[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB
Moderator: Mariusz
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
Ja mam założone przy Zafirze BRC sequent 24 , reduktor Genius max (cena reduktora kosmiczna ) , wtryskiwacze BRC Żółte , ale instalacja się sprawuje .... no i oczywiście Lubryfikator do całego zestawu
.... ale na twój silniczek to wydaje mi się że Stag 4 w zupełności wystarczy, mam taki zestaw przy Megance i śmiga aż miło
.... ale na twój silniczek to wydaje mi się że Stag 4 w zupełności wystarczy, mam taki zestaw przy Megance i śmiga aż miło
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać.
wspominać.
Witam.
Proszę o pomoc z instalacją LPG w mojej Zafirze A OPC 2002r (192KM) a mianowicie:
Trzy tygodnie temu założyłem instalację LPG i spalanie mam w granicach 20 litrów na 100 km przy normalnej jeździe.
Poczytałem, że może to być wina źle dobranych elementów instalacji. Więc piszę całą listę, którą otrzymałem wraz z świadectwem homologacji i proszę o pomoc:
1. Parownik - AC
2. Zawór odcinający - VALTEK
3. Zbiornik - T4B 7375 BORMECH 6301220 - 55L
4. Wielozawór - TOMASETTO
5. Gazoszczelna obudowa - BORMECH
6. Wlew paliwa - TOMASETTO (przy wlewie paliwa)
7. Elektroniczna jednostka sterująca - STAG 4
8. Wtryskiwacz gazu - BARRACUDA
9. Filtr gazu - AC
10. Czujnik ciśnienia - PS-02
11. Przewód giętki - FARO
Pytam o pomoc bo przejechałem już ponad 800 km i instalacja sygnalizuje pierwszy serwis na którym chciałbym porozmawiać z gazownikiem co i jak. Dodam że wchodzi mi 44L gazu i przejechałem na tym pierwszym razem 215 km a drugim razem 225 km. Teraz na dniach będę tankował gaz po raz trzeci ale nie wydaje mi się żebym zrobił dużo więcej km.
Z góry dziękuję za pomoc.
Przemek
Proszę o pomoc z instalacją LPG w mojej Zafirze A OPC 2002r (192KM) a mianowicie:
Trzy tygodnie temu założyłem instalację LPG i spalanie mam w granicach 20 litrów na 100 km przy normalnej jeździe.
Poczytałem, że może to być wina źle dobranych elementów instalacji. Więc piszę całą listę, którą otrzymałem wraz z świadectwem homologacji i proszę o pomoc:
1. Parownik - AC
2. Zawór odcinający - VALTEK
3. Zbiornik - T4B 7375 BORMECH 6301220 - 55L
4. Wielozawór - TOMASETTO
5. Gazoszczelna obudowa - BORMECH
6. Wlew paliwa - TOMASETTO (przy wlewie paliwa)
7. Elektroniczna jednostka sterująca - STAG 4
8. Wtryskiwacz gazu - BARRACUDA
9. Filtr gazu - AC
10. Czujnik ciśnienia - PS-02
11. Przewód giętki - FARO
Pytam o pomoc bo przejechałem już ponad 800 km i instalacja sygnalizuje pierwszy serwis na którym chciałbym porozmawiać z gazownikiem co i jak. Dodam że wchodzi mi 44L gazu i przejechałem na tym pierwszym razem 215 km a drugim razem 225 km. Teraz na dniach będę tankował gaz po raz trzeci ale nie wydaje mi się żebym zrobił dużo więcej km.
Z góry dziękuję za pomoc.
Przemek
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
Ile za drugim razem litrów Ci weszło do pełna? bo obstawiam, że jakieś 38L albo i mniej, czyli spalanie wychodzi w granicach 16-17L/100km, drugie pytanie..... dystans pokonywany na miejscu, czy w trasie? bo jeśli na miejscu, korki, miasto to spalanie trochę podwyższone, bo w zasadzie nie powinno przekraczać 15L/100km, chyba że masz bardzo ciężką nogę , w trasie do 12L/100km, to i tak według mnie norma , chociaż ja zszedłem z spalaniem na 10L przy delikatnej jezdzie 130km/h, na dystansie 1200km. Pojedziesz teraz do regulacji, gazownik sprawdzi i wyreguluje.
....własnie doczytałem, że wchodzi Ci 44litry, czyli butle masz większą..... to fakt duże spalanie , gazownik jak kumaty, to powinien wyregulować Ci tą instalacje.
....własnie doczytałem, że wchodzi Ci 44litry, czyli butle masz większą..... to fakt duże spalanie , gazownik jak kumaty, to powinien wyregulować Ci tą instalacje.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2015, 10:21 przez Rafoooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać.
wspominać.
-
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:50
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira A 2.0T Stage2
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z20let
Witam sprawdzaj mój temat też mam z20let i założoną instalacje lpg dopiero tydzień temu ,ale dam znać co i jak na bierząco:PrzemekJ pisze:Witam.
Proszę o pomoc z instalacją LPG w mojej Zafirze A OPC 2002r (192KM) a mianowicie:
Trzy tygodnie temu założyłem instalację LPG i spalanie mam w granicach 20 litrów na 100 km przy normalnej jeździe.
Poczytałem, że może to być wina źle dobranych elementów instalacji. Więc piszę całą listę, którą otrzymałem wraz z świadectwem homologacji i proszę o pomoc:
1. Parownik - AC
2. Zawór odcinający - VALTEK
3. Zbiornik - T4B 7375 BORMECH 6301220 - 55L
4. Wielozawór - TOMASETTO
5. Gazoszczelna obudowa - BORMECH
6. Wlew paliwa - TOMASETTO (przy wlewie paliwa)
7. Elektroniczna jednostka sterująca - STAG 4
8. Wtryskiwacz gazu - BARRACUDA
9. Filtr gazu - AC
10. Czujnik ciśnienia - PS-02
11. Przewód giętki - FARO
Pytam o pomoc bo przejechałem już ponad 800 km i instalacja sygnalizuje pierwszy serwis na którym chciałbym porozmawiać z gazownikiem co i jak. Dodam że wchodzi mi 44L gazu i przejechałem na tym pierwszym razem 215 km a drugim razem 225 km. Teraz na dniach będę tankował gaz po raz trzeci ale nie wydaje mi się żebym zrobił dużo więcej km.
Z góry dziękuję za pomoc.
Przemek
Butle mam 48litrów ile będzie wchodzić to się zobaczymy po 2,3 tankowaniach jak się zawór ułoży narazie wydaje mi się że coś mało weszło na pierwszym tankowaniu do pełna.
Instalatorzy zatankowali do strojenia za 20zł czyli ok.10litrów niewiem ile dokładnie przejechali ok.10-15km ja wróciłem od nich ok.15km i zatankowałem do pełna to weszło 27.5litra i dystrybutor nieodbił tylko zaczoł zwalniać dodam pływak niezagięty.
Narazie przejechane mam od tamtego razu 179km (ok.50km poza miastem po Zakopiance czasem dość mocno pod góre gaz wciskałem jak wyprzedzałem,a reszte ok.130km po mieście po Krakowie odcinki ok.13-15km jednorazowo raz w godzinach szczytu a spowrotem w nocy pusto jazda normalna) rezerwa mi świeci czekam kiedy się skończy gaz i tankuje do pełna zobaczę ile wejdzie na pusty i muszę skalibrować wskaznik poziomu gazu.
-
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:50
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira A 2.0T Stage2
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z20let
- beniamin82
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 13 lip 2015, 08:51
- Lokalizacja: Zielina, k.Krapkowic
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd P0170 - ubogi wydech. Wyskakuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Błąd występuje nieregularnie, czasem po 30km a czasem po 800km.
Do czego zmierzam.
W ten weekend zrobiłem 600km w trasie po Polsce, czyli 50-100km/h. i spalanie LPG wyszło raz 8.04l/100km a na powrocie 7,67l/100km. Czy to nie za niskie spalanie? Trochę boję się zbyt ubogiej mieszanki i wypalania gniazd zaworowych.
A nie wiem ile taka zafirka bieże w takiej trasie bo praktycznie od razu założyłem gaz...
Silnik Z18XE, Instalacja STAG QBOX listwa i parownik też AC (butla STAKO, wielozawór Tomasetto) podróż bez klimy...
W warunkach dojazdu do pracy, paliła mi pod 8l benzyny lub 8,7gazu...
Jeżeli gdzieś był taki temat to przepraszam, proszę o przeniesienie postu.
Do czego zmierzam.
W ten weekend zrobiłem 600km w trasie po Polsce, czyli 50-100km/h. i spalanie LPG wyszło raz 8.04l/100km a na powrocie 7,67l/100km. Czy to nie za niskie spalanie? Trochę boję się zbyt ubogiej mieszanki i wypalania gniazd zaworowych.
A nie wiem ile taka zafirka bieże w takiej trasie bo praktycznie od razu założyłem gaz...
Silnik Z18XE, Instalacja STAG QBOX listwa i parownik też AC (butla STAKO, wielozawór Tomasetto) podróż bez klimy...
W warunkach dojazdu do pracy, paliła mi pod 8l benzyny lub 8,7gazu...
Jeżeli gdzieś był taki temat to przepraszam, proszę o przeniesienie postu.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2015, 08:03 przez beniamin82, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
beniamin82 spalanie może takie być, jeśli nie przekraczasz 100 km/h i auto nie jest mocno obciążone...
Mi spala 6,5 l benzyny na 100 a gazu ok 8 l/100 km, jak jadę max 100 km/h.
Wystarczy, że trochę pojeżdżę po ekspresówce, autostradzie i spalanie dochodzi do ok 10 litrów gazu.
Wystarczy, że trochę pojeździsz z prędkościami powyżej 100-120 km/h i spalanie może być o 2 litry wyższe (brak 6 biegu + opór powietrza).
Co do błędu tego błędu P0170 też go miałem. Z tym, że ja mam instalację BRC Sequent.
Jak pozbyć się tego błędu?
- wyczyścić przepustnicę i ewentualnie dodatkowo przepływomierz
- opcjonalnie wymienić filtr paliwa (wymiana prosta, koszt dobrego filtra typu Knecht, Mann to ok 40 zł)
- pojeździć 100 km na benzynie aby zaadoptować nastawy przepustnicy po jej wyczyszczeniu
- wyregulować gaz, wymienić filtry gazu
- skasować błąd
Po tych operacjach błąd nie powinien się pojawiać i generalnie silnik powinien stabilniej trzymać obroty.
Występowanie tego błędu jest dość częste przy instalacji gazowej, często jest to "sygnał", że regulacja gazu jest potrzebna i któryś z filtrów do wymiany...
Z tego co mi mówił mechanik to silnik Z18XE jest jak najbardziej do jazdy na LPG, ale trzeba po prostu pilnować wymiany filtrów, regulacji gazu i okresowego czyszczenia przepustnicy oraz sprawdzać szczelność układu dolotowego/kolektora i raz na jakiś czas pojeździć na benzynie (np co 4 tankowanie zrobić 30-50 km na samej benzynie).
Mi spala 6,5 l benzyny na 100 a gazu ok 8 l/100 km, jak jadę max 100 km/h.
Wystarczy, że trochę pojeżdżę po ekspresówce, autostradzie i spalanie dochodzi do ok 10 litrów gazu.
Wystarczy, że trochę pojeździsz z prędkościami powyżej 100-120 km/h i spalanie może być o 2 litry wyższe (brak 6 biegu + opór powietrza).
Co do błędu tego błędu P0170 też go miałem. Z tym, że ja mam instalację BRC Sequent.
Jak pozbyć się tego błędu?
- wyczyścić przepustnicę i ewentualnie dodatkowo przepływomierz
- opcjonalnie wymienić filtr paliwa (wymiana prosta, koszt dobrego filtra typu Knecht, Mann to ok 40 zł)
- pojeździć 100 km na benzynie aby zaadoptować nastawy przepustnicy po jej wyczyszczeniu
- wyregulować gaz, wymienić filtry gazu
- skasować błąd
Po tych operacjach błąd nie powinien się pojawiać i generalnie silnik powinien stabilniej trzymać obroty.
Występowanie tego błędu jest dość częste przy instalacji gazowej, często jest to "sygnał", że regulacja gazu jest potrzebna i któryś z filtrów do wymiany...
Z tego co mi mówił mechanik to silnik Z18XE jest jak najbardziej do jazdy na LPG, ale trzeba po prostu pilnować wymiany filtrów, regulacji gazu i okresowego czyszczenia przepustnicy oraz sprawdzać szczelność układu dolotowego/kolektora i raz na jakiś czas pojeździć na benzynie (np co 4 tankowanie zrobić 30-50 km na samej benzynie).
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2015, 07:57 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 3 razy.
- beniamin82
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 13 lip 2015, 08:51
- Lokalizacja: Zielina, k.Krapkowic
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Aliass, ja w zasadzie jeżdżę po mieście 20tysiecznym... I.to tylko 8km dziennie. Mieszkam na wsi i do pracy. Mam 16 km.
Rano korków nie mam, więc trudno moje spalanie brać pod uwagę jako wyznacznik.
Ciężkiej nogi nie mam, jeżdżę też motocyklem 19konnym i nie narzekam na brał mocy (jak większość motocyklistów)
Rano korków nie mam, więc trudno moje spalanie brać pod uwagę jako wyznacznik.
Ciężkiej nogi nie mam, jeżdżę też motocyklem 19konnym i nie narzekam na brał mocy (jak większość motocyklistów)
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Bo będą wiercone dziury pod wtryskiwacze gazowe, i cały ten syf z wiercenia [ opiłki ] wpadną ci do komory spalania. Dlatego dobry warsztat zawsze powinien zdejmować kolektor, a my powinniśmy się tylko cieszyć pomimo że cena się zwiększa. Przynajmniej ja tak myślę.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2015, 22:02 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepiej jak montażysta zdejmie kolektor ,bo wtedy ma możliwość zamontowania wkrętek w najgrubszym miejscu koło wtryskiwaczy. Kolektor Zafiry ma około 2 mm grubości w miejscu gdzie bez zdejmowania da się wwiercić.Wtedy wkrętki delikatnie siedzą w kolektorze i żaden klej nie pomoże w ich usztywnieniu. U mnie jedna wkrętka się obluzowała i cuda działy się z silnikiem.darkb pisze:Panowie , jedno pytanko czytam temat założenia gazu w Oplu zafirze b silnik Z18XER i mam pytanie dlaczego dużo osób pisze o tym aby zdejmować kolektor do montażu, czemu jesto to takie konieczne
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 02 sie 2015, 10:59
- Imię: Winner
- Lokalizacja: Pionki/Miastko
- Auto: Zafira
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Witam, mam od jakiegoś czasu problem z jazdą na gazie. Mianowice przy temp. poniżej 0-3st. (około) silnik na gazie dostaje czkawki, szarpie zapala się kontrolka trakcji i teraz najciekawsze silnik jedzie bez mocy tak jakby na trzech cylindrach, w trakcie przyśpieszania w tym stanie słychać cykanie zgodne z wciśnięciem pedału gazu. Po zatrzymaniu, przełączeniu na PB i chwilę odczekaniu, po ponownym uruchomieniu na PB wszytko dobrze. Problem znowu się zaczyna jak przełączę na LPG. Ewidentnie jest to spowodowane temp. ,jak długo pojeżdżę na PB i przełączę na LPG to czasami jest wszytko oki. Byłem u gaziarzy i niby wszytko dobrze z instalacją (AGIS). W niedzielę podepnę pod kompa i zobaczę co się uzbierało. Problem jest tylko na LPG ...