Problemy związane z użytkowaniem klimatyzacji

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Cassanova

#241 Post autor: Cassanova »

witam serdecznie
jestem tu nowy i mam pytanie czy komuś wybuchła klimatyzacja w samochodzie ?????
i jaki mógł być tego powód ????

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#242 Post autor: SD72 »

Cassanova pisze:witam serdecznie
jestem tu nowy i mam pytanie czy komuś wybuchła klimatyzacja w samochodzie ?????
i jaki mógł być tego powód ????
Napisz dokladniej co sie stalo i jak wybuchla :shock:

Cassanova

#243 Post autor: Cassanova »

bylem na servisie ktory djagnozuje, i napelnia klime wymienialem u nich osuszacz i chlodnice na nowe i sprawdzenie szczelnosci pojezdzilem 3 miesiace i nie ma srodka chłodzącego wiec pojechalem do nich z reklamacja okazalo sie ze oring sie zawinal i ulotnilo sie wszystko wiec od nowa mi uzupelnili plyny sprawdzili szczelnosc i kazali odpalic sdamochod i wlaczyc klime po 5 min byla do slownie eksplozja osuszacz rozerwany a w chlodnicy zrobila sie taka kompresja ze wessalo ja dosownie do srodka.
i co zrobili zle ?????

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#244 Post autor: Rybka »

Kolego jedynie co mi przychodzi do głowy to coś wcześniem miałeś kombinowane z tą klimą.
Obstawiam że kompresor był połączony na ostro i zawiódł czujnik ciśnienia klimy lub wiatrak się nie załączył w celu ostudzenia czynnika.
W wyniku tego zwiększyło się ciśnienie i boom. ;)

Ale to jest tylko moja teoria która może być mylna :mysli:

Cassanova

#245 Post autor: Cassanova »

samochod sprowadzony zostal z niemiec i serwisowany byl w oplu w niemczech mam na to papiery ja go pierwszy rejestrowalem w Polsce i jedynymi co w niej grzebali to wlasnie ci co to raz robili i teraz u nich to wybuchlo
a wiatrak chodzil bez zarzutów

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#246 Post autor: lawless »

Cassanova pisze:serwisowany byl w oplu w niemczech mam na to papiery
Bez urazy lecz może papiery na giełdzie kupili ci co to auto sprzedawali ;) lub w serwisie Opla coś namieszali :> Jeszcze jest możliwość że klima miała działać na pokaz może ?
Pozdrawiam ;)
Myśl samodzielnie!

Cassanova

#247 Post autor: Cassanova »

wyjasnie ja ta Zoske kupilem od niemca a nie przez handlarza i chodzi mi o to co moglo zawiesc ze tak sie stalo co w klimie moze zawiesc ze bedzie efekt jaki napisalem doslownie wybuch rozerwany osuszacz i wciagnieta do srodka chlodnica klimy

czy jest mozliwosc ze zawor nie zadzialal ??


Posty pisane w krótkim odstępie czasu scalamy - Rybka
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2014, 08:30 przez Cassanova, łącznie zmieniany 2 razy.

derk

#248 Post autor: derk »

Posiadam zoche z 2005 z climatronikiem.
W sumie ostatnio rzadko jeździłem z włączoną klimatyzacją. Dzisiaj wracając z grzybków postanowiłem załączyć, ale zauważyłem że coś słabo chłodzi.
Zatrzymałem się silnik na wolnych obrotach, załączam/wyłączam klimatyzacje obroty delikatnie reagują ale chyba mnie jak wcześniej ( o jakieś 100 obrotów)
Podnoszę maskę załączam klimatyzacje, a wentylator od strony chłodnicy klimatyzacji nie reaguje (stoi) . Po chwili się załączył, ale tylko na chwilę i tak co jaki czas załącza się i wyłącza . O ile wiem powinien cały czas chodzić po załączeniu klimatyzacji ?
Dotykam przewodów z klimatyzacji przy płycie grodziowej, obydwa mają podobną temperaturę (ciepłe) . Mam pytanie jak powinna wyglądać temperatura w/w przewodów ? pewnie jeden zimny, a drugi powrotny cieplejszy tylko który ?
Wykręciłem zaślepkę z zaworu ( wentyla) przy chłodnicy i zauważyłem jak by delikatnie przepuszczał. Nakładając ślinę na zaworek, pękał pęcherzyk powietrza.
Sprawdziłem czy w układzie jest jakieś ciśnienie, naciskając delikatnie na "wentylek" i było ciśnienie. Mam pytanie jak to wygląda sprawa z klimatyzacją, kiedy w układzie jest mało gazu. Czy climatronik wyświetla jakąś informację, ewentualnie nie można wyłączyć "ecco"?

PabloDG

#249 Post autor: PabloDG »

Cześć
Da się Op-com zrobić testy poszczególnych elementów? A czy Opel Tech2 też?

Znalazłem dziś jeden problem - po przekręceniu kluczyka na "I", np celem podpięcia interfejsu, potrafi się włączyć wentylator. Niestety nie zdążyłem odczytać jeszcze błędów, ale co odpowiada za taką sytuację - np czujnik temperatury?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#250 Post autor: Rybka »

Op comem da się zrobić test załączania sprężarki i chyba test wiatraków.
Jeśli po załączeniu zapłonu załączają ci się wiatraki to czujnik temp masz walnięty lub z przewodami coś nie tak.

PabloDG

#251 Post autor: PabloDG »

A Opel Tech2? Juz go miałem zamawiać :) Podejrzewam, że czujnik temperatury, tylko musze zobaczyc dziś fejsem który to. Wymieniłem ten co daje info na komputer, ale nie pomogło.

Awatar użytkownika
luken66
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 16 sty 2015, 15:37
Lokalizacja: Kętrzyn
Model:

#252 Post autor: luken66 »

Mam Zafirę A z climatronikiem. Jakiś miesiąc temu nabijałem czynnik, bo klima nie chodziła. Z wydruku z maszyny wynikało, że było go około 240 gram (nie wiem kiedy ostatnio było nabijane). Przy nabijaniu zrobili próbę szczelności podciśnieniem i wyszło że szczelne. Miesiąc czasu ładnie chłodziło i teraz przestało. Pojechałem do serwisu, a w klimie tylko 20 gram czynnika. Nabili w instalację 15 bar azotu i po pól godziny stan się zgadzał. Nabili jeszcze raz z czynnikiem uv. Zobaczymy co się będzie działo. Miał ktoś kiedyś taki przypadek, że niby wszystko szczelne a ubywa czynnika?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#253 Post autor: Janus »

luken66 pisze:Miał ktoś kiedyś taki przypadek, że niby wszystko szczelne a ubywa czynnika?
Norma. Małe nieszczelności są trudne do zdiagnozowania, ale UV pomoże. Może sprężarka już puszcza bardzo delikatnie. U mnie tak było - nabicie klimy przed sezonem a po sezonie już ledwo chodziła... Nieszczelność trudno było znależć, w końcu podejrzenia padły na sprężarkę
Janusz

tomek.kos3n

#254 Post autor: tomek.kos3n »

Panowie .

Klimatyzacja nabita, odgrzybiona, WYMIENIONA CHŁODNICA , OSUSZACZ , w aucie nawet chłodzi aczkolwiek wydaje mi się że zbyt słabo dmucha. Filtr kabinowy oczywiście wymieniony.

Problem polega na tym iż ciśnienie na maszynie pokazuje 12 barów , co gorsza utrzymuje się tak cały czas.
Nie spada nie rośnie .

Wentylator od strony zderzaka przykręcony do chłodnicy klimy , startuje wraz z przyciśnięciem guzika klimatyzacji i kręci się ze stałą prędkością ... czyli najprawdopodobniej na pierwszym biegu - kręci się dość wolno , oraz najprawdopodobniej startuje również wentylator od strony silnika przykręcony do chłodnicy cieczy.

Co jest powodem tych 12barów , powinno to spadać i rosnąć.

Jak to do końca jst z tymi wentylatorami , i czy mam wymieniać czujnik ciśnienia ? może tu jest problem
Ostatnio zmieniony 29 sie 2015, 21:53 przez tomek.kos3n, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#255 Post autor: Janus »

Czujnik ciśnienia - to raz. Aczkolwiek czujnik ciśnienia odpowiada bardziej za pracę wentylatorów właśnie niż samo zachowanie zmian ciśnienia w układzie. Zmiany ciśnienia w układzie zależą od obrotów (wydajności) kompresora, ilości czynnika oraz różnic temperatury pomiędzy skraplaczem a atmosferą. Natomiast raczej jedno jest pewne - ciśnienie powinno oscylować.

Nie wiem czy w Zafira nie ma jeszcze czegoś takiego jak zawór rozprężny - może w tym jest problem.
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”