[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#166 Post autor: Anony Mous »

W nowej wersji oprogramowania jak kontrolka miga to informuje o ...już zapchanym DPF-ie.Program sterujący może zmienić tylko ASO.
Opcom-em można przeprowadzić test EGR-a ale jak już pisało kilkunastu użytkowników EGR test przechodził poprawnie a rzeczywistości nie działał jak się należy.

Pedro
Debiutant
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2009, 22:20
Lokalizacja: Tarnów
Model:

#167 Post autor: Pedro »

Jaco pisze:Wypalanie nie wystartowało, wg OPCOM-u nasycenie wzrosło do 92%.
Już nie długo, wypalanie startuje przy około 105-107% nasycenia.

zicc

#168 Post autor: zicc »

Serdecznie witam. Od ponad roku jestem użytkownikiem ZafiryB 2006 1.9 cdti (100KM). Do dziś wszystko z samochodem było OK. Jeżdżę głównie po mieście krótkie odcinki. Od dziś rano samochód stracił z 40% mocy, głównie na 2 i 3 biegu nie chce przyspieszać, zbiera się jak maluch :) jednym słowem straszny muł. Pomyślałem że to może zapchał się filtr powietrza, wymieniłem na nowy (stary był nieco juz zasyfiony) ale nie pomogło. Pojechałem na obwodnicę tarnowską i 3x przegoniłem auto na 4 biegu tam i z powrotem (łącznie ok. 25km). Nic nie pomogło, podczas jazdy stałą prędkością zapaliła się kontrolka autka z kluczem. Poniżej mój film z zczytaniem błędów.
http://www.youtube.com/watch?v=qD3ruSp9v3s
Wyszło że to ECN 190175 i 161450. Przeglądałem to forum ale nie wiem jak odcyfrować te błędy. Czy 190175 to błąd 0190 - Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy a 161450 to 0161 - Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2 (rząd cylindrów 2)? Czy dobrze myślę? Inspirowałem się opisem kolegi Maćka http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=157 A jeśli tak to prosze przetłumaczcie to na chłopski język :) co to oznacza
Pozdrawiam serdecznie i nie wyżywajcie się na mnie że nie szukałem itp bo jak widać szukałem ale chcę wiedzieć coś więcej. Na pewno jest tu mnóstwo osób które zechcą jakos pomóc :)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#169 Post autor: MieHor »

Kolego zicc, znaczenie tych błędów jest następujące:

P1614 Loss of RIM Serial Data
lub
P1614 Niewłaściwy kluczyk z transponderem Blokada Rozruchu C-06
P1614 Otrzymany nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu Blokada Rozruchu C-06


P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - usterka przewodu elastycznego
lub
P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień (75) - Obecny
P1901 - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym (0F) - Obecny

i nt. tych błędów jest już sporo na forum

zicc

#170 Post autor: zicc »

Dzięki za szybką odpowiedź. Rozumiem że ten błąd 1614 to pierdoła, natomiast błąd 1901 tyczy się zapchanego DPF (prawdopodobnie). I czy teraz wystarczy przegonić ostrzej zafirke kilkadziesiąt km czy tylko wizyta w aso i wypalanie DPF techem? Chodzi o to czy wypalanie włączy się przy takim błędzie. I czy zapchany DPF może mieć związek z zamuleniem mocy silnika?

Szymon78

#171 Post autor: Szymon78 »

dokładnie...

161450 to bolączka ZB.. bład zniknie sam po kilkunastu uruchomieniach auta... metody usunięcia problemu były opisywane na innych forach

na 99,9% przyczyna zmulenia auta jest filtr czastek stałych DPF... poczytaj o przypadkach kolegów i szukaj problemu...

moze połaczenie czujnika
moze zapchany DPF


ja mysle ze warto zajrzec pod auto... jest tam elastyczny przewód łaczacy filtr z czunnikiem.. czesto sie obluzowuje lub przeciera.... koledzy to przerabiali i nawet zdjęcia porobili.. przejrzyj forum..

Szymon78

#172 Post autor: Szymon78 »


Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#173 Post autor: Lorry »

Ten od immo to pierdółka i sporo ZB AH i VC ma z tym problem. TTTM.

Natomiast pierwszy---- oj z tym jest trochę roboty. Trzeba by popatrzyć wpierw do tych kabelków i nastepujących tematów:

--- to gdyby nie pomogło wymiana kabelków i wypalenie kompem http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1898

---Ale na początek proponuje to http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ad42#24580
i to http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1512 ;
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1142
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1020

;)

zicc

#174 Post autor: zicc »

OK koledzy jesteście Wielcy!
Czy przegonienie autka na chama na trójce kilkanaście km z tempomatem w obrotach ok.3500 pomoże? Jest cień szansy?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#175 Post autor: Lorry »

Jeżeli kabelek idący od czujki ciśnien jest walniety to nie, bo bedą złe dane co do zapchania DPFa i nie przepali się.

Najpierw posprawdzać kabelkologię :)

Anony Mous

#176 Post autor: Anony Mous »

Ten błąd P1901 może oznaczac wiele różnych uszkodzeń.Z opisu innych użytkowników wynika,że ... np może byc przetarty elastyczny przewód od czujnika ciśnienia w DPF-ie lub słaby styk w kostce od czujnika albo problemy z EGR-em...jak było u mnie.Najlepiej byłby sprawdzic kompem stan nasycenia DPF-a i przebieg od ostatniego wypalania.Generalnie tego auta nie da się eksploatowac bez własnego komputera diagnostycznego...chyba,że ktoś lubi z każdą zapaloną kontrolką latac do serwisu....a w tych autach kontrolki uwielbiają się zapalac.

yach

#177 Post autor: yach »

Marki, może trochę nie na temat , ale poleć jakąś tanią ale dobrą "maszynę" do diagnozowania. :)

Anony Mous

#178 Post autor: Anony Mous »


zicc

#179 Post autor: zicc »

Dziś skasowałem błędy u mechanika, po odpaleniu auta nie pokazywało żadnych, no i po wyjeździe od mechanika za kilka km auto samo zaczęło przepalać DPF. Trwało to tyle co zawsze, ale auto dalej muli... prawe w ogóle nie ciągnie na dwójce i trójce - już nie mam pojęcia co to może być. :(

kubik_CDTi

#180 Post autor: kubik_CDTi »

Problem z EGRem na moje.
Masz tak,że dajmy na 3ce wciskasz gaz w ziemię,czekasz z 10s nic i łapie dopiero?
Jak tak to EGR trzeba przynajmniej porządnie wyczyścić i nasmarować.
Pozdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”