Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
Witam koledzy.Mam problem znów zapaliła sie kontrolka z sam i kluczem raz sie swieci raz gasnie itd auto traci moc włacza sie tryb awaryjny! Zauwarzyłem tez ze kilka razy szczególnie rano po odpalenie przy pierwsze próbie hamowanie tak jak by nie działało wspomaganie hamulca pozniej jest juz wszystko oki Czy te dwie sprawy moga miec cos wspólnego? Prosze o pomoc! Dodam ze egr mam nowy przewody podcisnieniowe sprwadzone!
U mnie kolego wywaliło kontrolke pozniej zgasła pózniej znowu sie swieci! A pedał nie mam cały czas twardy tylko czasami rano przy pierwszej próbie hamowania pozniej hamulce oki.A wiem ze duzo sterowania silnikiem np zawory turbo itp działaja na podcisnienie i daltego podejrzewam ze to bedzie cos z podcisnieniem moze zaworki sie przycinaja nie wiem moze ktos pomoze bo czytałem ze mozna je jakos przeczyscic czy cos?Jesli ktos miał cos podobnego prosze o pomoc!Zaczynam po mału załowac ze kupiłem zafire cały czas mnie przesladuje ta kontrolka!
Pompka wakum daje podciśnienie 0,6-0,9.Mierzy się to wakuometrem tyż przy wyjściu z pompki,jednym i drugim.Priorytetem w działaniu jest serwo tj.zapewnienie hamowania,więc jeśli coś dzieje się w układzie egr,turbo,klapy,klima to na serwo nie ma wpływu.Więc:albo przewód od pompy do serwa,albo zawór bezzwrotny na tym przewodzie,albo serwo przepuszcza,albo pompa pada.Jeśli np.wracamy do garażu i przed wyłączeniem auta mamy miękki pedał,a rano jest twardy to znaczy,że zawór albo serwo przepuszcza,lub przewód.No trzeba to sprawdzic....Pompka,po wyjęciu krócca serwa,powinna ssac palucha tak dośc dobrze-0,9.
Witam
Od roku mam Zafire A 1.6 16V, 2001r.
Od początku jak ją kupiłem po odpaleniu auta skakały obroty, ale po przygazowaniu obrotu się stabilizowały.
Ostatnio w trakcie jazdy zaczęła migać lampka silnika i odczuwalny był spadek mocy. Gdy natomiast wrzucało się na luz lampka gasła.
Więc pojechałem do opla, gdzie stwierdzono uszkodzony czujnik wałka obrotu rozrządu.
Po wymianie poprawy nie było, więc pojechałem ponownie i diagnostyka wykazała niski poziom paliwa w zbiorniku, gdzie paliwo oczywiście było w 1/4.
Zalecono wymianę filtra paliwa i zalanie porządnego paliwa.
Po tym się pogorszyło na 2 dni - lampka silnika świeciła się stale, a mocy miałem jeszcze mniej.
Teraz z kolei 3 dni auto jeździło bez zarzutu, poziom paliwa spadł do 1/4 i problem pojawia się ponownie.
Znów lampka zaczyna migać w trakcie jazdy.
Bardzo proszę o pomoc, co wymieniać, co czyścić bo jeżdżenie do serwisu trochę mija się już celem.
Od roku mam Zafire A 1.6 16V, 2001r.
Od początku jak ją kupiłem po odpaleniu auta skakały obroty, ale po przygazowaniu obrotu się stabilizowały.
Ostatnio w trakcie jazdy zaczęła migać lampka silnika i odczuwalny był spadek mocy. Gdy natomiast wrzucało się na luz lampka gasła.
Więc pojechałem do opla, gdzie stwierdzono uszkodzony czujnik wałka obrotu rozrządu.
Po wymianie poprawy nie było, więc pojechałem ponownie i diagnostyka wykazała niski poziom paliwa w zbiorniku, gdzie paliwo oczywiście było w 1/4.
Zalecono wymianę filtra paliwa i zalanie porządnego paliwa.
Po tym się pogorszyło na 2 dni - lampka silnika świeciła się stale, a mocy miałem jeszcze mniej.
Teraz z kolei 3 dni auto jeździło bez zarzutu, poziom paliwa spadł do 1/4 i problem pojawia się ponownie.
Znów lampka zaczyna migać w trakcie jazdy.
Bardzo proszę o pomoc, co wymieniać, co czyścić bo jeżdżenie do serwisu trochę mija się już celem.
No tu jest sprawa trochę skomplikowana, bo diagnostyka (zrobiona po znajomości - 0zł), wykazała czujnik. Ten z kolei naprawiłem w innym warsztacie. Drugą diagnostykę znowu wykonałem w pierwszym warsztacie po znajomości (czyt. 0zł), która już nie wykazała uszkodzonego czujnika (znaczy się dobrze naprawili), ale wykazała niski poziom paliwa w zbiorniku.