Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
W0l3k pisze:
Bardziej mi chodziło o to że trzeba się namęczyć przy wydzieraniu lewo prawo lewo prawo i ciągnąć
Daj fotke Swoich i zobaczymy co z tego wyjdzie.
W0l3k pisze:
Bardziej mi chodziło o to że trzeba się namęczyć przy wydzieraniu lewo prawo lewo prawo i ciągnąć
Daj fotke Swoich i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Supcio pozycyjna zaznaczona na żółto wyjmuje się tak samo jak u mnie (obrocik o 90 stopni) i niestety na siłę trzeba to kręcić (w moim przypadku puściła za 10 podejściem ale już myślałem ze coś urwałem)
Ruszaj nią jak byś wiosłem machał i kręć musi wyjść. Jeśli nie puści śrubokręt w łape i podważaj jeśli dalej niepuści czeka Cie wymontowanie lampy.
Supcio pozycyjna zaznaczona na żółto wyjmuje się tak samo jak u mnie (obrocik o 90 stopni) i niestety na siłę trzeba to kręcić (w moim przypadku puściła za 10 podejściem ale już myślałem ze coś urwałem)
Ruszaj nią jak byś wiosłem machał i kręć musi wyjść. Jeśli nie puści śrubokręt w łape i podważaj jeśli dalej niepuści czeka Cie wymontowanie lampy.
dzięki
będę próbował, żonę jeszcze poproszę, moje ręce trochę za duże
Jeżdżę Zafirą już jakiś czas i nie zauważyłem jeszcze żeby reflektory mi się poziomowały. Mam ksenony oryginalne. Światła mijania są ustawione dobrze (lewy diagnosta ręcznie trochę opuścił bo był za wysoko), ale co dziwnego, długie świecą mi w dół i trochę w lewo jakby... Nie mam żadnego błędu na kompie, nic. Czy ktoś może się wypowiedzieć jak sprawdzić czy to poziomowanie działa? Jak sprawdzić, gdzie są czujniki. Słyszałem chyba, że Tech'em można kalibrację wykonać. Ktoś może z warszawy mógł by mi coś pomóc?
W starszych autach czujnik położenia ksenonów jest na tylnym zawieszeniu i nie reaguje od razu na każdej dziurze. Jeżeli jeździsz na co dzień sam czy z żoną to nie będą wcale się regulować, podobnie jak w przypadku normalnej ręcznej/elektrycznej regulacji - ustawiasz niżej jak obciążysz. Zrób test - poproś 3 rosłych kolegów o pomoc, stań autem pod ścianą, odpal i włącz światła, otwórz bagażnik i siądźcie w czwórkę na krawędzi bagażnika, tył auta opadnie bardzo nisko i przyglądaj się światłom, po chwili powinny samoczynnie się opuścić niżej - tak będzie jeżeli wszystko działa poprawnie, wtedy niczym się nie przejmuj, jeżeli światła nie drgną to się przejmuj - powody mogą być co najmniej dwa 1. spalone/zapieczone silniczki czy regulacja świateł 2. uszkodzony czujnik świateł na zawieszeniu
kacza1982 pisze:W starszych autach czujnik położenia ksenonów jest na tylnym zawieszeniu i nie reaguje od razu na każdej dziurze. Jeżeli jeździsz na co dzień sam czy z żoną to nie będą wcale się regulować, podobnie jak w przypadku normalnej ręcznej/elektrycznej regulacji - ustawiasz niżej jak obciążysz. Zrób test - poproś 3 rosłych kolegów o pomoc, stań autem pod ścianą, odpal i włącz światła, otwórz bagażnik i siądźcie w czwórkę na krawędzi bagażnika, tył auta opadnie bardzo nisko i przyglądaj się światłom, po chwili powinny samoczynnie się opuścić niżej - tak będzie jeżeli wszystko działa poprawnie, wtedy niczym się nie przejmuj, jeżeli światła nie drgną to się przejmuj - powody mogą być co najmniej dwa 1. spalone/zapieczone silniczki czy regulacja świateł 2. uszkodzony czujnik świateł nAa zawieszeniu
Czy one nie powinny przy odpalaniu się ruszyć? W dół w górę... Przy przekręceniu kluczyka normalnie zapala się kontrolka poziomowania ale nic się nie dzieje, ani drgną.
Nie wiem czy Zafira A tak też robi, niech się wypowiedzą osoby, które posiadają takowe. Wiem, że napewno tak się dzieje w VW Passat 2005 rok po lifcie i VW Bora chyba 2004, obcowałem z tymi autami (nie moje) i wiem, że tak się dzieje. Spróbuj jednak załadować tył auta pokaźnym bagażem tak jak poleciłem
kacza1982 pisze:Nie wiem czy Zafira A tak też robi, niech się wypowiedzą osoby, które posiadają takowe. Wiem, że napewno tak się dzieje w VW Passat 2005 rok po lifcie i VW Bora chyba 2004, obcowałem z tymi autami (nie moje) i wiem, że tak się dzieje. Spróbuj jednak załadować tył auta pokaźnym bagażem tak jak poleciłem
Zrobiłem test. włożyłem do bagażnika 150kg. Tył się opuścił i widać było jak strumień światła podniósł się o jakieś 4-5cm. Poczekałem z minutę i nic się nie stało. Nawet się nie ruszyły.
Ewentualnie możesz spróbować dorzucić drugie 100kg (około oczywiście) siadając dodatkowo na krawędzi bagażnika, ale niestety podejrzewam, że to niewiele zmieni niestety, spróbuj. Niestety opcje są najprawdopodobniej dwie: 1. spalone oba silniki regulacji świateł (pewnie po analizie schematów elektrycznych można będzie dojść, co zewrzeć, aby je przestawić "ręcznie") 2. walnięty czujnik na wachaczu (chyba tam jest w Zosi zamontowany, jak większość producentów), ewentualnie ten czujnik jest źle zamocowany i nie reaguje na ruchy tylnego zawieszenia. Warto poszukać w googlach jak to wygląda, gdzie jest i jak działa
Prawdopodobnie podpięcie po Techa może dać jakiś namiar i być może jak w Vectrze C pozwoli ustawiać ręcznie światła z poziomu Tech - wtedy sprawdzisz czy działają silniczki do regulacji... zwykły byle jaki komputer do Opla łączy się tylko z komputerem silnika, nie pokazuje błędów abs, wyposażenia wnętrza itp.
Ktoś wie gdzie w okolicach Pruszkowa, Grodziska Maz., lub z tej strony Warszawy mógł bym znaleźć warsztat, albo kogoś kto ma Tech'a i umiał by to sprawdzić?