[B]Ile palą wam CDTi?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#706 Post autor: rafant4011 »

sergiu pisze:Zanim odeślesz kogoś do czytania ze zrozumień sam o takowe się postaraj. :piwo:
echhh... jeszcze raz przeczytaj posty może zrozumiesz... :>
EDIT...................................................................................................................................
A z reszta... Tłumacze:
jeśli pali Ci 6.2 to mi nie może 6.5 z klimą? więc czego się czepiasz?
a post z dwoma silnikami skierowany był do kolegi któremu pali 13 litrów... więc czego się czepiasz?
:piwo:
"czytanie ze zrozumieniem" - tzn.; w tym przypadku do kogo skierowany jest post... :>
Ostatnio zmieniony 24 sie 2015, 19:06 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.

sergiu
Mieszkaniec
Posty: 246
Rejestracja: 16 sty 2014, 14:20
Imię: Sergiusz
Lokalizacja: wawa
Auto: Zafcia B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ
Gender:

#707 Post autor: sergiu »

po pierwsze, aktualnie to Ty się czepiasz, co IMO ma związek z całkowitym brakiem zrozumienia słowa pisanego oraz, co gorsza, brakiem poczucia humoru.
po drugie, nikt nie stwierdził że nie może Ci tyle palić- zanim sobie dorobisz ideologie, pomyśl. to nie boli.
Jeżeli szczytami elokwencji było określenie że kolega ma dwa silniki, to pozostań na tych szczytach w momencie stwierdzenia że Tobie działa tylko pół owego, skoro spalanie masz tak niskie jak inny użytkownik nie korzystający z dobrodziejstwa klimy.
Dla mnie temat skończony.
Flora pisze:Jazda ekonomiczna nie polega na toczeniu się w stylu emeryckim, ale na pokonywaniu trasy z optymalnymi prędkościami obrotowymi.
Może ciutkę pociągnę ten wątek.. W jakich obrotach się poruszacie, jakie uważacie za optymalne aby wypośrodkować ekonomię z dynamiką, zwłaszcza w miejskiej dżungli?
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny

dragus2020

#708 Post autor: dragus2020 »

w tyg jestem umówiony na sprawdzenie dlaczego takie duze spalanie mam pali jak stara nysa.....bede cos wiedział po sprawdzeniu bede pisał pozdrawiam i do zobaczenia :piwo:

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#709 Post autor: rafant4011 »

sergiu pisze:po pierwsze, aktualnie to Ty się czepiasz, co IMO ma związek z całkowitym brakiem zrozumienia słowa pisanego oraz, co gorsza, brakiem poczucia humoru.
po drugie, nikt nie stwierdził że nie może Ci tyle palić- zanim sobie dorobisz ideologie, pomyśl. to nie boli.
Jeżeli szczytami elokwencji było określenie że kolega ma dwa silniki, to pozostań na tych szczytach w momencie stwierdzenia że Tobie działa tylko pół owego, skoro spalanie masz tak niskie jak inny użytkownik nie korzystający z dobrodziejstwa klimy.
Dla mnie temat skończony.
Flora pisze:Jazda ekonomiczna nie polega na toczeniu się w stylu emeryckim, ale na pokonywaniu trasy z optymalnymi prędkościami obrotowymi.
Może ciutkę pociągnę ten wątek.. W jakich obrotach się poruszacie, jakie uważacie za optymalne aby wypośrodkować ekonomię z dynamiką, zwłaszcza w miejskiej dżungli?
Długo nad tym myślałeś? Chyba cała noc...

Temat eko-jazdy jest w tym wątku. Swoje pytanie przenieś do tego tematu lub najpierw przeczytaj może znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie ... http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... konomiczna
Ostatnio zmieniony 25 sie 2015, 12:43 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.

sergiu
Mieszkaniec
Posty: 246
Rejestracja: 16 sty 2014, 14:20
Imię: Sergiusz
Lokalizacja: wawa
Auto: Zafcia B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ
Gender:

#710 Post autor: sergiu »

Człowieku zachowaj swoje egocentryczne zachowania dla siebie. Na nikim Twoje niedowartościowanie nie robi wrażenia. Jak tak samo się zachowujesz publicznie a nie tylko za osłoną IP to serdecznie współczuje.
Jeżeli nadal nie rozumiesz, zapraszam na PW.
Idź może popraw spalanie średnie albo odpowiedz na zadane pytanie, jeżeli masz coś mądrego do powiedzenia.


Panowie zakończcie tą kłótnię, kolejne posty nie na temat będą usuwane - GOTI
Ostatnio zmieniony 25 sie 2015, 16:57 przez sergiu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#711 Post autor: rafant4011 »

Poszło. PW
sergiu pisze: albo odpowiedz na zadane pytanie, jeżeli masz coś mądrego do powiedzenia.
Czytaj ze zrozumieniem... odpowiedź na Twoje pytanie jest powyżej z linku.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2015, 13:05 przez rafant4011, łącznie zmieniany 2 razy.

prawnuczek

#712 Post autor: prawnuczek »

To ja nie wiem jak Wy koledzy jeździcie - ja przy silniku 1.7 110 KM nie mogę zejść poniżej 7,3 w cyklu mieszanym (50% miasto/50% trasa). Co ciekawe jak wracałem autem tuż po zakupie spalanie wyszło mi 5,4 ale potem już nigdy średnio poniżej 7,3 nie zszedłem. Nogi ciężkiej nie mam. Czy moze to być jakiś defekt w silniku? Oczywiście żadnych błędów komputer nie pokazuje, filtry wszystkie wymienione? Co jeszcze sprawdzić?

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#713 Post autor: tOmki »

Te 7,3 to wskazanie komputera czy twoje przeliczenia ?
ZB Obrazek
ZC Obrazek

pawel_km

#714 Post autor: pawel_km »

prawnuczek pisze:To ja nie wiem jak Wy koledzy jeździcie - ja przy silniku 1.7 110 KM nie mogę zejść poniżej 7,3 w cyklu mieszanym (50% miasto/50% trasa). Co ciekawe jak wracałem autem tuż po zakupie spalanie wyszło mi 5,4 ale potem już nigdy średnio poniżej 7,3 nie zszedłem. Nogi ciężkiej nie mam. Czy moze to być jakiś defekt w silniku? Oczywiście żadnych błędów komputer nie pokazuje, filtry wszystkie wymienione? Co jeszcze sprawdzić?
I na pocieszenie powiem, że spalanie będzie Ci jeszcze delikatnie wzrastać.
Ja zaczynałem z tym samym silnikiem po mieście od 6,9 l /100km. Często wypalajacy się DPF w silnikach 1,7 robi swoje (wypala się 3-4 razy częściej niż silnik 1,9). Dlatego ważną informacją jest to, czy auto ma dpf czy nie.
U mnie po każdym przejechanym 1000 km spalanie sukcesywnie wzrasta. Obecnie średnia z ostatnich 3 tys km wyłącznie po mieście przy średniej prędkości 28 km/h wychodzi z kompa 7,7 l /100 km. Średnia z 6 tys. km (95% miasto) wynosi 7,4 l /100km. Myślę, że wymiana filtów wiele nie da. Jedynym lekarstwem na zmniejszenie zużycia paliwa w silnikach 1,7 jest jedynie wycinka DPFa.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2015, 12:15 przez pawel_km, łącznie zmieniany 3 razy.

prawnuczek

#715 Post autor: prawnuczek »

Dokładnie z wyliczenia wyszło mi 7,345 l na 100 km. Wypalanie rzeczywiście jest dość częste (co minimum 300 - 400 km), ale z drugiej strony trochę boję się wycinać DPF bo juz są powoli głosy że będzie na przeglądach kontrola emisji spalin i potem może być problem z uzyskaniem pieczątki. Dodatkowo żeby zrobić to dobrze trzeba wydać te 1000 - 1200 zł, przeliczając to po dzisiejszym koszcie paliwa wychodzi jakieś 238 litrów, zakładając że spalanie spadnie (o ile spadnie) o 1 litr na 100 km żeby odbić inwestycję trzeba przejechać jakieś 25 tys km (w sumie rok i odbite).
BTW - u mnie to spalanie przy średniej prędkości 38-41 km/h

sergiu
Mieszkaniec
Posty: 246
Rejestracja: 16 sty 2014, 14:20
Imię: Sergiusz
Lokalizacja: wawa
Auto: Zafcia B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ
Gender:

#716 Post autor: sergiu »

Pamiętajcie że miasto miastu nie równe. Duża ilość świateł, korki, obwodnice, etc.
prawnuczek pisze:Wypalanie rzeczywiście jest dość częste (co minimum 300 - 400 km)
to chyba łapiesz co drugie wypalanie :lol: 150 -200km w naszych silnikach to chyba fabrycznie ustawili. Ale od tego to już osobny wątek jest ;)
Polecam jazdę weryfikując chwilowe spalanie. Na kilku kilometrowym odcinku można łatwo dostrzec jak mało trzeba żeby spalanie było na poziomie 7l a jak dużo delikatności trzeba żeby zejść do 6l :)
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny

prawnuczek

#717 Post autor: prawnuczek »

Dziś zauważyłem w test mode że TC-inst pokazuje mi się na postoju (bez klimy) skaczącą pomiędzy dwiema wartościami: 0,122 ml/s i 0,183 ml/s - czy tak powinno być? I czemu te wartości się zmieniają dokładnie między tymi liczbami?
Aha - co ciekawe - wczoraj zrobiłem test na 100 km (trochę miasta trochę trasy - czyli mniej więcej tak jak jeżdzę codziennie) jadąc trochę dynamiczniej (średnia prędkość 51 km) i spalanie wyszło 6,1 l/100 km.

sergiu
Mieszkaniec
Posty: 246
Rejestracja: 16 sty 2014, 14:20
Imię: Sergiusz
Lokalizacja: wawa
Auto: Zafcia B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ
Gender:

#718 Post autor: sergiu »

Teraz te 6l przełóż na jazdę w mieście - i już :mrgreen:
na postoju bez klimy BC powinien wskazywać ~0,5 l/h. Aczkolwiek zdarzają mi się sytuacje że raz jest to 0,3 0,4 a raz 0,7
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny

prawnuczek

#719 Post autor: prawnuczek »

Dokładnie takie mam wskazania BC bez klimy - najczęściej 0,5l/h, z klimą tak 1,2/h. Ale chodziło mi o wskazanie w test mode w pozycji TC-inst

sergiu
Mieszkaniec
Posty: 246
Rejestracja: 16 sty 2014, 14:20
Imię: Sergiusz
Lokalizacja: wawa
Auto: Zafcia B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ
Gender:

#720 Post autor: sergiu »

:lol: więc masz dobrze.
przelicz sobie :> skoro masz 0,122 ml/s to ile to będzie na minute.. a potem na godzinę
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”