sonda lambda

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Trojan28

#136 Post autor: Trojan28 »

Witam koledzy ;)

Mianowicie mam od jakiegoś czasu problem z zafira. Podczas wizyty u diagnosty wyszedł błąd z sonda lambdą, po odkręceniu biały osad na niej wiec wymieniłem z myślą ze będzie już dobrze, niestety nie pomogło następna wizyta wyskoczył błąd P0131 diagnosta za dużo nie doradził wiec postanowiłem tu napisać z myślą że ktoś mi wkońcu coś doradzi.

objawy:
- duże spalnie
- brak mocy (konkretny)
- wyższe temperatury silnika
- dławienie się na 1 i 2 biegu

Liczę ze wkońcu ktoś mi dobrze doradzi

pozdrawiam :)

(Zafira 1.8 16v LPG)

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#137 Post autor: gRZENIU »

Ja bym sprawdził przepływomierz powietrza ... Najpierw odłącz go i zobacz czy coś się zmieniło (oczywiście oprócz kontrolki z kluczykiem ).... Lub jak masz możliwość podmiany na chwilkę ...

Trojan28

#138 Post autor: Trojan28 »

gRZENIU Poprzedni własciciel powiedzial mi ze przepływomierz jest tak zrobiony przez mechanika zeby łapał lewe powietrze by silnik mogł dobrze pracowac

Czy bład P0131 ma coś wspólnego z przepływomierzem ?
Ostatnio zmieniony 09 sie 2015, 16:05 przez Trojan28, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#139 Post autor: gRZENIU »

Trojan28 pisze: Poprzedni własciciel powiedzial mi ze przepływomierz jest tak zrobiony przez mechanika zeby łapał lewe powietrze by silnik mogł dobrze pracowac

Czy bład P0131 ma coś wspólnego z przepływomierzem ?
Ma i to dużo a szczególnie do mieszanki paliwowo-powietrznej ... przepływomierz liczy ilość powietrza dochodzącej do komory spalania i odczyt z sondy aby dobrać odpowiednią ilość paliwa... a ,że przepływomierz przekłamuje to i mieszanka jest kiepska (w twoim przypadku za uboga , bo spadek mocy ), a sonda wyłapuje to i pokazuje ... Więc z sondą wszystko oki..
Ostatnio zmieniony 09 sie 2015, 16:13 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 2 razy.

Trojan28

#140 Post autor: Trojan28 »

gRZENIU Dzieki wielkie za porade sprawdze dokładnie przepływomierz i zobaczymy jak silnik bedzie sie zachowywał :) Bo wszyscy mi mowią tylko o sondzie, a mocy jak nie ma tak nie było, spalanie dużo i cały czas kontrolka check engine. A jeszcze jedno pytanie mam czy znaczenie ma ze sonda nie jest orginalna tylko zammienik ale w zaufanym sklepie powiedzieli ze zamienik z wyzszej półki ?

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#141 Post autor: Maćku »

Trojan28 pisze: Poprzedni własciciel powiedzial mi ze przepływomierz jest tak zrobiony przez mechanika zeby łapał lewe powietrze by silnik mogł dobrze pracowac
to fajny mechanik :lol: Grzesiek ma racje, a powiedz jeszcze jaki masz silnik? x18xe1 czy z18xe?

https://www.youtube.com/watch?v=bUEb6uwAxQU

Tutaj masz przykład jak mój był zepsuty po odłączeniu całkiem inaczej chodzi silnik
Obrazek

Trojan28

#142 Post autor: Trojan28 »

Silnik: X18XE1

Tak to wyglada na zdjeciach i mam takie pytanie czy rura wlotu powietrza przed filtrem nie moze byc z nim szczelnie połączona jesli jest zasilany gazem tak podobno robi sie zawsze w oplach?

http://chomikuj.pl/Trojan282828/Galeria

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#143 Post autor: Rafoooo »

A błąd sondy nie powinien się objawiać kontrolką "check engine"???
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#144 Post autor: janekW67 »

Rafoooo pisze:A błąd sondy nie powinien się objawiać kontrolką "check engine"???
Powinien.
Oczywiście!

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#145 Post autor: Maćku »

Łożesz ty :shock: co ty to masz pod tą maską! weź to zrób tak jak powinno, a potem szukaj przyczyn, bo przy takich prowizorach na bank gdzieś coś ssie lewego, przepraszam cię, ale taki" burdel" pod maską to we mnie się aż gotuje :evil:
tą rurę do puszki włóż ponieważ ciągnie powietrze z komory silnika, a nie z zewnątrz, dwa ta przepływka nie jest czasem na odwrót założona sprawdź strzałkę i numery tej przepływki...
Obrazek

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#146 Post autor: janekW67 »

Oczywiście,że przepływomierz odwrotnie założony!
Oczywiście!

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#147 Post autor: gRZENIU »

No to ładny bajzel ... Zmień mechanika który tak krzywdzi Twoją zosię i nie słuchaj żadnych teori o dziwnych wynalazkach aby było lepiej ... Bo przy takich modach będzie Zosia łapała różne błędy i nigdy nie dojdziesz co jest ...

Trojan28 Na spokojnie ogarnij sobie po kolei wszystko a Zosia Ci się odwdzięczy... U Maćku na filmiku masz pokazane jak to powinno wyglądać ... A powiedz mi czy Ty masz LPG II generacji ( tak zwaną rura w rurę???), czy sekwencję ???....

Trojan28

#148 Post autor: Trojan28 »

Maćku taki kupił i dopiero zabieram sie za niego ;-) wiec spokojnie


EDIT
Maćku pisze:Łożesz ty :shock: co ty to masz pod tą maską! weź to zrób tak jak powinno, a potem szukaj przyczyn, bo przy takich prowizorach na bank gdzieś coś ssie lewego, przepraszam cię, ale taki" burdel" pod maską to we mnie się aż gotuje :evil:
tą rurę do puszki włóż ponieważ ciągnie powietrze z komory silnika, a nie z zewnątrz, dwa ta przepływka nie jest czasem na odwrót założona sprawdź strzałkę i numery tej przepływki...

Maćku taki kupiłem i chce to do ładu doprowadzić ;-)


EDIT
Poprzedni własciciel stwierdzil ze jak zakladal gaz to gazownicy powiedzieli mu ze kazdy opel musi lapac troche powietrza z komory silnika zeby gaz mogl dobrze dzialac dlatego ta rura nie jest do konca wsadzona niby kazdy opel z lpg tam ma orientuje sie ktos czy to prawda?


EDIT
gRZENIU pisze:No to ładny bajzel ... Zmień mechanika który tak krzywdzi Twoją zosię i nie słuchaj żadnych teori o dziwnych wynalazkach aby było lepiej ... Bo przy takich modach będzie Zosia łapała różne błędy i nigdy nie dojdziesz co jest ...

Trojan28 Na spokojnie ogarnij sobie po kolei wszystko a Zosia Ci się odwdzięczy... U Maćku na filmiku masz pokazane jak to powinno wyglądać ... A powiedz mi czy Ty masz LPG II generacji ( tak zwaną rura w rurę???), czy sekwencję ???....

gRZENIU gdzie to sprawdzic z tego co mi wiadomo instalacja byla montowana z 10 lat temu


Posty pisane w krótkim odstępie czasowym edytujemy i scalamy - GOTI ;)
Ostatnio zmieniony 10 sie 2015, 17:25 przez Trojan28, łącznie zmieniany 1 raz.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#149 Post autor: Maćku »

Trojan28 pisze:Maćku taki kupiłem i chce to do ładu doprowadzić ;-)
no ja myślę szczerze Ci powiem jest pod wrażeniem, że zdecydowałeś się ją kupić z takimi wynalazkami pod maską, ja to odrazu dziekuję do widzenia i powodzenia :piwo:
Obrazek

vojti

#150 Post autor: vojti »

U mnie sonda lambda nietypowo zakomunikowała swe uszkodzenie. Zapalała się kontrolka ABS o po chwili silniczek, który gasł co jakiś czas. Objawów "silnikowych " nie czułem. Ponieważ siadł mi czujnik ABSu, byłem przekonany, że paląca się kontrolka silnika to też błąd ABSu. Dopiero po podpięciu do komputera sprawa się wyjaśniła. Dziwne to było o tyle, że nie odczuwałem problemów z mocą :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”