Problemy związane z pompą wtryskową

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#376 Post autor: Janus »

Rybka pisze:(...)
Patrząc na sterownik pompy to nie był on nigdy "ratowany" tak więc tranzystor mógł padnąć.
No na pewno prościej i taniej zacząć od wyjęcia i obejrzenia sterownika. U Ciebie jest już PSG16?
Janusz

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#377 Post autor: Rybka »

Pompę mam 1-wtykową.
Na chwilę obecną autko jest u magika, po naprawie napiszę co było.

meho

#378 Post autor: meho »

Witam wszystkich, chciałbym się dowiedzieć czy miał ktoś podobny problem bo nie wiem bardzo za co sie zabrać. Moja pompa zaczyna szfankować tzn. kody błędów P1220 i P1345 ale odpala bez problemów i jezdzić można po mieście też bez problemów z wyjątkiem autostrady bo jak przejade kilkanaście km to się krztusi i wtedy wyskakuje 'check engin'. Jak wystygnie to jakby sie nic nie stało. Sprawdzilem obroty silnika 850 i obroty pompy 420 wygladaja dobrze. Wymieniony filtr paliwa, dolalem mixolu, dodam ze zanim to sie staloprzejechalem 4000 km. Mam przejechane 275000. Dziekuje za odopowiedź

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#379 Post autor: Rybka »

Rybka pisze:Panowie mam problem ze swoją Zochą - nie odpala
Pierwsze podpięcie op coma wykryło błąd p1651 czyli nieprawidłowy sygnał na magistrali CAN.
Błąd dał się kasować ale kręcąc rozrusznikiem pojawiał się ponownie.
Myślę sobie padł sterownik pompy, sprawdzam w blokach pomiarowych prędkość pompy podczas kręcenia rozrusznikiem i wskazuje zero.
Myślę ok czas na regenerację.
Po godzinie podpinam 2 raz pod kompa i zrobiłem sobie test elementów wykonawczych.
A dokładnie test selenoidu odcięcia paliwa.
Po teście wyskoczył błąd p1660 Za mocne wejście obwodu solenoidu odcięcia paliwa
Natomiast poprzedniego błędu p1651 już nie wywalało.
Po kolejnych 30 min podpinam ponownie kompa, kasuję poprzednie błędy, kręce rozrusznikiem i czekam na nowe błędy.
Ku mojemu zdziwieniu błędów brak. A w blokach już pokazuję prędkość pompy.
Tylko jest jedna dziwna sprawa.
W blokach pomiarowych mam cały czas aktywny zawór odcięcia paliwa.
Tzn. załączam zapłon, kontrolka z kluczem gaśnie potem świec żarowych czyli jak zawsze do dziś.
Ale tutaj dziwna sprawa.
Załączam zapłon w blokach pomiarowych mam zawór nieaktywny, w momencie zgaśnięcia kontrolki świec żarowych przeskakuje mi na aktywny.
Kurde nie wiem czemu tak się dzieje. Auta nie odpalę bo mam aktywny zawór od gaszenia.
Coś mi tu ewidentnie nie gra.
Jedni powiedzą pewnie że pompa siadła ale mnie zastanawia czemu ten zawór aktywuje się w momencie gaśnięcia kontrolki świec :mysli:

Panowie pomożecie?
Autko naprawione.
Padł sterownik pompy wtryskowej, czyli słynny tranzystor.
Koszt naprawy 800 zł po rabacie.

Jednak mixol i minimum 1/2 baku paliwa nic nie pomaga. :mysli:

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#380 Post autor: Wojti »

Sporo tanio nie było :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

diesel325

#381 Post autor: diesel325 »

Witam, mam problem prawdopodobnie z pompą wtryskową. W czasie jazdy zapala sie kontrolka auta z kluczem a zośka nie reaguje na pedał gazu. Po podpieciu pod kompa pokazuje błąd p1220. Chciałem sie dowiedziec gdzie i za ile mozna zregenerowac pompe? Który warsztat polecacie w mojej okolicy>

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#382 Post autor: Janus »

Rybka pisze:
Autko naprawione.
Padł sterownik pompy wtryskowej, czyli słynny tranzystor.
Koszt naprawy 800 zł po rabacie.

Jednak mixol i minimum 1/2 baku paliwa nic nie pomaga. :mysli:
Łatwiej wydać 800zł na regenerację sterownika niż 2500zł na całą pompę i układ paliwowy. Mixol smaruje elementy mechaniczne pompy, a nie elektronikę ;-)
Na marne pocieszenie dodam, że elektronika każdego czego prędzej czy później - taka jest po prostu tego trwałość i tyle... I to nie ma nic wspólnego z DTI - sterowniki odkąd zaczęli je umieszczać w komorach silników i na silnikach - padają u wielu producentów w wielu modelach, zarówno w benzynie jak i w dieslu
Janusz

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#383 Post autor: Janus »

diesel325 pisze:Witam, mam problem prawdopodobnie z pompą wtryskową. W czasie jazdy zapala sie kontrolka auta z kluczem a zośka nie reaguje na pedał gazu. Po podpieciu pod kompa pokazuje błąd p1220. Chciałem sie dowiedziec gdzie i za ile mozna zregenerowac pompe? Który warsztat polecacie w mojej okolicy>
Kolego wyluzuj - najpierw popytaj Google co znaczy P1220. No chyba że jesteś tak bogaty że wstawisz auto do pierwszego lepszego "magika", "zregeneruje" Ci pompę, skasuje na 2-2,5tys PLN, a potem dalej będziesz miał różne błędy - bo może to nie była pompa jednak...
Janusz

diesel325

#384 Post autor: diesel325 »

Kolega JANUS co obstawia? mój mechanik stwierdził awarię pompy wtryskowej ale już sam nie wiem.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#385 Post autor: Janus »

diesel325 pisze:Kolega JANUS co obstawia? mój mechanik stwierdził awarię pompy wtryskowej ale już sam nie wiem.
Nawet nie wiem co ten błąd znaczy. Ale zacząłbym od sprawdzenia tego ;-)
Janusz

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#386 Post autor: Bodek »

Janus pisze:
diesel325 pisze:Kolega JANUS co obstawia? mój mechanik stwierdził awarię pompy wtryskowej ale już sam nie wiem.
Nawet nie wiem co ten błąd znaczy. Ale zacząłbym od sprawdzenia tego ;-)
p1220
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#387 Post autor: Janus »

diesel325 pisze:Kolega JANUS co obstawia? mój mechanik stwierdził awarię pompy wtryskowej ale już sam nie wiem.
Nie wiem czy nie łamię regulaminu forum, ale wkleję coś odnośnie P1220: http://www.mamhopla.com.pl/Watek-astra- ... %99dy--229
Ostatnio zmieniony 17 sie 2015, 22:50 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#388 Post autor: Janus »

diesel325 pisze:Witam, mam problem prawdopodobnie z pompą wtryskową. W czasie jazdy zapala sie kontrolka auta z kluczem a zośka nie reaguje na pedał gazu. Po podpieciu pod kompa pokazuje błąd p1220. Chciałem sie dowiedziec gdzie i za ile mozna zregenerowac pompe? Który warsztat polecacie w mojej okolicy>
Objawy mogą wskazywać na problemy z dostarczeniem paliwa do pompy w sumie...
Janusz

diesel325

#389 Post autor: diesel325 »

dzięki za link, bede szukał dalej

Ania82

#390 Post autor: Ania82 »

Witam moze ktos mi cos pomoze i doradzi, mam auto zafira 2002 dizel, jakis czas temu siadla mi pompa, kupilam nowa zregenerowana, po dwoch tygodniach znowu to samo, wymienilam na druga, na tej pompie pojezdzilam godzine, zaparkowalam auto i na drugi dzien juz nie odpalilo, na kompie blad 1631, niby sterownik, mechanik cis pogrzebal przy kablach i auto odpalilo, na drugi dzien pojechalam do sklepu , zgasilam auto , po 10 minutach wrocilam i **** auto nie pali tym razem wywalilo blad 1345, co jest nie tak, co sie dzieje z pompa?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”