[B] - Piasek - Cosmo 1.8 XER - 2008r

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#136 Post autor: Piasek »

Dzisiaj byłem na kolejnym okresowym serwisie instalki u Auto-Fleszy.
Filtry pozmieniali, mapy posprawdzali i kolejne 10tyś km do nawinięcia.
Nawiązując do zalanej w silnik oliwy 5W-50 - spisywała się świetnie w te upały. 6 tyś km najechane od wymiany - olej dopiero złapał kolor herbaty. GM`owski 5W-30 po 2 tyś km od wymiany miał taki kolor, po 6ciu był już czarny jak z diesla.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#137 Post autor: rafant4011 »

możesz przypomnieć jaką oliwę zalałeś?? :?:

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#138 Post autor: Piasek »

Obrazek

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#139 Post autor: rafant4011 »

a to jest do benzyny czy diesla też?

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#140 Post autor: Piasek »

No ten stricte do benzyny. Do diesla (jak masz DPF) nie bardzo, poza tym nie ma takiej potrzeby bo tutaj głównie chodziło o temperaturę roboczą silnika.
Diesle mają OK ale benzyniaki XEP i XER mają temp. roboczą 105*C i (moim zdaniem) 5W-30 klęka w takich temperaturach (przynajmniej rekomendowany GM`owski).

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#141 Post autor: Piasek »

Blisko 9 tys km przebiegu na oleju - kolor już ciemnej herbaty, ale to nadal herbata a nie smoła.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#142 Post autor: Wojti »

Czyli ok to normalne przy takim przebiegu i tak za chwile raczej do zmiany :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#143 Post autor: Piasek »

Poprzednio wlanego miałem GM`owskiego (ori z ASO) i po 4 tyś km miał już taki kolor. Po 6ciu był już czarny jak z diesla. Ale jeszcze tysiąc i zmieniam. Tak myślę że na "sezon zimowy" zaleję go jednak 5W-30...

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#144 Post autor: cns80 »

Ja zalałem Mobil1 5W50 Peak Life ze względu na wysoką granicę utraty lepkości.
Jeśli zalewasz na zimę to jeśli już powinieneś lać 0W30 bo zmiana na 5W30 w zimie niczemu nie pomoże.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#145 Post autor: Piasek »

Bardziej rozpatruje aspekty "zimnych" rozruchów bo garażuję pod wiatą a i szybko stygnie silnik. Z drugiej strony masz rację: 5W-30 i 50 mają bardzo podobne własności w niskich temperaturach. Kusi mnie żeby spróbować tym razem
Total Quartz Ineo MC3 5W-30

Obrazek

http://www.total.com.pl/nasze-produkty/ ... ikowe.html

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#146 Post autor: cns80 »

Dlatego proponowałem "0" zamiast "5" ;)
Lepsza lepkość w niskich temperaturach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#147 Post autor: Piasek »

Szukajka z Totala zaleca jeszcze oprócz powyższego Quartz 9000 Energy 0W-30
http://www4.total.fr/nordic/auto_lubs/Q ... 30_ENG.pdf
ale czy to będzie aż tak znacząca różnica ?
Nie zakładam że będziemy mieć zimą 40-stopniowe mrozy
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2015, 12:09 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#148 Post autor: cns80 »

Przecież lepkość maleje liniowo nie skokowo więc każdy olej przeznaczony do -40 stopni ma lepsze właściwości przy -10 niż ten przeznaczony do np. -20

INEO MC3 to olej "stworzony w technologii syntetycznej" a nie syntetyczny.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#149 Post autor: Piasek »

W ramach ciekawostki.
Corsa D 1.2 2012r - Holandia
Instalacja montowana dodatkowo u nich (tak jak my sobie gazujemy), przez nich.
Warto zwrócić uwagę że mają gotowe SET`y pod każde auto i każdy silnik - żadnych węży docinanych na odpowiednią długość itp. Ma być kolano 90*, zagięcie i coś tam jeszcze - proszę bardzo - gotowy wąż wygięty tak jak powinno być. Zawór tankowania już "po nowemu" pod klapką wlewu paliwa (zamiast lochy w błotniku na wylot :lol: )
Załączniki
CD.JPG

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#150 Post autor: Piasek »

Nowy zestawik już czeka na zaaplikowanie. 160 tyś km na blacie się pojawiło, tylko czekam na znak od mechanika że ma wolne 30 min
Załączniki
CIMG4246.JPG

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”