[A] Żarówki
Moderator: Sebu$
Jeżeli pada Ci bezpiecznik to coś zwarłeś. Jak wymieniasz na ledy to powinny świecić, a jak nie to podpinasz pod + + a pod - - i tyle, a jak pomylisz strony to poprostu nie zaświeci dopuki nie odwrócisz na poprawne styki.
Ja zrobiłem podsufitke na paskach ledowych, bo miałem nadstan
Sprytnie schowane w obudowach i świecą ładnie.
Ja zrobiłem podsufitke na paskach ledowych, bo miałem nadstan
Sprytnie schowane w obudowach i świecą ładnie.
- Aliass
- Zafiromaniak
- Posty: 1061
- Rejestracja: 28 lip 2015, 23:55
- Lokalizacja: Siemianowice Slaskie
- Model:
- Kontakt:
Pasek mialem na starym autku przyklejony. Co do zwarcia to wiem jak działaja diody i fakt ze padaja bezpieczniki mnie zdziwił dlatego napisalem...
Edit
rozwikłałem zagadke... problem tkwi w budowie ledów... te ledy na wtyk maja mozliwosc jednostronnego lutowania tzn po obu stronach jest + oraz - i to powodowalo zwarcie.... w standardowych jest ze po jednej stronie jest + a po obróceniu zarówki jest - . Fakt faktem nie znalazłem ledów ktore by dobrze swiecily zamiast 1 lub 2 punktów W takim wypadku nalezy przysłonic czyms z kazdej strony po 1 sciezce i bedzie ok Pan w sklepie tez sie zdziwił
Pasek led tez mi jeszcze w szafie lezy ale rozstaw diód jest za duzy niestety
Edit
rozwikłałem zagadke... problem tkwi w budowie ledów... te ledy na wtyk maja mozliwosc jednostronnego lutowania tzn po obu stronach jest + oraz - i to powodowalo zwarcie.... w standardowych jest ze po jednej stronie jest + a po obróceniu zarówki jest - . Fakt faktem nie znalazłem ledów ktore by dobrze swiecily zamiast 1 lub 2 punktów W takim wypadku nalezy przysłonic czyms z kazdej strony po 1 sciezce i bedzie ok Pan w sklepie tez sie zdziwił
Pasek led tez mi jeszcze w szafie lezy ale rozstaw diód jest za duzy niestety
Ostatnio zmieniony 30 lip 2015, 11:14 przez Aliass, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Debiutant
- Posty: 44
- Rejestracja: 25 cze 2013, 02:22
- Imię: Emil
- Lokalizacja: Sieradz / Könnern
- Auto: Zafira A 1.8 Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
aliass, dziwna sprawa że Ci bezpieczniki padały. Tak BTW bo nikt nie napisał w podsufitce środkowej są 2x W5W. Sam jakiś czas zmagałem się z wymianą tych żarówek na diodowe 5x 5050 SMD a chłodnej barwie z racji wożonego Małego Pasażera i jeden "wąs" żarówki robił zwarę ale na tyle małą, że bezpiecznik nie padał ale za to przednie światło podsufitki mrugało rytmicznie i po ok 10 razach gasło. Sytuacja się powtarzała za każdym otwarciem drzwi, aż owego wąsa nie wygiąłem w odpowiedni sposób.
A tak z innej beki, co myślicie o kierunkowskazach LED? w sumie na niemieckich autostradach podczas deszczu może będą lepiej widoczne. Myślę o takim czymś http://allegro.pl/bau15s-py21w-canbus-2 ... 43952.html A w przyszłości również o stop/pozycyjny w LED
A tak z innej beki, co myślicie o kierunkowskazach LED? w sumie na niemieckich autostradach podczas deszczu może będą lepiej widoczne. Myślę o takim czymś http://allegro.pl/bau15s-py21w-canbus-2 ... 43952.html A w przyszłości również o stop/pozycyjny w LED
Mi jakoś się nie podobają kierunki czy stopy w ledach na żarówkach, nie widziałem jeszcze ładnie dookólnie świecącej takiej żarówki to raz, a druga sprawa, jakoś ciężko się przyzwyczaić do takiego "dzikiego" migania. Nawet dziwnie mi się przyzwyczaić jak na autostradzie wyprzedza mnie jakieś nowe auto z fabrycznymi ledami, tak jakoś dziwnie to miga... kwestia gustu oczywiście. Kolejna sprawa, kupisz najtańsze i będą pobierały mało mocy, a zatem zgłupieje przekaźnik od kierunków i będą migać szybko, a komputer stwierdzi przepaloną żarówkę. Aby to minąć trzeba kupić takiego leda, który będzie miał opornik i będzie oszukiwał elektronikę, a coś mi się wydaje, że taki led po prostu ma w sobie opornik, a zatem reklamowany led o mocy 4W na przykład z opornikiem ma ok. 21W i w ten sposób oszukuje komputer i nas oczywiście, bo myślimy, że oszczędzamy, a tak de facto dajemy się robić w ch... ale mogę się mylić oczywiście, więc może jakiś elektryk się wypowieEmilson pisze:A tak z innej beki, co myślicie o kierunkowskazach LED? w sumie na niemieckich autostradach podczas deszczu może będą lepiej widoczne. Myślę o takim czymś http://allegro.pl/bau15s-py21w-canbus-2 ... 43952.html A w przyszłości również o stop/pozycyjny w LED
ps. Jeżeli znajdziesz ładne ledy, które będą dobrze "biły" światłem na około to wstaw linka, może się skuszę na test (pewnie sam je wywalę, ale chciałbym to zobaczyć na własne oczy z ciekawości)
Zajmij się najpierw instalacją elektryczną z tyłu, bo normalnie żarówki nie palą się tak często. Jeżeli chodzi o ledy, może w Twoim przypadku dłużej wytrzymają, ale chyba mieć sprawne światła niż szukać półśrodków. Odnośnie samych żarówek led - widziałem już nie raz na drodze auta pseudo tuningowane, w których ktoś zastosował ledy na światłach z tyłu i większość z nich świeci tylko na wprost, więc samo lustro światła nie ma tu sensu i żarówka nie świeci na całej powierzchni klosza tylko punktowo. Niestety, oszczędzamy z reguły i kupujemy najtańsze ledy, które właśnie tak działają, a ledy, które będą świecić dobrze i naprawdę "szeroko" prawie jak normalne żarówki są dość drogie i mało kto inwestuje tyle złociszy...Painball pisze:Ktoś już pakował ledy w stop/pozycję na tyle? Strasznie mnie drażni bo raz na 2 miesiące przepala mi się stop tył prawy
wracając do tematu, kolego naprawdę sprawdź instalację i kup dobre firmowe żarówki, a nie chińskie dla testu na początek... jeżeli chodzi o palenie się żarówek, Zosię posiadam od roku i jedyne żarówki jakie wymieniłem z przymusu to mijania na przodzie, bo się jedna spaliła (jedna, ale wymieniam parami). Wymieniłem też żarówki wnętrza i tablicy na led, ale to moje widzimisie
Z brzegu wszystko obejrzałem już. Połowy auta rozbierać nie będę bo nie jest to tego warte tym bardziej, że jest to problem w wielu Z A przed liftem. Inna kwestia jest tego, że bardzo dużo pracuję i auto jest w użyciu około 350h/miesiącu więc częstotliwość serwisów/awarii ma inną częstotliwość niż osoby która używa auta na dojazdy do pracy itd
- Przemass
- Zafiromaniak
- Posty: 886
- Rejestracja: 03 lut 2013, 11:49
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Pyrlandia
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
Chciałbym zakupić coś takiego,do lamp które posiadam i moje pytanie brzmi,czy to jest zgodne z przepisami i mogę założyć takie żarówki czy nie ?
http://allegro.pl/zestaw-hid-h1-5000k-x ... 55352.html
http://allegro.pl/zestaw-hid-h1-5000k-x ... 55352.html
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8171
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
niezgodnePrzemass pisze:Chciałbym zakupić coś takiego,do lamp które posiadam i moje pytanie brzmi,czy to jest zgodne z przepisami i mogę założyć takie żarówki czy nie ?
http://allegro.pl/zestaw-hid-h1-5000k-x ... 55352.html
a jeżeli już chcesz założyć to najlepiej temperatura 4300 ...
- Przemass
- Zafiromaniak
- Posty: 886
- Rejestracja: 03 lut 2013, 11:49
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Pyrlandia
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
To wtedy będzie zgodne ?Sebu$ pisze:a jeżeli już chcesz założyć to najlepiej temperatura 4300 ...
Wiem,że mając lampy soczewkowe nikogo nie oślepię,to mogę to montować bez problemu czy mogę się narazić na utratę dowodu ?
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8171
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
dalej nie będzie zgodne, ale barwa światła nie będzie podpadała za bardzo jako przerobione ksenony.Przemass pisze:To wtedy będzie zgodne ?Sebu$ pisze:a jeżeli już chcesz założyć to najlepiej temperatura 4300 ...
Wiem,że mając lampy soczewkowe nikogo nie oślepię,to mogę to montować bez problemu czy mogę się narazić na utratę dowodu ?
Możesz zrobić z siebie "wariata" i powiedzieć że już takie auto kupiłeś i nie wiedziałeś, że to ksenony. I że masz jakieś żarówki i od razu to wymienisz przy nim. Oczywiście musisz mieć zapas H1. To 8 mniut roboty ...
Na stacji diagnostycznej badania nie przejdziesz, a Policjant który będzie z drogówki zatrzyma Ci dowód i skieruje na badania. Może Ci też wystawić mandat.
Lampy wyładowcze muszę mieć poziomowanie i spryskiwacze reflektorów.
tak to wygląda
Ostatnio zmieniony 23 paź 2015, 18:19 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.