale powiem wam ze auto jezdzi teraz do wtedy, to jak niebo a ziemia
koledzy u mnie pękła ostatnio fajka na 1-wszym cylindrze i wypadał mi tam zapłon - kupilem używaną i było w miarę dobrze - od czasu do czasu ale bardzo rzadko mi przerywał - raz miałem taką sytuację że wyskoczył mi błąd samochód jechał kiepsko, a po odczytaniu błędów wyszło że tym razem szwankuje 4 cylinder - po skasowaniu błędów i poruszaniu cewką wszysko wróciło do normy. Niestety do czasu gdy założyłem LPG - cylinder 4 zaczął coraz częściej się "odzywać" Z racji tego że starej cewki się nie pozbyłem postanowiłem ją zregenorować - pokleiłem "fajkę" silikonem a na całość założyłem koszulkę termokurczliwą - Okazuję się że teraz chodzi jak złoto. Polecam zawsze sprawdzić co jest przyczyna defektu cewki, bo niekiedy w prosty sposób można ją zregenerować (np przebicia )
Hej.
Dajcie namiary jaka cewka zapl. Idzie
do zośki (oryginał lub dobre zamienniki)
Dajcie namiary jaka cewka zapl. Idzie
do zośki (oryginał lub dobre zamienniki)
Pozdrawiam ...
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Opelek97, w zasadzie masz Zafirę B ale zajrzyj tu :
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10686
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10686
Ostatnio zmieniony 10 paź 2015, 19:01 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Hmmm żeby nie zaczynać nowego tematu...
Auto stało około tygodnia na parkingu. Zgaszone było wcześniej na benzynie (auto wyposażone w LPG).
Samochód normalnie odpalił.
Zaraz po przełączeniu na gaz wyskoczył mi CHECK ENGINE (auto ciut szarpało przez chwilę silnikiem, jakby chodził na 3 gary). Akurat stałem na światłach i wtedy przełączył się na gaz i przez chwilę na postoju silnik nierówno pracował. Ruszyłem - Auto jechało normalnie. Na wszelki wypadek przełączyłem na benzynę.
Przejechałem ok 40 km na benzynie... Parę razy ponownie odpaliłem samochód-Check już się nie pokazuje na tablicy wskaźników.
Został błąd w pamięci (metodą gaz-hamulec sprawdziłem) - P0301 (Cylinder 1 - wykryte wypadanie zapłonów).
Świece mają ok 3000 km przebiegu (GM Champion oryginał), w lutym czyszczony przepływomierz i przepustnica.
W następnym tygodniu chce wymienić reduktor gazu (już do wymiany) i robić regulacje gazu.
Może to mieć związek z reduktorem gazu? (trudno odpala jak się zgasi na gazie, na benzynie jak zgasze jest ok).
Czy też już cewka do wymiany?
Przebieg ok 216 000 km z czego ok 60 000 km na gazie.
W poniedziałek i tak oddaje auto do elektromechanika. To rozumiem, że najpierw cewkę trzeba sprawdzić a później po wymianie cewki wymiana reduktora gazu i regulacja gazu?
Podobno auto na gazie jest bardziej wrażliwe na wszelkie niedomagania układu zapłonowego.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Auto stało około tygodnia na parkingu. Zgaszone było wcześniej na benzynie (auto wyposażone w LPG).
Samochód normalnie odpalił.
Zaraz po przełączeniu na gaz wyskoczył mi CHECK ENGINE (auto ciut szarpało przez chwilę silnikiem, jakby chodził na 3 gary). Akurat stałem na światłach i wtedy przełączył się na gaz i przez chwilę na postoju silnik nierówno pracował. Ruszyłem - Auto jechało normalnie. Na wszelki wypadek przełączyłem na benzynę.
Przejechałem ok 40 km na benzynie... Parę razy ponownie odpaliłem samochód-Check już się nie pokazuje na tablicy wskaźników.
Został błąd w pamięci (metodą gaz-hamulec sprawdziłem) - P0301 (Cylinder 1 - wykryte wypadanie zapłonów).
Świece mają ok 3000 km przebiegu (GM Champion oryginał), w lutym czyszczony przepływomierz i przepustnica.
W następnym tygodniu chce wymienić reduktor gazu (już do wymiany) i robić regulacje gazu.
Może to mieć związek z reduktorem gazu? (trudno odpala jak się zgasi na gazie, na benzynie jak zgasze jest ok).
Czy też już cewka do wymiany?
Przebieg ok 216 000 km z czego ok 60 000 km na gazie.
W poniedziałek i tak oddaje auto do elektromechanika. To rozumiem, że najpierw cewkę trzeba sprawdzić a później po wymianie cewki wymiana reduktora gazu i regulacja gazu?
Podobno auto na gazie jest bardziej wrażliwe na wszelkie niedomagania układu zapłonowego.
Z góry dzięki za odpowiedź.