Chip tuning 1,9 CDTI - wymiana doświadczeń

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#16 Post autor: Maciek »

To się ciekawa rozrywka szykuje ;)

jabolkg

#17 Post autor: jabolkg »

Tak dla ścisłości to po chipie mam 174 KM i 407 Nm program zrobiony w marcu zeszłego roku od tego czasu przejechane jakieś 50 tys km bez problemów, DPF się nie zatkał silnik nie wybuchł i nawet pali tyle samo co przed modyfikacją :)

Każdemu kto chce się zdecydować na taką modyfikację radzę przede wszystkim zadbać o takie podzespoły jak kolektor i EGR bo czasami ludzie chcą chipować CDTI żeby zredukować turbodziurę albo sprawić żeby autko szło lepiej od dołu a nie wiedzą, że tego typu przypadłości to oznaka uszkodzenia.



Co do hamowni przewoźnej to była taka jakieś cztery lata temu za zlocie Vectra Klub Polska i okazała się totalną porażką jakość pomiarów na czymś takim to raczej wróżenie z fusów a nie rzetelne pomiary zgodne z normami.

jacek_gti

#18 Post autor: jacek_gti »

Witam, moja zafira z 2005 była zchipowana u Chojnackiego pod Warszawą, jest to model ze 120 konnym dislem, na hamowni miał 125KM i chipie ma 136KM, więc niewiele wiecej za to moment mam w granicy 370Nm i musze przyznać, że różnica w jeździe jest ogromna, jestem bardzo zadowolony. Spalanie jakie mam na dystansie 7000 km to 6,5 litra, czyli o jakiś litr mniej niż przed chipem. Z ciekawszych rzeczy to to że mam boxa z programami zrobionymi pod moje autko tak więc w każdej chwili moge powrócić do serii ewentulanie podniesc moc jeszcze bardziej, pozdrawiam i powodzenia w tym temacie :)

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#19 Post autor: rhaaziel »

Autko już po chipie i wywaleniu DPF :mrgreen:

Oddałem auto w ręce mechaników z firmy 4GT Wrocławscy w Katowicach wczoraj, a dziś popołudniu je odebrałem. Filtr cząstek stałych został wyrzucony a w obudowie filtra w jego miejscu pojawiła się rurka tak aby nie dochodziło do rozprężania gazów, wszystkie czujniki i katalizator pozostały na miejscu.

4GT jest ma licencje V-Tech i to z V-Techu pochodził zmodyfikowany program dla mojego dieselka. Teraz kilka zdań o chipowaniu, obywało się przez programator bezpośrednio ze sterownika (przez złącze diagnostyczne program nie chciał się poprawnie zaczytać).

Po 4 próbach na hamowni i dostrajaniu programu udało się uzyskać następujące parametry:
maksymalna moc: 179,7 KM / 132,1 kW przy 4395 obr/min
maksymalny moment: 431 Nm przy 2467 obr/min
średnia moc: 146,2 KM / 107,5 kW
średni moment: 346 Nm
moc mierzona na silniku, norma DIN 70020

Parametry wyglądają bardzo dobrze, równie dobrze jeździ teraz mój klekot :D

Poniżej odpowiedni wykres z hamowni po ostatnim dostrajaniu programu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d15 ... 46533.html

przebieg momentu mógłby być nieco równiejszy ale... nie ma co narzekać patrząc że praktycznie w każdym przedziale obrotów znacząco przekracza fabryczne 320Nm.

Dodatkowe szczegóły dotyczące wywalenia DPF i wrażeń z jazdy bez tego proekologicznego dziadostwa opisałem tutaj: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1867

Więcej będę mógł powiedzieć jak już nakręcę kilka tysięcy km, póki co przejechałem 30 :lol:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kolejne 100km za mną (na programie 179,7) i wizyta w 4GT (wielkie dzięki za przyjęcie mnie na serwis w Wielką Sobotę) celem korekty programu w związku z problemami z turbiną przy około 3500 tys obr na '5' biegu. Nowy program delikatnie słabszy 177 koni z ciut niższym i inaczej rozłożonym momentem i jest okej, auto się już nie 'muli' przy mocnym przyśpieszaniu na 5/6 biegu :D

Dodam tylko, że dzisiejsze spalanie (po wgraniu nowego programu) na dystansie 54km to 5,8 l/100km :evil2:
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2010, 17:18 przez rhaaziel, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#20 Post autor: Ramirez »

Ale teraz musi ładnie się zbierac :lol:

Mihó

#21 Post autor: Mihó »

Napiszę o naszej:

Obrazek

Taki był przyrost. Podobno chwilę wcześniej na przeglądzie w ASO wgrali najnowszy soft do ECU. Niestety on zmienia sposób ładowania, przez co wolniej narasta moment obrotowy. Podobno chodziło o DPF. Mi się nie podoba, że maks. moment jest przy dość wysokich obrotach - jak przy benzynie prawie. Poprzednia - Y20DTH po chipie - pomimo też 16V miała o cały tysiąc obrotów wcześniej max

Robilł nam p.Geniu z GEKO-CARS. DPFa nie usuwaliśmy, pozostał. To było przed 100tys km, zaraz po upływie gwarancji. Po chipie przy 140tys. padła turbina (zatarła się podczas jazdy - przy zwiększaniu mocy). W tej chwili samochód ma 206 tys km i wszystko jest w porządku, nawet koło dwumasowe, o które bardzo się bałem. Spalanie spadło, średnie mieliśmy 6,5l/100km, na trasie poniżej 6,0 (przy zimowych oponach niższe, bo na lato są 225/40R18). Po zastosowaniu dodatku power diesel do każdego tankowania samochód pali mniej - 0,3...0,5l/100km.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#22 Post autor: rhaaziel »

Mihó ja mam podobne obawy tzn. w pierwszej kolejności koło dwumasowe i zaraz potem sprzęgło ale turbiny raczej nie brałem pod uwagę (nie daję aż tak bardzo w palnik, aczkolwiek zdaje sobie sprawę że jest teraz znacznie bardziej obciążona).

Czy po awarii turbiny regenerowałeś ją czy zainstalowałeś nową (jaki to koszt). Rozumiem że od czasu tej awarii już ponad 60 tys zrobiłeś na chipie i wszystko jest ok.

Tak na marginesie to jaki dodatek lejesz? Ja teraz tankuje zwykłą ropę z Shella (diesel extra) i nie stosuje absolutnie żadnych uszlachetniaczy.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Mihó

#23 Post autor: Mihó »

Turbo było wymienione. Przy okazji oba kolektory, rozrząd (łącznie ok. 7000PLN). 60 tys. przejechane, wszystko ok od tego czasu.

Power diesel - http://moto.allegro.pl/item967354462_mi ... lnika.html

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#24 Post autor: rhaaziel »

7000 PLN no to ładna sumka... mam nadzieję, że nie będę musiał nigdy położyć podobnej kwoty na stół!!

Czy przy wymianie kolektorów ingerowałeś w zawór EGR ma na myśli czy instalowałeś polecaną przez Fiata uszczelkę która zmniejsza średnicę zaworu?

Dodatek do oleju jak najbardziej wypróbuje :)
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Mihó

#25 Post autor: Mihó »

Nie było podkładki. Swoją drogą - EGR już też raz wymienialiśmy

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#26 Post autor: rhaaziel »

No właśnie ja chciałbym uniknąć wymiany w przyszłości dlatego poprosiłem specjalistę o pomoc, ma tu na myśli kolegę jabolkg, który specjalizuje się w naprawie kolektorów i właśnie czyszczeniu i zaślepianiu EGR, mam nadzieje ze to pomoże i nie będę musiał wymieniać tego proekologicznego dziadostwa :D
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

kubik_CDTi

#27 Post autor: kubik_CDTi »

Wrzuć jakieś tachovideo.
Przyjemnie musi jechać.
Pozdr.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#28 Post autor: rhaaziel »

Mam wykres z sobotnich hamowań (testy na wysokich biegach (5 i 6) w celu wyeliminowania problemu z turbiną). Moc pozostała praktycznie identyczna w stosunku do wartości osiągniętych dla V3, moment zdecydowanie niższy ale też bezpieczniejszy dla sprzęgła i koła dwu masowego i turbiny oczywiście.

Podejście V4 (prawdopodobnie ostatnie) przedstawia się następująco:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/012 ... dbf50.html

Moc: 178,6 KM przy 4690obr/min
Moment: 388,2 Nm przy 2790obr/min

Przebieg mocy i momentu jest troszkę inny, ponadto limitery zostały ustawione w innych miejscach.

Mając na uwadze, że seryjnie fabryka wyposażyła to autko w 150 koników i moment 320 uważam że jest super.

Auto świetnie się teraz prowadzi nie ma absolutnie żadnych problemów z ostrym przyśpieszaniem na wysokich biegach, a dzięki niższemu momentowi nie martwię się już tak o wymienione wcześniej podzespoły.
Dodam tylko, że przejechałem już od soboty 400km i średnie spalanie wg. komputera mam 6.7 l/100 jest to wartość, która zadowala mnie więcej niż bardzo :mrgreen:
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

lapm

#29 Post autor: lapm »

rhaaziel pisze: średnie spalanie wg. komputera mam 6.7 l/100 jest to wartość, która zadowala mnie więcej niż bardzo :mrgreen:
A ile miales wczesniej i jaka trasa? Po zwiekszeniu mocy to wydaaje sie, ze powinno byc wieksze spalanie, jedynie rownowazy wyrzucenie dpf

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#30 Post autor: rhaaziel »

Wcześniej miałem dużo więcej, na tej samej trasie czyli Tychy-Katowice (pokonywanej codziennie 2x26km) miałem 6,8 teraz mam 6,5. Największa różnica jest po mieście gdzie wcześniej miałem 8 i więcej, a teraz mam 7,2.
Średnio myślę że przy tankowaniu (komp delikatnie zaniża) wyjdę na około 7 litrów na 100km, a do tej pory miałem tak jak widać w podpisie 7,78.

Spadek zużycia (przy zachowaniu takiego samego stylu jazdy) jest bardzo normalny po chipie z co najmniej kilku powodów:
- lepszy współczynnik mocy do masy
- efektywniej działająca turbina
- ogólnie wyższa sprawność silnika
Brak DPF który ograniczał w znacznym stopniu przepływ gazów wylotowych jeszcze tylko poprawił sprawę :D że o wypalaniu na które szło przynajmniej litr paliwa extra nie wspomnę!
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”