Wymiana, naprawa CIM

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
MARK-62

#106 Post autor: MARK-62 »

Flora pisze:Kalibrację przeprowadza się przy użyciu interfejsu diagnostycznego. Jeżeli po reanimacji wszystko poskłada się bez przemieszczania kierownicy do takiej postaci jak przed demontażem to nie trzeba nic kalibrować.
Masz rację wszystko się zgadza to co napisałeś kręcenie kierownicą nic nie dało a i op-comem też nie wiedziałem co gdzie wciśnięcie samej kalibracji nic nie pomagało,ale trochę szperania po op-comie i kalibracja zrobiona wszystko działa jak należy pokrętła klakson i zgasła kontrolka trakcji esp. :)

Może troszkę więcej o kalibracji - Bodek
Może później opiszę co i jak ;)
Ostatnio zmieniony 13 cze 2015, 20:00 przez MARK-62, łącznie zmieniany 4 razy.

arek1285
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 06 lut 2014, 19:10
Imię: Arek
Lokalizacja: WLKP
Auto: Zafira b
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19cdti

#107 Post autor: arek1285 »

Może ktoś poleci gdzie w Pile lub Poznaniu naprawić CIM lub wymienić. Co raz częściej nie mogę odpalić auta pojawia się "migający kluczyk". Po kilku przekręceniach działa jak gdyby nigdy nic. Czasami zacina się lewe pokrętło w kierownicy. Zauważyłem, że jak ustawie jasność wyświetlacza na maksa to zacina się cały czas. Jak mam zmniejszoną jasność nie zacina sie prawie wogóle.
Arek1285

k@niu

#108 Post autor: k@niu »

arek1285 pisze:Może ktoś poleci gdzie w Pile lub Poznaniu naprawić CIM lub wymienić. Co raz częściej nie mogę odpalić auta pojawia się "migający kluczyk". Po kilku przekręceniach działa jak gdyby nigdy nic. Czasami zacina się lewe pokrętło w kierownicy. Zauważyłem, że jak ustawie jasność wyświetlacza na maksa to zacina się cały czas. Jak mam zmniejszoną jasność nie zacina sie prawie wogóle.
spróbuj najpierw wyczyścić stacyjkę w to miejsce gdzie kluczyk wkładasz zapodaj środek w sprayu do czyszczenia styków elektrycznych i wyczyść IMMO w koło stacyjki jak klakson sam nie trąbi to może pomoże. :ok:

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#109 Post autor: Zdenek2007 »

arek1285 pisze:Może ktoś poleci gdzie w Pile lub Poznaniu naprawić CIM lub wymienić. Co raz częściej nie mogę odpalić auta pojawia się "migający kluczyk". Po kilku przekręceniach działa jak gdyby nigdy nic. Czasami zacina się lewe pokrętło w kierownicy. Zauważyłem, że jak ustawie jasność wyświetlacza na maksa to zacina się cały czas. Jak mam zmniejszoną jasność nie zacina sie prawie wogóle.
Ja też stawiam na stacyjkę! Ale objawy z z pokrętłem to może być CIM Jeśli w momencie przycinki pokrętła wciśniesz klakson a nie będzie efektu lub co gorsza zacznie pogłaśniać radio, to na pewno CIM.

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#110 Post autor: drahe »

arek1285 pisze:Może ktoś poleci gdzie w Pile lub Poznaniu naprawić CIM lub wymienić. Co raz częściej nie mogę odpalić auta pojawia się "migający kluczyk". Po kilku przekręceniach działa jak gdyby nigdy nic. Czasami zacina się lewe pokrętło w kierownicy. Zauważyłem, że jak ustawie jasność wyświetlacza na maksa to zacina się cały czas. Jak mam zmniejszoną jasność nie zacina sie prawie wogóle.
Ja stawiam na CIM-a :D .Objawy wręcz "książkowe" jak auto z rocznika 2005-2007.
Podepnij auta pod kompa i sprawdź błędy.Jak w pamięci ma DTC 1614 lub 1616 to CIM do wymiany na 100%. Można jeszcze spróbować grać nowszy soft.Czasami pomaga.
Może też występować błąd B3055.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

k@niu

#111 Post autor: k@niu »

arek1285 pisze:. Co raz częściej nie mogę odpalić auta pojawia się "migający kluczyk". Po kilku przekręceniach działa jak gdyby nigdy nic. Czasami zacina się lewe pokrętło w kierownicy. Zauważyłem, że jak ustawie jasność wyświetlacza na maksa to zacina się cały czas. Jak mam zmniejszoną jasność nie zacina sie prawie wogóle.
Identycznie miałem jasność podświetlania zmniejszyłem stacyjkę wyczyściłem i chyba z rok będzie jak nie mam z tym problemu a co tyczy się niedziałających pokręteł moim zdaniem jakoś to wszystko działa czasami dziwnie i żyje własnym życiem, jest niedopracowane w pierwszych modelach co niekoniecznie poprawili w następnych modelach. Jak padł altek i odłączyłem aku to dpf wypalił się po 100 km. coś mu się powaliło następne wypalenia były normalnie po 850km. :mysli:
Ostatnio zmieniony 09 sie 2015, 14:21 przez k@niu, łącznie zmieniany 1 raz.

pawel1313

#112 Post autor: pawel1313 »

U mnie chyba znów CIM zaczyna padać tzn przestaje działać sterowanie w kierownicy i szyby zaczynają żyć własnym trybem :czerwona:
Już raz był wymieniany na używke ale pomogło na około 2 lata.
Czy ktoś z wawy podejmie się naprawy/wymiany?

MARK-62

#113 Post autor: MARK-62 »

pawel1313 wyjmij cim-a, lutownica i cyna załatwia wszystko koszt trochę czasu na demontaż i montaż jak się dobrze przygotujesz to godzina roboty i po sprawie :lol:

PETERSS
Mieszkaniec
Posty: 216
Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#114 Post autor: PETERSS »

drahe pisze:Jak w pamięci ma DTC 1614 lub 1616 to CIM do wymiany na 100%
Czyli nie bawić się w czyszczenie stacyjki tylko odkładać kasę na CIM-a, który jest jak wiele innych wadliwych części w OPLU na czarnej liście, która każdego posiadacza prędzej czy później czeka....
Chyba , że macie jakieś inne pomysły na ten "błędny transporder", który skutecznie uniemożliwia odpalanie i radość z jazdy ZOSKĄ :)

Andrzej2503
Zafiromaniak
Posty: 678
Rejestracja: 05 sty 2010, 22:59
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. [FG]
Auto: Zafiry
Model: wszystkie
Oznaczenie silnika: różne
Gender:

#115 Post autor: Andrzej2503 »

dziś wymienili mi CIM za 635zł w ASO - cena rewelacja!!
w ZB 1,8 benzynie
sklepik z Zafirami B i C

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#116 Post autor: Flora »

Andrzej2503 pisze:dziś wymienili mi CIM za 635zł w ASO - cena rewelacja!!
w ZB 1,8 benzynie
Rzeczywiście, ja usłyszałem 570 zł za sam moduł.

PETERSS
Mieszkaniec
Posty: 216
Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#117 Post autor: PETERSS »

Czyli jeżeli padają pokrętła to lutownica, cyna i do roboty, a jak nie odpala to wymiana całości + zabawa op-comem

@Marcin2628@

#118 Post autor: @Marcin2628@ »

Koledzy to dokładnie co tam trzeba polutować? Może ktoś ma fotoporade.

MARK-62

#119 Post autor: MARK-62 »

:D Ja rozebrałem cim-a ale lutowałem tylko z jednej strony bo stwierdziłem że z jednej strony wystarczy i jak na razie trzeci miesiąc bez problemu.Po co od razu kupować nowy reanimacja się opłaca. :D
Fotki z innego forum.

PETERSS pisze:, a jak nie odpala to wymiana całości + zabawa op-comem
To też lutownica cyna i do roboty. :lol:
Załączniki
cim_6_big.png
cim_7_big.png
cim_8_big.png
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2015, 05:49 przez MARK-62, łącznie zmieniany 1 raz.

PETERSS
Mieszkaniec
Posty: 216
Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#120 Post autor: PETERSS »

Ok więc na pewno zdam relacje z regeneracji , ale zaraz po tym jak zregeneruje lub wymienię tylne zaciski bo odpowietrzniki umarły :|

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”