No na pewno prościej i taniej zacząć od wyjęcia i obejrzenia sterownika. U Ciebie jest już PSG16?Rybka pisze:(...)
Patrząc na sterownik pompy to nie był on nigdy "ratowany" tak więc tranzystor mógł padnąć.
Problemy związane z pompą wtryskową
Moderator: Sebu$
Witam wszystkich, chciałbym się dowiedzieć czy miał ktoś podobny problem bo nie wiem bardzo za co sie zabrać. Moja pompa zaczyna szfankować tzn. kody błędów P1220 i P1345 ale odpala bez problemów i jezdzić można po mieście też bez problemów z wyjątkiem autostrady bo jak przejade kilkanaście km to się krztusi i wtedy wyskakuje 'check engin'. Jak wystygnie to jakby sie nic nie stało. Sprawdzilem obroty silnika 850 i obroty pompy 420 wygladaja dobrze. Wymieniony filtr paliwa, dolalem mixolu, dodam ze zanim to sie staloprzejechalem 4000 km. Mam przejechane 275000. Dziekuje za odopowiedź
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Autko naprawione.Rybka pisze:Panowie mam problem ze swoją Zochą - nie odpala
Pierwsze podpięcie op coma wykryło błąd p1651 czyli nieprawidłowy sygnał na magistrali CAN.
Błąd dał się kasować ale kręcąc rozrusznikiem pojawiał się ponownie.
Myślę sobie padł sterownik pompy, sprawdzam w blokach pomiarowych prędkość pompy podczas kręcenia rozrusznikiem i wskazuje zero.
Myślę ok czas na regenerację.
Po godzinie podpinam 2 raz pod kompa i zrobiłem sobie test elementów wykonawczych.
A dokładnie test selenoidu odcięcia paliwa.
Po teście wyskoczył błąd p1660 Za mocne wejście obwodu solenoidu odcięcia paliwa
Natomiast poprzedniego błędu p1651 już nie wywalało.
Po kolejnych 30 min podpinam ponownie kompa, kasuję poprzednie błędy, kręce rozrusznikiem i czekam na nowe błędy.
Ku mojemu zdziwieniu błędów brak. A w blokach już pokazuję prędkość pompy.
Tylko jest jedna dziwna sprawa.
W blokach pomiarowych mam cały czas aktywny zawór odcięcia paliwa.
Tzn. załączam zapłon, kontrolka z kluczem gaśnie potem świec żarowych czyli jak zawsze do dziś.
Ale tutaj dziwna sprawa.
Załączam zapłon w blokach pomiarowych mam zawór nieaktywny, w momencie zgaśnięcia kontrolki świec żarowych przeskakuje mi na aktywny.
Kurde nie wiem czemu tak się dzieje. Auta nie odpalę bo mam aktywny zawór od gaszenia.
Coś mi tu ewidentnie nie gra.
Jedni powiedzą pewnie że pompa siadła ale mnie zastanawia czemu ten zawór aktywuje się w momencie gaśnięcia kontrolki świec
Panowie pomożecie?
Padł sterownik pompy wtryskowej, czyli słynny tranzystor.
Koszt naprawy 800 zł po rabacie.
Jednak mixol i minimum 1/2 baku paliwa nic nie pomaga.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Łatwiej wydać 800zł na regenerację sterownika niż 2500zł na całą pompę i układ paliwowy. Mixol smaruje elementy mechaniczne pompy, a nie elektronikę ;-)Rybka pisze:
Autko naprawione.
Padł sterownik pompy wtryskowej, czyli słynny tranzystor.
Koszt naprawy 800 zł po rabacie.
Jednak mixol i minimum 1/2 baku paliwa nic nie pomaga.
Na marne pocieszenie dodam, że elektronika każdego czego prędzej czy później - taka jest po prostu tego trwałość i tyle... I to nie ma nic wspólnego z DTI - sterowniki odkąd zaczęli je umieszczać w komorach silników i na silnikach - padają u wielu producentów w wielu modelach, zarówno w benzynie jak i w dieslu
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Kolego wyluzuj - najpierw popytaj Google co znaczy P1220. No chyba że jesteś tak bogaty że wstawisz auto do pierwszego lepszego "magika", "zregeneruje" Ci pompę, skasuje na 2-2,5tys PLN, a potem dalej będziesz miał różne błędy - bo może to nie była pompa jednak...diesel325 pisze:Witam, mam problem prawdopodobnie z pompą wtryskową. W czasie jazdy zapala sie kontrolka auta z kluczem a zośka nie reaguje na pedał gazu. Po podpieciu pod kompa pokazuje błąd p1220. Chciałem sie dowiedziec gdzie i za ile mozna zregenerowac pompe? Który warsztat polecacie w mojej okolicy>
Janusz
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
p1220Janus pisze:Nawet nie wiem co ten błąd znaczy. Ale zacząłbym od sprawdzenia tego ;-)diesel325 pisze:Kolega JANUS co obstawia? mój mechanik stwierdził awarię pompy wtryskowej ale już sam nie wiem.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Nie wiem czy nie łamię regulaminu forum, ale wkleję coś odnośnie P1220: http://www.mamhopla.com.pl/Watek-astra- ... %99dy--229diesel325 pisze:Kolega JANUS co obstawia? mój mechanik stwierdził awarię pompy wtryskowej ale już sam nie wiem.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2015, 22:50 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Objawy mogą wskazywać na problemy z dostarczeniem paliwa do pompy w sumie...diesel325 pisze:Witam, mam problem prawdopodobnie z pompą wtryskową. W czasie jazdy zapala sie kontrolka auta z kluczem a zośka nie reaguje na pedał gazu. Po podpieciu pod kompa pokazuje błąd p1220. Chciałem sie dowiedziec gdzie i za ile mozna zregenerowac pompe? Który warsztat polecacie w mojej okolicy>
Janusz
Witam moze ktos mi cos pomoze i doradzi, mam auto zafira 2002 dizel, jakis czas temu siadla mi pompa, kupilam nowa zregenerowana, po dwoch tygodniach znowu to samo, wymienilam na druga, na tej pompie pojezdzilam godzine, zaparkowalam auto i na drugi dzien juz nie odpalilo, na kompie blad 1631, niby sterownik, mechanik cis pogrzebal przy kablach i auto odpalilo, na drugi dzien pojechalam do sklepu , zgasilam auto , po 10 minutach wrocilam i **** auto nie pali tym razem wywalilo blad 1345, co jest nie tak, co sie dzieje z pompa?