[B] - Piasek - Cosmo 1.8 XER - 2008r
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Dzisiaj byłem na kolejnym okresowym serwisie instalki u Auto-Fleszy.
Filtry pozmieniali, mapy posprawdzali i kolejne 10tyś km do nawinięcia.
Nawiązując do zalanej w silnik oliwy 5W-50 - spisywała się świetnie w te upały. 6 tyś km najechane od wymiany - olej dopiero złapał kolor herbaty. GM`owski 5W-30 po 2 tyś km od wymiany miał taki kolor, po 6ciu był już czarny jak z diesla.
Filtry pozmieniali, mapy posprawdzali i kolejne 10tyś km do nawinięcia.
Nawiązując do zalanej w silnik oliwy 5W-50 - spisywała się świetnie w te upały. 6 tyś km najechane od wymiany - olej dopiero złapał kolor herbaty. GM`owski 5W-30 po 2 tyś km od wymiany miał taki kolor, po 6ciu był już czarny jak z diesla.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
No ten stricte do benzyny. Do diesla (jak masz DPF) nie bardzo, poza tym nie ma takiej potrzeby bo tutaj głównie chodziło o temperaturę roboczą silnika.
Diesle mają OK ale benzyniaki XEP i XER mają temp. roboczą 105*C i (moim zdaniem) 5W-30 klęka w takich temperaturach (przynajmniej rekomendowany GM`owski).
Diesle mają OK ale benzyniaki XEP i XER mają temp. roboczą 105*C i (moim zdaniem) 5W-30 klęka w takich temperaturach (przynajmniej rekomendowany GM`owski).
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Poprzednio wlanego miałem GM`owskiego (ori z ASO) i po 4 tyś km miał już taki kolor. Po 6ciu był już czarny jak z diesla. Ale jeszcze tysiąc i zmieniam. Tak myślę że na "sezon zimowy" zaleję go jednak 5W-30...
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Bardziej rozpatruje aspekty "zimnych" rozruchów bo garażuję pod wiatą a i szybko stygnie silnik. Z drugiej strony masz rację: 5W-30 i 50 mają bardzo podobne własności w niskich temperaturach. Kusi mnie żeby spróbować tym razem
Total Quartz Ineo MC3 5W-30
http://www.total.com.pl/nasze-produkty/ ... ikowe.html
Total Quartz Ineo MC3 5W-30
http://www.total.com.pl/nasze-produkty/ ... ikowe.html
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Szukajka z Totala zaleca jeszcze oprócz powyższego Quartz 9000 Energy 0W-30
http://www4.total.fr/nordic/auto_lubs/Q ... 30_ENG.pdf
ale czy to będzie aż tak znacząca różnica ?
Nie zakładam że będziemy mieć zimą 40-stopniowe mrozy
http://www4.total.fr/nordic/auto_lubs/Q ... 30_ENG.pdf
ale czy to będzie aż tak znacząca różnica ?
Nie zakładam że będziemy mieć zimą 40-stopniowe mrozy
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2015, 12:09 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
W ramach ciekawostki.
Corsa D 1.2 2012r - Holandia
Instalacja montowana dodatkowo u nich (tak jak my sobie gazujemy), przez nich.
Warto zwrócić uwagę że mają gotowe SET`y pod każde auto i każdy silnik - żadnych węży docinanych na odpowiednią długość itp. Ma być kolano 90*, zagięcie i coś tam jeszcze - proszę bardzo - gotowy wąż wygięty tak jak powinno być. Zawór tankowania już "po nowemu" pod klapką wlewu paliwa (zamiast lochy w błotniku na wylot )
Corsa D 1.2 2012r - Holandia
Instalacja montowana dodatkowo u nich (tak jak my sobie gazujemy), przez nich.
Warto zwrócić uwagę że mają gotowe SET`y pod każde auto i każdy silnik - żadnych węży docinanych na odpowiednią długość itp. Ma być kolano 90*, zagięcie i coś tam jeszcze - proszę bardzo - gotowy wąż wygięty tak jak powinno być. Zawór tankowania już "po nowemu" pod klapką wlewu paliwa (zamiast lochy w błotniku na wylot )