Ubytek płynu chłodniczego

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#316 Post autor: chabretti »

Drutem się nie baw bo możesz coś przebić np nagrzewnice. Nie zaszkodzi jeszcze wyczyścić za filtrem kabinowym tuz nad nagrzewnicą, bo tam tez lubi się syf zbierać, ja tam zawsze czyszczę jak filtr wymieniam

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#317 Post autor: twardypt91 »

A dmuchanie sprężonym powietrzem w ten odpływ może coś uszkodzić? Czyli zanim się zabiorę za robotę, to dobrze będzie kupić nowy filtr.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#318 Post autor: chabretti »

twardypt91 pisze:A dmuchanie sprężonym powietrzem w ten odpływ może coś uszkodzić? Czyli zanim się zabiorę za robotę, to dobrze będzie kupić nowy filtr.
Dmuchanie nie powinno nic uszkodzisz. (chyba że dorwiesz jakąś mocna spreżarkę ;) )To jak już będziesz bawił się powietrzem to rozbierz najpierw do filtra to i od środka też wydmuchasz jakieś zanieczyszczenia

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#319 Post autor: twardypt91 »

Tak sobie patrzę na tutoriale odnośnie wymiany filtra i nie czaję (być może po dobraniu się do filtra sprawa się rozjaśni) w jaki to sposób zatkany odpływ powoduje wyciek na dywanik. Znalazłem fotkę (temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=22):

http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/7420b736cf512aae

Ale nie nie za dużo z tego rozumiem. Rozumiem tylko tyle, że powietrze zasysane jest spod wycieraczek w dół do tego właśnie filtra. A gdzie ta rurka odprowadzająca wodę to nie wiem...
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Painball

#320 Post autor: Painball »

Pod samochodem. Widać Ją od dołu. Od środka nie zobaczysz ;)

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#321 Post autor: chabretti »

Painball pisze:Pod samochodem. Widać Ją od dołu. Od środka nie zobaczysz ;)
Dokładnie i ta rurka jest połączona z obudową nagrzewnicy która jest połączona z obudową filtra kabinowego
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2015, 21:21 przez chabretti, łącznie zmieniany 1 raz.

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#322 Post autor: twardypt91 »

Chodzi mi o to, że jak dmuchnę tym sprężonym powietrzem, to ten syf gdzieś powinien wylecieć. Pytanie gdzie?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#323 Post autor: chabretti »

twardypt91 pisze:Chodzi mi o to, że jak dmuchnę tym sprężonym powietrzem, to ten syf gdzieś powinien wylecieć. Pytanie gdzie?
Jak wyciągniesz filtr to właśnie tędy wyleci :)

ukasz

#324 Post autor: ukasz »

Wrócę do tematu.
1,5 miesiąca temu dolałem płynu do pełna. Jeszcze 2-3 dni temu sprawdzałem stan i było pełno. Dzisiaj komputer wyświetlił komunikat o płynie. Sprawdzam, ubyło pół zbiorniczka.
Mam ogromny problem z parowaniem szyb podczas deszczu. Podczas jazdy jest wszystko ok, ale wystarczy, że zatrzymam się na czerwonym świetle i po chwili cała przednia szyba zaparowana. Nawiew nawet na 4 biegu sobie z tym nie radzi.
Wykładzina pod nogami kierowcy i pasażera wydaje się być sucha. Filtr kabinowy zmieniony.
Rozebrałem plastiki, ale nie udało mi się dostać do nagrzewnicy (brak odpowiedniego klucza). Włożyłem jednak rękę pod nagrzewnicę i ewidentnie płyta podłogowa pod nagrzewnicą jest mokra (a chyba nie powinna?). Pokryta jest lekko tłustawą mazią. Jakby kurz zmieszany z płynem chłodniczym.
Ogólnie mam wrażenie, że płynu ubywa gdy jeżdżę z włączonym ogrzewaniem lub klimatyzacją.
Ostatnio zmieniony 02 gru 2015, 15:16 przez ukasz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#325 Post autor: chabretti »

ukasz pisze:Wrócę do tematu.
Ogólnie mam wrażenie, że płynu ubywa gdy jeżdżę z włączonym ogrzewaniem lub klimatyzacją.
Wtedy otwierasz największy obieg układu chłodzenia i pewnie już masz oringi w nagrzewnicy do wymiany. Tu masz temat jak wymienić oringi
A odnośnie parowania szyby to może być jeszcze problem z obiegiem powietrza. Jak wyciągniesz schowek, to jak masz kopułkę od obiegu powietrza na wentylatorze. Jak widzisz wirnik to jest obieg wewnętrzny chociaż przełącznik masz na szybę (wtedy powinien być obieg zewnętrzny i nie powinno być widać wirnika). Prawdopodobnie padł Ci silniczek sterowania obiegiem wewnętrznym. Co i jak opisane jest tu

adam1981

#326 Post autor: adam1981 »

Możliwe także ze silnik masz dobry lecz wypielo ci się cięgno które steruje kopuła tak było w moim przypadku.pozdrawiam

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#327 Post autor: wamka18 »

ukasz, Ubytki płynu, mokra wykładzina pod nagrzewnicą wniosek może być tylko jeden przeciek albo na o ringach albo nagrzewnica nie zmienia to faktu że trzeba interweniować im szybciej tym lepiej.

ukasz

#328 Post autor: ukasz »

Na 100% oringi. Sprawdziłem wczoraj.
Niestety nie mam warunków żeby to ogarnąć samemu, a mechanik krzyknął 500 zł. :shock:

ukasz

#329 Post autor: ukasz »

Mam kolejny problem.
W sylwestra przejechałem ok. 100 km. z włączonym ogrzewaniem. W Nowy Rok po południu sprawdziłem stan płynu i zauważyłem, że zbiorniczek jest prawie pusty. Uznałem, że to wina nagrzewnicy. Dolałem do pełna i wróciłem do domu (100 km) tym razem nie włączając ogrzewania.
Po dojechaniu do domu sprawdziłem poziom płynu. Był pełny zbiornik co utwierdziło mnie w przekonani, że to nagrzewnica.
Od tamtej pory auto nie jeździło i nie było odpalane.
Dzisiaj (po 2 dniach) poszedłem do auta i wyświetlił mi się komunikat "sprawdź poziom płynu".
Otworzyłem maskę i widzę, że jest pół zbiorniczka.
Coś mnie tknęło i zajrzałem pod auto. Zobaczyłem plamę na ziemi tak jakby coś wyciekło z tyłu silnika. Odjechałem trochę i sprawdziłem tą plamę. Okazało się, że to płyn chłodniczy (słodki smak).
Ktoś orientuje się skąd może być ten wyciek?
Z nagrzewnicy raczej by nie ciekło pod samochód?
Wygląda to tak jakby wyciek był na postoju, bo w czasie jazdy nic nie ubyło.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#330 Post autor: MARCEL! »

A jak z chłodnicą? nie jest gdzieś uszkodzona? Może któryś przewód?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”