Regulacja zaworów / luzów zaworowych silnik Z18XER

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#61 Post autor: cns80 »

Jak znajdziecie mi numer katalogowy głowicy przystosowanej pod LPG to będę wdzięczny :)
Obrazek

mortadeli

#62 Post autor: mortadeli »

Stanęło na tym, że przy pierwszym przeglądzie serwisowym (przy 1000km) luzów zaworowych nie sprawdzałem. Zaczekam do kolejnego przeglądu. Sama instalacja działa bez zarzutu, wymagała lekkiej korekty. No i dopiero teraz wymieniłem świece, na Denso (tak, wiem, powinienem to zrobić już przy montażu).

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#63 Post autor: Piasek »

Ja też wymieniłem dopiero przed pierwszym serwisem po 1tyś km na LPG.

DobryDuch

#64 Post autor: DobryDuch »

Luzy można sprawdzić przed założeniem Gazu ale raczej po to by sprawdzić ogólnie stan motoru. Bo znajomemu zdarzyło się że przy tym motorze przy 80tys miał 8 szklanek do wymiany już nawet szlif nie pomagał. A gazu nie miał.

Dobra instalacja na dobrych podzespołach dobry gazownik i nie ma prawa być inaczej niż na benzynie. Znam przypadki że na tym silniku ludzie maja po 150 tyś na gazie i nigdy nawet nie zastanawiali się nad sprawdzeniem luzów i śmigają bez problemów.

Także różnie to bywa i LPG przy dobrej instalacji i regulacji nie ma na to raczej wpływu.
Sprawdzać moim zdaniem dla samego spokoju można co 30tyś. Koszt nie wielki.

W Krakowie w serwisie Opla wykonują taką usługę kosztuje 200zł. Jak trzeba to zamawiają szklanki koszt 60zł sztuka lub jak jest możliwość to szlifują.

pio124

#65 Post autor: pio124 »

Witam,
Odzywam się jak obiecałem.
Już jest po wszystkim- wszystko gra i trąbi :lol:
Poszedł rozrząd do wymiany - teraz jest Ruville.
Po kontroli luzów przez mechanika okazało się że stronę ssącą mam dobrze pomierzoną (małe odchyłki na korzyść- na dwóch zaworach +0,01) to luzy na wydechu skopałem totalnie - wszystko między 0,30 a 0,33 max -więc super i szklanki nie były ruszane :mrgreen:
Także rada - nie kupować chińskich szczelinomierzy za parę złotych tylko inwestować w dobrą "pomiarówkę".
Sorki że wprowadziłem ciut zamieszania swoimi pomiarami ale dzięki wszytskim za wszelkie porady.
Pozdrawiam

Skasowany użytkownik 8511

#66 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

mam nadzieję ,że rozrząd ruwille będzie ci długo służył bo mi pierwsza pompa wody padła po 35 tysiącach a druga po 12 tysiącach.

pio124

#67 Post autor: pio124 »

pioneet pisze:mam nadzieję ,że rozrząd ruwille będzie ci długo służył...
Też mam taką nadzieję i z góry nie dziękuję co by nie zapeszyć ;)
Z tego co pamiętam to ruville szedł na pierwszy montaż - napinacz i rolka + pasek Gates ale pewien nie jestem.
pioneet pisze: bo mi pierwsza pompa wody padła po 35 tysiącach a druga po 12 tysiącach.
Dobrze wiedzieć.
Pompa wody nie była ruszana, choć prosiłem mechanika że gdyby cokolwiek na pasku alternatora budziło podejrzenia to wymieniać i nie patrzeć na koszty.

Skasowany użytkownik 8511

#68 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Dawniej szedł na pierwszy montaż ale moim zdaniem teraz ruville zszedł na psy

mariuszcello1

#69 Post autor: mariuszcello1 »

Spox5 pisze:Dziękuję za link do strony, nie wiem dlaczego wcześniej tego nie zauważyłem. Na wszelki wypadek postanowiłem zrobić z tego PDF dla potomnych.
Kolego Spox5, czy dałoby rade na otrzymanie takiego pdfa z instrukcją pomiaru zaworów?:)

Spox5
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 18 cze 2014, 06:32
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#70 Post autor: Spox5 »

mariuszcello1, zerknij na pierwszy post trzeciej strony tego tematu ;)

mariuszcello1

#71 Post autor: mariuszcello1 »

No tak. Dzięki. Nowicjusz się uczy latania po forum

mariuszcello1

#72 Post autor: mariuszcello1 »

No ja też jestem po pomiarze i sytuacja wygląda tak:)
Chodzi o Zafira B 2006r z18xer 90tyś na benzynie.
Strona ssąca:
0,22 i 0,25 / 0,25 i 0,25 / 0,25 i 0,25 / 0,23 i 0,25

Strona wydechowa
0,27 i 0,29 / 0,32 i 0,29 / 0,32 i 0,30 / 0,28 i 0,27

Znalazłem też informacje że normy to ssąca 0.21-0.29 nominalnie 0.25 i wydechowa 0.26-0.34 nominalnie 0.30

Więc u mnie wychodzi że wszystko w normie i nawet nie granicznie:)
Za tydzień zakładam gaz prawdopodobnie BRC Sequent 32 w Gdańsku.

Zamierzam wszystko zrobić za jakieś 25tyś km razem z rozrządem.
Co myślicie o tym:)

amakuch1986
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
Imię: ANDRZEJ
Lokalizacja: Kraków
Auto: ZAFIRA
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#73 Post autor: amakuch1986 »

Witam Wszystkich, mam zapytanie do DobryDuch, w którym miejscu w krakowie można przeprowadzić pomiar i regulacje luzów z Zafirze B. Ja wysłałem zapytanie do serwisu opla w Krakowie to mi odpisali. J

"Witam
Koszt pomiaru luzów zaworowych-240zł
Regulacja od 480zł do 550 w zależności ile szklanek do wymiany+szklanki cena za sztuke około 80zł a jest 16 czyli jeżeli wszytkie szklanki to koszt szklanek 1280zł
pozdrawiam

Recepcja Serwisu
Auto-Center
telefon: 12 622 50 00
email: recepcja@autocenter.krakow.pl"

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#74 Post autor: Piasek »

Ulala... To jakby 16cie wyszło to wykasują cię drugie tyle co zapłacisz za instalację :lol:

amakuch1986
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
Imię: ANDRZEJ
Lokalizacja: Kraków
Auto: ZAFIRA
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#75 Post autor: amakuch1986 »

Jak myślicie do Zafirki Z18XER to co mi zaproponowali będzie dobre ?
Elektronika Stag 4Qbox Plus
wtryski Barracuda
reduktor ACR01 (150)
zbiornik w koło zapasowe
wlew w klapkę paliwa
demontaż kolektora do nawiertów
strojenie OBD+AFR
filtr fazy lotnej włókno szklane
przewody zasilające Faro
przewody gumowe Parker

Pytanie do reduktora czy nie lepszy będzie KME silver ? Sprawdzać luzy przed założeniem LPG czy dopiero po przejechaniu 10tyś. km na LPG ?
Ostatnio zmieniony 11 lut 2016, 12:00 przez amakuch1986, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”