[B]problem ze wspomaganiem Zafira B
No i by to jasny gwint Regenerowana pompa zamontowana w układzie ... jeden miesiąc. W sobotę sobie jadę a tu naraz wspomaganie uciekło. Żadnych błędów. Po 10 min. postoju ... powróciło. W te pędy do warsztatu gdzie ją zakładali ...sprawdzenie płynu/szczelności/ podpięty komputer - wszystko ok. Wczoraj w czasie jazdy to samo - zanik wspomagania bez generowania błędów. Żadna kontrolka na wskaźnikach dodatkowo nawet nie "mrygła". Pany ... co jest grane? Jaśnisty mnie zaraz trafi chyba
Na pompę mam teoretycznie(na piśmie) gwarancję wieczystą. Ale żeby tak bez żadnych kodów błędów?
Ładowanie na kompie pokładowym zawiera się w granicach od 12,6V - 14,1V
Na pompę mam teoretycznie(na piśmie) gwarancję wieczystą. Ale żeby tak bez żadnych kodów błędów?
Ładowanie na kompie pokładowym zawiera się w granicach od 12,6V - 14,1V
U mnie w poprzedniej Zośce pompa przestała prawie działać i okazało się że mialem zamiast oleju chyba mazut wewnątrz bo była to gęstą masa która zapchała mi całą pompę i przewody. Kumpel to przedmuchał pod ciśnieniem,zalaliśmy świeży olej i już nigdy więcej nie miałem z nią problemów. Myślę że warto kontrolować poziom i stan oleju we wspomaganiu.
@up
No nie, pompa wymieniana miesiąc temu to i płyn był nowy. Staremu na starej pompie, też nic nie brakowało
Stoi sobie teraz Zafirka u elektryka i ten sczytał przed chwileczką za pomocą CDIF-a, dwa błędy:
- brak komunikacji z szyną CAN
- uszkodzony moduł EPS?
Czy to może być przyczyną utraty wspomagania?
No nie, pompa wymieniana miesiąc temu to i płyn był nowy. Staremu na starej pompie, też nic nie brakowało
Stoi sobie teraz Zafirka u elektryka i ten sczytał przed chwileczką za pomocą CDIF-a, dwa błędy:
- brak komunikacji z szyną CAN
- uszkodzony moduł EPS?
Czy to może być przyczyną utraty wspomagania?
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2015, 13:22 przez ldawid, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: 26 maja 2016, 00:13
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam
Mam pytanie związane z układem kierowniczym mojej Zafiry.
Otóż przy maksymalnym skręcie w prawo lub lewo słychać odgłos jak by załączania pompy.
Mam Zafirkę dopiero tydzień więc nie wiem czy to normalny odgłos. Ciekawi mnie tylko czemu pojawia się on przy maksymalnym skręcie.
Mam pytanie związane z układem kierowniczym mojej Zafiry.
Otóż przy maksymalnym skręcie w prawo lub lewo słychać odgłos jak by załączania pompy.
Mam Zafirkę dopiero tydzień więc nie wiem czy to normalny odgłos. Ciekawi mnie tylko czemu pojawia się on przy maksymalnym skręcie.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Witam,
Tak kolego jest to normalny odgłos w twojej zafirze jest pompa wspomagania elektrohydrauliczna, gdy dochodzi do krańcowych momentów skrętu pompa pracuje na maksymalnym obciążeniu stąd ten dźwięk, jeżeli możesz to staraj się unikać jak najbardziej tych krańcowych momentów aby pompa posłużyła jak najdłużej.
P.S sprawdź przy okazji poziom płynu od razu.
Tak kolego jest to normalny odgłos w twojej zafirze jest pompa wspomagania elektrohydrauliczna, gdy dochodzi do krańcowych momentów skrętu pompa pracuje na maksymalnym obciążeniu stąd ten dźwięk, jeżeli możesz to staraj się unikać jak najbardziej tych krańcowych momentów aby pompa posłużyła jak najdłużej.
P.S sprawdź przy okazji poziom płynu od razu.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2016, 15:07 przez Crazy, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
-
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: 26 maja 2016, 00:13
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Dzięki! Uspokoiłeś mnie W jaki sposób mogę sprawdzić stan płynu? Gdy otwierałem maskę nie widziałem nic innego niż płyn do spryskiwaczy, hamulców i chłodnicy.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
l3cho,
musisz zdjąć podszybie w zafirze odkręca się cztery śruby i na tyłach silnika obok alternatora jest zbiornik na pompie a w jego korku jest bagnet/miarka
takie coś tam jest https://www.google.pl/search?q=pompa+ws ... 8KHRNbM%3A
musisz zdjąć podszybie w zafirze odkręca się cztery śruby i na tyłach silnika obok alternatora jest zbiornik na pompie a w jego korku jest bagnet/miarka
takie coś tam jest https://www.google.pl/search?q=pompa+ws ... 8KHRNbM%3A
Mam taki sam problem jak ten Pan na filmiku ...
https://www.youtube.com/watch?v=SdVeE9m6rc4
Np . Na parkingu skręcam w lewo i trzymam kierownicę w jednym położeniu to kierownica próbuję wracać ...
Ktoś coś wie co to może byc ?
https://www.youtube.com/watch?v=SdVeE9m6rc4
Np . Na parkingu skręcam w lewo i trzymam kierownicę w jednym położeniu to kierownica próbuję wracać ...
Ktoś coś wie co to może byc ?
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Czołem.
U mnie dziś też nagły brak wspomagania. Po prostu po uruchomieniu silnika nie zadziałało. Kolejne próby nic nie dały. Nie działa.
Dotychczas nie było ze wspomaganiem żadnych problemów.
W przedniej skrzynce znalazłem upalony bezpiecznik 7,5A. Wymiana na nowy nie pomogła.
Odczytaliśmy błędy z modułu EHPS. Jedyny to:
C1523-03 Zbyt niskie napięcie układu.
Odczytane napięcie akumulatora 1,1V, rzeczywisty prąd motoru 0 A.
Oczywiście akumulator jest naładowany, silnik startuje wzorowo.
Czy jest tam gdzieś jeszcze jakiś bezpiecznik od wspomagania (60A ?), czy raczej nastawiać się na wymianę pompy ?
U mnie dziś też nagły brak wspomagania. Po prostu po uruchomieniu silnika nie zadziałało. Kolejne próby nic nie dały. Nie działa.
Dotychczas nie było ze wspomaganiem żadnych problemów.
W przedniej skrzynce znalazłem upalony bezpiecznik 7,5A. Wymiana na nowy nie pomogła.
Odczytaliśmy błędy z modułu EHPS. Jedyny to:
C1523-03 Zbyt niskie napięcie układu.
Odczytane napięcie akumulatora 1,1V, rzeczywisty prąd motoru 0 A.
Oczywiście akumulator jest naładowany, silnik startuje wzorowo.
Czy jest tam gdzieś jeszcze jakiś bezpiecznik od wspomagania (60A ?), czy raczej nastawiać się na wymianę pompy ?
Odczytane napięcie aku - 1,1 V??? Nie pomyliłes sie przypadkiem? Jesli masz zbyt małe napięcie to wspomaganie Ci nie będzie działać a zatem zmierz sobie raz jeszcze jakie masz parametry ładowania a powinny być : napiecie na zaciskach aku - 14.04 - 14.4 V. Jesli jest poniżej , masz już sprawcę zamieszania
Dokładnie taki był odczyt z programu, 1,1V
Czyli takie napięcie dostawała pompa, albo nastąpiła jakaś usterka elektroniki pompy.
Na akumulatorze napięcie prawidłowo, samochód startuje, itp.
Dlatego podejrzewam, że gdzieś jest przerwa na zasilaniu pompy. Już doczytałem, że oprócz bezpiecznika 7,5A (od sterowania pompy) jest jeszcze bezpiecznik 80A od zasilania silnika pompy, pod dodatkowym deklem obok przedniej skrzynki bezpieczników. Popatrzę tam dzisiaj. Ale jeśli pompa upaliła bezpiecznik 80A to raczej kiepsko widzę jej stan :-/
Dam znać.
Czyli takie napięcie dostawała pompa, albo nastąpiła jakaś usterka elektroniki pompy.
Na akumulatorze napięcie prawidłowo, samochód startuje, itp.
Dlatego podejrzewam, że gdzieś jest przerwa na zasilaniu pompy. Już doczytałem, że oprócz bezpiecznika 7,5A (od sterowania pompy) jest jeszcze bezpiecznik 80A od zasilania silnika pompy, pod dodatkowym deklem obok przedniej skrzynki bezpieczników. Popatrzę tam dzisiaj. Ale jeśli pompa upaliła bezpiecznik 80A to raczej kiepsko widzę jej stan :-/
Dam znać.