[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#631 Post autor: Koenig »

mariusz_technik pisze:Może się coś poprzestawiało w instalacji i chodzi na ubogiej mieszance? Sprawdź, bo to nie jest dobrze dla silnika, ale musi to ktoś kumaty zobaczyć
Tego się właśnie obawiam. Tak jak wcześniej pisałem wymianę termostatu miałem na początku listopada a dwa tygodnie później okresową regulację instalacji LPG po kolejnych 15kkm. Przez kolejne ok 3 miesiące spalanie miałem na poziomie 10l na 100 km i nagle spadek spalania do ok 8,5 na 100km. I w tym miejscu zakładam dwa źródła w/w zmiany:
pozytywną - wymiana termostatu i ocieplenie pogody (jednak nikt z forum nie potwierdził takiej poprawy spalania po wymianie termostatu)
negatywną: zbyt uboga mieszanka, tu z kolei instalacja jest w miarę świeżo po regulacji.
P.S.
Niem więcej w tym samym czasie co zmalało spalania pojawił się problem z wskaźnikiem ilości LPG (mruganie diod, gwałtowne zmiany we wskazaniach napełnienia butli ale to nie powinno wpływać na wielkość spalania po problem bardziej dotyczy czujnika napełnienia butli przy zaworze LPG - chyba że się mylę.

tomek.kos3n

#632 Post autor: tomek.kos3n »

kazano mi napisać w tym temacie .

Proszę mi podpowiedzieć w którym miejscu ma być dokładnie strzałka wskaźnika temp
U mnie wskazuje tak jak na zdjęciu przy rozgrzanym silniku , i za cholerę nie mogę rozgrzać bardziej , no chyba że ostry palnik , z czego później i tak wróci do takiej pozycji , czy miasto czy trasa zawsze tak samo

i nie wiem czy jest to ok .

Vojti pytał jaki mam termostat, odp brzmi nie wiem :)

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#633 Post autor: ojciec polak »

Według mnie jest ok. Nie wiem jak z ropniakami, ale ja na benzynie też tak mam.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#634 Post autor: miodzik »

Tomek masz prawidłowo.

Ja przywalniętym termostacie miałem temperaturę leżącą na dole. Po wymianie na nowy, a wymieniam zazwyczaj na oryginalne podzespoły i w tym przypadku wymieniłem cały termostat a nie tylko sam wkład, mam właśnie takie wskazania jak u Ciebie :)
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

tomek.kos3n

#635 Post autor: tomek.kos3n »

Dzięki. Przyzwyczajony jestem do tego ze strzałka stoi pionowo jak po braveranie😁 :mrgreen: Stad mój niepokój.

vojti

#636 Post autor: vojti »

Pytałem, ponieważ jeśli masz termostat, który otwiera obieg przy 87 st. C to wszystko :ok: Sprawdź, czy po włączeniu ogrzewania na full temperatura nie spada gwałtownie.

adask04

#637 Post autor: adask04 »

A co powiecie jeśli moja Zosia do stanu jaki na zdjęciu przedstawił "Tomek.Kos3n" potrzebuje około 10 km ? Nie za dużo jak na benzyniaka ? Wskazówka "rusza" się z miejsca dopiero po 3,5 km do tego czasu leży i nie drgnie.

Wydaje mi się to trochę za wolno, zwłaszcza że temperatury mamy plusowe, to co będzie przy -15*C ?

Jak myślicie sprawdzać termostat ?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#638 Post autor: janekW67 »

Być może termostat się zaciął i jest uchylony.
Oczywiście!

adask04

#639 Post autor: adask04 »

Czyli dobrze myśle że to nie jest poprawna praca ? Po jakim dystansie powinna sie wskazowka ruszyc a po jakim osiagnac 90 ?

vojti

#640 Post autor: vojti »

adask04 pisze:A co powiecie jeśli moja Zosia do stanu jaki na zdjęciu przedstawił "Tomek.Kos3n" potrzebuje około 10 km ? Nie za dużo jak na benzyniaka ? Wskazówka "rusza" się z miejsca dopiero po 3,5 km do tego czasu leży i nie drgnie.

Wydaje mi się to trochę za wolno, zwłaszcza że temperatury mamy plusowe, to co będzie przy -15*C ?

Jak myślicie sprawdzać termostat ?
Jeżeli zaraz po odpaleniu ruszasz i po 3,5 km rusza wskazówka to chyba normalne. Ja mam tak samo a termostat :ok:

adask04

#641 Post autor: adask04 »

To kurczę jak zamontuje gaz to jak ruszę to mi sie przelaczy po 4 km ??

Skasowany użytkownik 16629

#642 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

adask04 pisze:To kurczę jak zamontuje gaz to jak ruszę to mi sie przelaczy po 4 km ??
Adamie, pisałem już w Twoim temacie - przejedź z 10km i wtedy już powinno być 90 stopni, jeżeli tak nie będzie to termostat do wymiany. Co do gazu - warto termostat wymienić przed instalacją! Ja po zakupie odkryłem cieknącą chłodnicę to przy okazji wymieniłem termostat, bo wydawało mi się, że wskazówka pokazywała za wolno i poniżej 90, podczas wymiany dowiedziałem się, że już dogorywał. Dobra sekwencja przełącza się bardzo szybko, z reguły gazowniki ustawiają ją na 30-35 stopni, zatem wskazówka jeszcze się nie podniesie a auto już chodzi na gazie. Na moim przykładzie, temperatura tak jak teraz, powiedzmy ok. 20 stopni, praktycznie do 1km jadę na gazie, jak jest 30 stopni to kilkunastu sekundach już gaz. Zimą powiedzmy -10 stopni, odpalam auto, skrobię przednią szybę i dwie boczne, wsiadam i albo już chodzi na gazie albo za parę sekund po ruszeniu

Podsumowując - kupiłeś świeżo co autko godne, zamierzasz założyć gaz to dolicz do pakietu startowego (który już poczyniłeś - czytałem :) ) także płyn w chłodnicy i termostat, koszta to niewielkie, ale przed instalacją lpg moim zdaniem wymagane

Awatar użytkownika
robinofsherwood
Przeglądacz
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2015, 20:11
Imię: Daniel
Lokalizacja: wuwua
Auto: Zafira C 1,4 COSMO / INNOVATION
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:
Kontakt:

#643 Post autor: robinofsherwood »

Sądząc po tym co przeczytałem chyba mam ten sam problem, ale mam dużo bardziej "ruchliwą" wskazówkę po pewnym odcinku jazdy..
konkretnie:
wskazówka wstaje na 80-85 po pzrejechaniu około 15-20km, do 10km to leży na zerze i się nie rusza.
Dziś zrobiłem ponad 120km i w czasie jazdy wskazówka najpierw wstała do 80-85, potem zjechała poniżej 80, następnie była na prawie 0, potem znów na prawie 90, skoczyła jeszcze na jakieś 95, spadła na 85 a pod koniec trasy była prawie na zerze ponownie... pytanie - może głupie - brzmi: co jeszcze sprawdzać oprócz termostatu?

Skasowany użytkownik 16629

#644 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

czujnik temperatury lub zegary. Nie wiem czy dobrze się orientuję, ale podpięcie pod komputer chyba odczytuje te same wartości co wskaźnik na desce, jeżeli się mylę, niech ktoś mnie poprawi. Wstępnie zajrzałbym do czujnika temperatury, bo uszkodzony termostat tak bardzo nie szarpie wskazówką

Awatar użytkownika
robinofsherwood
Przeglądacz
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2015, 20:11
Imię: Daniel
Lokalizacja: wuwua
Auto: Zafira C 1,4 COSMO / INNOVATION
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:
Kontakt:

#645 Post autor: robinofsherwood »

ok, czyli jakby nie patrzeć - lepiej, dla świętego spokoju, będzie wymienić całość...

dzięki za info :D
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2015, 23:03 przez robinofsherwood, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”