Wyciekający olej z pod korka wlewu oleju

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kantor1

Wyciekający olej z pod korka wlewu oleju

#1 Post autor: kantor1 »

Witam.
Od niedawna jestem użytkownikiem zośki z silnikiem 2,0 dti i zauważyłem ,że z pod korka wlewu oleju przedostaje się olej - korek wydaje się w porządku. A jak go odkręcę przy zapalonym silniku to chlapie olejem czy tak ma być proszę o radę

boogoo

#2 Post autor: boogoo »

No kolego nie za cho cho..Różne mogą byc przyczyny takiego wycieku.Od nieszczelnych zaworów po zwykłą uszczelkę korka.Na razie radzę ci,byś pojechał do opla i kupił oring na korek(1,51zł) i wymienił-pod warunkiem,że korek jest o.k.Bo pewnie uszczelka stwardniała i przepuszcza. 8)

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#3 Post autor: rzadki »

kantor1 pisze:A jak go odkręcę przy zapalonym silniku to chlapie olejem
no to jest raczej normalne :) zaglądasz wtedy do pracującego silnika ;)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

tomekuza

#4 Post autor: tomekuza »

Na pewno uszczelka pod korkiem, albo źle dokręcony. Chlapanie olejem normalne, wałek rozrządu musi być smarowany, chyba ze to jest takie wielkie chlapanie. Czy nie wydostaje się tamtędy dym spalinowy w większych ilościach. Spróbuj zatkać wlew dłonią albo czystym ręcznikiem i zobacz co się będzie działo, jeśli ciśnienie będzie bardzo duże, oznacza to przedostawanie się ciśnienia z komory spalania do górnej części głowicy.

Zdzich

#5 Post autor: Zdzich »

kantor1 pisze:A jak go odkręcę przy zapalonym silniku to chlapie olejem
Przy tym silniku to normalne bo wałek jest na widoku . VW w jednostce 1.9D ma inną budowę pokrywy zaworów (dodatkowa wewnętrzna blacha ) i tam wałka nie widać olejem przy otwartym korku nie chlapie ,a czy dymi tak. Więc jak już koledzy pisali zacznij od uszczelki

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#6 Post autor: timi68 »

kantor1 pisze:że z pod korka wlewu oleju przedostaje się olej - korek wydaje się w porządku
Dokładnie to ująłeś - wydaje się.
Wymień korek i po kłopocie, korki też się zużywają.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#7 Post autor: MieHor »

Widzę, że kolega kantor1, zapodał problem i pewnie zapomniał o sprawie, a koledzy silą się na porady, coś tu nie halo ...

kantor1

#8 Post autor: kantor1 »

Dzięki koledzy za podpowiedź wymieniłem oring na korku i wszystko ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”