[B] - Wojti- 2,0T OPC 241 KM- 2006
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Teraz możecie się przekonać skąd się biorą oferty motorschade na zachodzie które z taką lubością ściągają nasi zawodowi kłamcy i łgarze (czyt. laweciarze i wszelakiej maści handlarzyny)... U nich taka wycena zamknęłaby się kwotą 3,5-4 tyś euro (żeby to było zrobione tak jak na załączonych obrazkach i z gwarancją a podejrzewam że więcej bo oni głowic nie robią - wycena obejmowałaby montaż fabrycznie nowej za dodatkowe 1,5tyś eur) dlatego się nie opłaca i nur fur export.
U nas składa się takie silniki z ... może czasem lepiej nie wiedzieć z czego i w jaki sposób (za max 1500zł) a potem płacze i żale nowego nabywcy jaki to Opel to złom a olej XX to gó*no bo ledwo 3 tyś km po wymianie i korbowody bokiem wylazły a silnik pochłaniał 1,5L oleju na tysiąc km. Zaczyna się procesować ze wszystkimi (poza handlarzem bo przecież baran jeden z drugim kupił auto od słupa) ze sklepem co mu olej sprzedał, z mechanikiem co wymienił i takie tam polskie frustracje i żale.
Zatem materiał dobry dla potomnych ile kosztuje remont silnika zgodny z dewizą: jak Bóg przykazał.
U nas składa się takie silniki z ... może czasem lepiej nie wiedzieć z czego i w jaki sposób (za max 1500zł) a potem płacze i żale nowego nabywcy jaki to Opel to złom a olej XX to gó*no bo ledwo 3 tyś km po wymianie i korbowody bokiem wylazły a silnik pochłaniał 1,5L oleju na tysiąc km. Zaczyna się procesować ze wszystkimi (poza handlarzem bo przecież baran jeden z drugim kupił auto od słupa) ze sklepem co mu olej sprzedał, z mechanikiem co wymienił i takie tam polskie frustracje i żale.
Zatem materiał dobry dla potomnych ile kosztuje remont silnika zgodny z dewizą: jak Bóg przykazał.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2015, 08:02 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Piotrek jutro będę znać całą wycenę naprawy ale części ok 3 tyś ,robota ok 2 tyś turbo 2,7 czyli chyba do 8 tys
Piasek No i tu masz racje Marcin Taka prawda coś za coś wszystko się zużywa ale nie czeka się do końca albo potem jak już coś się rozp... i wtedy płacz Niestety najczęściej są to półśrodki a nie kompleksowa naprawa.Dla kogoś nie będącego fanem motoryzacji to co robię z Zośka może wydawać się przesadą ale .... tak trzeba nie ma u mnie półśrodków Dla jasności nie mam wpip kasy ,nie jestem bogaczem któremu spada kasa z nieba na poważnie pracuje co dziennie fizycznie z moimi pracownikami 10-12 H + robota papierkowa w domu więc wiem ile potu i sił kosztuje ta kasa ale ...pasja kosztuje a pasja pasjonata dwa razy tyle ....
Piasek No i tu masz racje Marcin Taka prawda coś za coś wszystko się zużywa ale nie czeka się do końca albo potem jak już coś się rozp... i wtedy płacz Niestety najczęściej są to półśrodki a nie kompleksowa naprawa.Dla kogoś nie będącego fanem motoryzacji to co robię z Zośka może wydawać się przesadą ale .... tak trzeba nie ma u mnie półśrodków Dla jasności nie mam wpip kasy ,nie jestem bogaczem któremu spada kasa z nieba na poważnie pracuje co dziennie fizycznie z moimi pracownikami 10-12 H + robota papierkowa w domu więc wiem ile potu i sił kosztuje ta kasa ale ...pasja kosztuje a pasja pasjonata dwa razy tyle ....
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
Panowie w pełni podpisję się pod słowami Piaska i Wojtka. Ja kupiłem moją Zośkę relatywnie nie drogo, podczas zakupu wydawało się że do wymiany są jedynie łożyska z tyłu (koszt 800 zł z wymianą), teraz jednak już wiem że w Belgii sprzedano ją dlatego że do zrobienia miała:
- sprzęgło
- dwumas
- skrzynia biegów
Tam naprawa pewnie kosztowała by kilka tys EURO, ja wyrobiłem się w 4 tys zł (wszystko na częściach LUK).
Jedynie pocieszam się faktem że tak przy zakupie jak i dziś nic nie wskazuje na powypadkową przeszłość auta. Więc cóż trzeba wydać kasę i cieszyć się fajnym zadbanym autem.
Więc rada dla przyszłych kupujących (Opla i innych aut) - jak masz jakiś budżet załóż sobie margines na jakąś grubszą naprawę bo potem może być nieciekawie.
Pozdrawiam
- sprzęgło
- dwumas
- skrzynia biegów
Tam naprawa pewnie kosztowała by kilka tys EURO, ja wyrobiłem się w 4 tys zł (wszystko na częściach LUK).
Jedynie pocieszam się faktem że tak przy zakupie jak i dziś nic nie wskazuje na powypadkową przeszłość auta. Więc cóż trzeba wydać kasę i cieszyć się fajnym zadbanym autem.
Więc rada dla przyszłych kupujących (Opla i innych aut) - jak masz jakiś budżet załóż sobie margines na jakąś grubszą naprawę bo potem może być nieciekawie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2015, 11:46 przez prawnuczek, łącznie zmieniany 1 raz.
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Byłem na urlopie i forum nie czytałem ale:
Nie wiem jaki masz charakter pracy, ale jesli jest tak że jedziesz gdzieś i auto stoi nie odpalane przez np. 5-10 dni i robisz to cyklicznie to z własnego doświadczenia wiem że uszczelniacze zaworowe wytrzymają około 2 lat i znowu je będziesz musiał zrobić. Samochód musi jeździć regularnie żeby nie generować nie potrzebnych kosztów.
Bardzo dobra decyzja z tym rozebraniem tłoków
Świece NGK jednak wyrzuciłbym do kosza, bo ostatnio mają sporo reklamacji, a w mocnych silnikach to wręcz lawinowo padają Przypomnę tylko kłopoty jednego kolegi: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=232681#232681
Nie wiem jaki masz charakter pracy, ale jesli jest tak że jedziesz gdzieś i auto stoi nie odpalane przez np. 5-10 dni i robisz to cyklicznie to z własnego doświadczenia wiem że uszczelniacze zaworowe wytrzymają około 2 lat i znowu je będziesz musiał zrobić. Samochód musi jeździć regularnie żeby nie generować nie potrzebnych kosztów.
Bardzo dobra decyzja z tym rozebraniem tłoków
Świece NGK jednak wyrzuciłbym do kosza, bo ostatnio mają sporo reklamacji, a w mocnych silnikach to wręcz lawinowo padają Przypomnę tylko kłopoty jednego kolegi: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=232681#232681
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2015, 13:59 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.