sonda lambda
Moderator: Sebu$
Witam koledzy
Mianowicie mam od jakiegoś czasu problem z zafira. Podczas wizyty u diagnosty wyszedł błąd z sonda lambdą, po odkręceniu biały osad na niej wiec wymieniłem z myślą ze będzie już dobrze, niestety nie pomogło następna wizyta wyskoczył błąd P0131 diagnosta za dużo nie doradził wiec postanowiłem tu napisać z myślą że ktoś mi wkońcu coś doradzi.
objawy:
- duże spalnie
- brak mocy (konkretny)
- wyższe temperatury silnika
- dławienie się na 1 i 2 biegu
Liczę ze wkońcu ktoś mi dobrze doradzi
pozdrawiam
(Zafira 1.8 16v LPG)
Mianowicie mam od jakiegoś czasu problem z zafira. Podczas wizyty u diagnosty wyszedł błąd z sonda lambdą, po odkręceniu biały osad na niej wiec wymieniłem z myślą ze będzie już dobrze, niestety nie pomogło następna wizyta wyskoczył błąd P0131 diagnosta za dużo nie doradził wiec postanowiłem tu napisać z myślą że ktoś mi wkońcu coś doradzi.
objawy:
- duże spalnie
- brak mocy (konkretny)
- wyższe temperatury silnika
- dławienie się na 1 i 2 biegu
Liczę ze wkońcu ktoś mi dobrze doradzi
pozdrawiam
(Zafira 1.8 16v LPG)
gRZENIU Poprzedni własciciel powiedzial mi ze przepływomierz jest tak zrobiony przez mechanika zeby łapał lewe powietrze by silnik mogł dobrze pracowac
Czy bład P0131 ma coś wspólnego z przepływomierzem ?
Czy bład P0131 ma coś wspólnego z przepływomierzem ?
Ostatnio zmieniony 09 sie 2015, 16:05 przez Trojan28, łącznie zmieniany 1 raz.
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ma i to dużo a szczególnie do mieszanki paliwowo-powietrznej ... przepływomierz liczy ilość powietrza dochodzącej do komory spalania i odczyt z sondy aby dobrać odpowiednią ilość paliwa... a ,że przepływomierz przekłamuje to i mieszanka jest kiepska (w twoim przypadku za uboga , bo spadek mocy ), a sonda wyłapuje to i pokazuje ... Więc z sondą wszystko oki..Trojan28 pisze: Poprzedni własciciel powiedzial mi ze przepływomierz jest tak zrobiony przez mechanika zeby łapał lewe powietrze by silnik mogł dobrze pracowac
Czy bład P0131 ma coś wspólnego z przepływomierzem ?
Ostatnio zmieniony 09 sie 2015, 16:13 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 2 razy.
gRZENIU Dzieki wielkie za porade sprawdze dokładnie przepływomierz i zobaczymy jak silnik bedzie sie zachowywał Bo wszyscy mi mowią tylko o sondzie, a mocy jak nie ma tak nie było, spalanie dużo i cały czas kontrolka check engine. A jeszcze jedno pytanie mam czy znaczenie ma ze sonda nie jest orginalna tylko zammienik ale w zaufanym sklepie powiedzieli ze zamienik z wyzszej półki ?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
to fajny mechanik Grzesiek ma racje, a powiedz jeszcze jaki masz silnik? x18xe1 czy z18xe?Trojan28 pisze: Poprzedni własciciel powiedzial mi ze przepływomierz jest tak zrobiony przez mechanika zeby łapał lewe powietrze by silnik mogł dobrze pracowac
https://www.youtube.com/watch?v=bUEb6uwAxQU
Tutaj masz przykład jak mój był zepsuty po odłączeniu całkiem inaczej chodzi silnik
Silnik: X18XE1
Tak to wyglada na zdjeciach i mam takie pytanie czy rura wlotu powietrza przed filtrem nie moze byc z nim szczelnie połączona jesli jest zasilany gazem tak podobno robi sie zawsze w oplach?
http://chomikuj.pl/Trojan282828/Galeria
Tak to wyglada na zdjeciach i mam takie pytanie czy rura wlotu powietrza przed filtrem nie moze byc z nim szczelnie połączona jesli jest zasilany gazem tak podobno robi sie zawsze w oplach?
http://chomikuj.pl/Trojan282828/Galeria
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
Łożesz ty co ty to masz pod tą maską! weź to zrób tak jak powinno, a potem szukaj przyczyn, bo przy takich prowizorach na bank gdzieś coś ssie lewego, przepraszam cię, ale taki" burdel" pod maską to we mnie się aż gotuje
tą rurę do puszki włóż ponieważ ciągnie powietrze z komory silnika, a nie z zewnątrz, dwa ta przepływka nie jest czasem na odwrót założona sprawdź strzałkę i numery tej przepływki...
tą rurę do puszki włóż ponieważ ciągnie powietrze z komory silnika, a nie z zewnątrz, dwa ta przepływka nie jest czasem na odwrót założona sprawdź strzałkę i numery tej przepływki...
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
No to ładny bajzel ... Zmień mechanika który tak krzywdzi Twoją zosię i nie słuchaj żadnych teori o dziwnych wynalazkach aby było lepiej ... Bo przy takich modach będzie Zosia łapała różne błędy i nigdy nie dojdziesz co jest ...
Trojan28 Na spokojnie ogarnij sobie po kolei wszystko a Zosia Ci się odwdzięczy... U Maćku na filmiku masz pokazane jak to powinno wyglądać ... A powiedz mi czy Ty masz LPG II generacji ( tak zwaną rura w rurę???), czy sekwencję ???....
Trojan28 Na spokojnie ogarnij sobie po kolei wszystko a Zosia Ci się odwdzięczy... U Maćku na filmiku masz pokazane jak to powinno wyglądać ... A powiedz mi czy Ty masz LPG II generacji ( tak zwaną rura w rurę???), czy sekwencję ???....
Maćku taki kupił i dopiero zabieram sie za niego ;-) wiec spokojnie
EDIT
Maćku taki kupiłem i chce to do ładu doprowadzić ;-)
EDIT
Poprzedni własciciel stwierdzil ze jak zakladal gaz to gazownicy powiedzieli mu ze kazdy opel musi lapac troche powietrza z komory silnika zeby gaz mogl dobrze dzialac dlatego ta rura nie jest do konca wsadzona niby kazdy opel z lpg tam ma orientuje sie ktos czy to prawda?
EDIT
gRZENIU gdzie to sprawdzic z tego co mi wiadomo instalacja byla montowana z 10 lat temu
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym edytujemy i scalamy - GOTI
EDIT
Maćku pisze:Łożesz ty co ty to masz pod tą maską! weź to zrób tak jak powinno, a potem szukaj przyczyn, bo przy takich prowizorach na bank gdzieś coś ssie lewego, przepraszam cię, ale taki" burdel" pod maską to we mnie się aż gotuje
tą rurę do puszki włóż ponieważ ciągnie powietrze z komory silnika, a nie z zewnątrz, dwa ta przepływka nie jest czasem na odwrót założona sprawdź strzałkę i numery tej przepływki...
Maćku taki kupiłem i chce to do ładu doprowadzić ;-)
EDIT
Poprzedni własciciel stwierdzil ze jak zakladal gaz to gazownicy powiedzieli mu ze kazdy opel musi lapac troche powietrza z komory silnika zeby gaz mogl dobrze dzialac dlatego ta rura nie jest do konca wsadzona niby kazdy opel z lpg tam ma orientuje sie ktos czy to prawda?
EDIT
gRZENIU pisze:No to ładny bajzel ... Zmień mechanika który tak krzywdzi Twoją zosię i nie słuchaj żadnych teori o dziwnych wynalazkach aby było lepiej ... Bo przy takich modach będzie Zosia łapała różne błędy i nigdy nie dojdziesz co jest ...
Trojan28 Na spokojnie ogarnij sobie po kolei wszystko a Zosia Ci się odwdzięczy... U Maćku na filmiku masz pokazane jak to powinno wyglądać ... A powiedz mi czy Ty masz LPG II generacji ( tak zwaną rura w rurę???), czy sekwencję ???....
gRZENIU gdzie to sprawdzic z tego co mi wiadomo instalacja byla montowana z 10 lat temu
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym edytujemy i scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 10 sie 2015, 17:25 przez Trojan28, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie sonda lambda nietypowo zakomunikowała swe uszkodzenie. Zapalała się kontrolka ABS o po chwili silniczek, który gasł co jakiś czas. Objawów "silnikowych " nie czułem. Ponieważ siadł mi czujnik ABSu, byłem przekonany, że paląca się kontrolka silnika to też błąd ABSu. Dopiero po podpięciu do komputera sprawa się wyjaśniła. Dziwne to było o tyle, że nie odczuwałem problemów z mocą