[B] - Wojti- 2,0T OPC 241 KM- 2006

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
organista15

#526 Post autor: organista15 »

Szkoda, że tak się z tym silnikiem stało, trochę mnie to dziwi, bo te silniki w końcu nie uchodzą za takie awaryjne :( jednak ja bym to raczej zostawił i chyba nie ruszał. Trzymam kciuki i życzę powodzenia ;)

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#527 Post autor: Piasek »

organista15 pisze:trochę mnie to dziwi, bo te silniki w końcu nie uchodzą za takie awaryjne
w serii... on ma wzmocniony i to ostro. Moim zdaniem to są właśnie konsekwencje zwłaszcza że właściciel wykorzystuje cały potencjał mocy jaki oferuje silnik.
Ileś stron temu pisałem Ci że zawsze jest pewna granica której nie należy przekraczać i zdroworozsądkowe podejście nakazuje zaprzestania modów, inwestycji lub poszukanie nowego pacjenta z perspektywami. Ty chyba ją właśnie przekroczyłeś.
Tanio nie będzie to już wiesz - wyjmuj tłoki i zwalaj pierścienie. One już swoje wychodziły. Podejrzewam tylko że na tym się nie skończy i dojdą panewy. Kasy i tak w to utopisz sporo także te "parę stów" różnicy nie robi. Tyle że już teraz wiesz jaką ma żywotność tak doładowany silnik i .... albo jeździsz normalnie albo robisz nowy soft o te 15-20% słabszy żeby tym jednak z parę lat pojeździć.
I tak masz chyba rekord polski w uzysku mocy z seryjnego silnika bez praktycnzie żadnych poważnych ingerencji mechanicznych w niego.
IC był niezbędny aby uzyskać taki wynik zatem się nie liczy ;)
Ostatnio zmieniony 31 sie 2015, 15:35 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#528 Post autor: Wojti »

Decyzja podjęta :P Dla mojej spokojności rozbieram i wymieniam pierścienie + śruby korbowodów tak jak sugerował Marcin nie ma co żałować kilka stów :lol: Co do uwag że to od podniesienia mocy to bzdura i nie zgadzam się z tym
1.Zafirka kopciła lekko od momentu zakupu (nie wiem jak dawał wd... poprzedni właściciel )
2.nie rozleciał się silnik( gładzie i tłoki super) tylko uszczelniacze zaworowe (przy tych silnikach to podobno norma tak twierdzi tokarz dodatkowo maja 9 lat :lol: )
3.Turbo wymieniam na nowe ponieważ (wirnik ma delikatne luzy ale i tak za duże ) plus na pęknięcie od strony gorącej (to też podobno norma )można byłoby tak jeździć dalej ale to nie u mnie
4.Te silniki są zakute i wytrzymują do 400 a nawet 500 ps :lol: Tak twierdzi kolega z klubu Ryba który zajmuje się nimi zawodowo Mi wystarczy moje 300 :lol:
5.Wszystkie podzespoły zamawiam tylko w ASO wiem ze przepłacam ale na bezpieczeństwie się nie oszczędza a tym bardziej przy takiej mocy

Reasumując to poprostu dbanie o dobrą kondycję silnika i naprawa jego podzespołów(turbo i głowica) Tak wiem sporo kasy do wydania ale pewność że serce jak dzwon a to najważniejsze przy tej mocy .Jak się powie A to i trzeba powiedzieć B co nie zmienia faktu iz d... boli he he :lol: Koszty naprawy części ok 2500-3000 + 2700 nowe turbo + 1700 robota Razem ok 7 tyś Niestety pasja kosztuje :P a OPC tym bardziej
Ostatnio zmieniony 31 sie 2015, 19:40 przez Wojti, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#529 Post autor: Rafoooo »

:ok:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#530 Post autor: janekW67 »

Wojti pisze:Decyzja podjęta :P Dla mojej spokojności rozbieram i wymieniam pierścienie + śruby korbowodów tak jak sugerował Marcin nie ma co żałować kilka stów :lol: Co do uwag że to od podniesienia mocy to bzdura i nie zgadzam się z tym
1.Zafirka kopciła lekko od momentu zakupu (nie wiem jak dawał wd... poprzedni właściciel )
2.nie rozleciał się silnik( gładzie i tłoki super) tylko uszczelniacze zaworowe (przy tych silnikach to podobno norma tak twierdzi tokarz dodatkowo maja 9 lat :lol: )
3.Turbo wymieniam na nowe ponieważ (wirnik ma delikatne luzy ale i tak za duże ) plus na pęknięcie od strony gorącej (to też podobno norma )można byłoby tak jeździć dalej ale to nie u mnie
4.Te silniki są zakute i wytrzymują do 400 a nawet 500 ps :lol: Tak twierdzi kolega z klubu Ryba który zajmuje się nimi zawodowo Mi wystarczy moje 300 :lol:
5.Wszystkie podzespoły zamawiam tylko w ASO wiem ze przepłacam ale na bezpieczeństwie się nie oszczędza a tym bardziej przy takiej mocy

Reasumując to poprostu dbanie o dobrą kondycję silnika i naprawa jego podzespołów(turbo i głowica) Tak wiem sporo kasy do wydania ale pewność że serce jak dzwon a to najważniejsze przy tej mocy .Jak się powie A to i trzeba powiedzieć B co nie zmienia faktu iz d... boli he he :lol: Koszty naprawy części ok 2500-3000 + 2700 nowe turbo + 1700 robota Razem ok 7 tyś Niestety pasja kosztuje :P a OPC tym bardziej
Rozsądna decyzja! :ok:
Jak to mówią: "Nie ma zysku bez strat!" A domniemam,że Wojtek wyznaję tą samą zasadę,co ja "Stać cię na samochód,niech cię będzie stac na utrzymanie"!
Oczywiście!

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#531 Post autor: gRZENIU »

Wojti, Popieram decyzję i zgadzam się z opinią o podnoszeniu mocy ... Jeżeli jest możliwość udoskonalenia i są na to środki to czemu nie ... Nigdy się nie odzyska pieniążków włożonych w projekt ale satysfakcja z niego jest bezcenna ...

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#532 Post autor: rafant4011 »

jak remont to na grubo... :ok:

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#533 Post autor: Piasek »

Wojti pisze:.Te silniki są zakute i wytrzymują do 400 a nawet 500 ps
układ korbowo-tłokowy... reszta - masz okazję przekonać się u siebie: tu pęknie jakiś kolektor, tu przysmażą sie uszczelniacze i tak "never ending story"
Pewnie że wytrzyma kwestia ile czasu i ile to będzie potem kosztować. Bo jakby to się miało wykrzaczyć po 30-60tyś km - bywa - pasja kosztuje ale nie co kwartał i każde 6-15tyś km pakować 5-7tyś zł w silnik.
Wracając do pierścieni: a nie ma w sprzedaży jakiś akcesoryjnych, wzmacnianych, trwalszych do tego silnika ?

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#534 Post autor: Wojti »

Marcin Ty swoje a ja swoje ale ok każdy swoje myśli :lol: Co do pierścieni co by była jasność to nie wymieniam ich bo muszę tylko bo chcę a to duża różnica Dlatego zamawiam fabryczne oryginalne z Niemiec bo mi nie padły a profilaktyka najważniejsza :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#535 Post autor: rafant4011 »

trochę po kieszeni sieknie :kac:

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#536 Post autor: Rafoooo »

rafant4011 pisze:trochę po kieszeni sieknie :kac:

.... a gdzie tam .... świnkę skarbonkę rozbije i jeszcze mu zostanie na drobne wydatki :D
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#537 Post autor: rafant4011 »

Rafoooo pisze:
rafant4011 pisze:trochę po kieszeni sieknie :kac:

.... a gdzie tam .... świnkę skarbonkę rozbije i jeszcze mu zostanie na drobne wydatki :D
zośkę do pełna :driver: i siebie przy okazji :piwko:

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#538 Post autor: Rafoooo »

.... Dokładnie :piwo: ...... :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#539 Post autor: Wojti »

No cóż kasa z nieba nie spada ale to inwestycja długoterminowa he he :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#540 Post autor: Rafoooo »

Zrobi remont i sprzeda Zośkę :lol: :lol: :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”