chip tuning 2.2 dti Y22DTR box itd
Moderator: Mariusz
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
- wojtowca
- Zafiromaniak
- Posty: 1212
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bestwina koło B-B
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Nie nie jeździłem... a do tych koniuf i niutonuf już się przyzwyczaiłem, jak przesiadłem się z Corsy b 1.4 60KM WRC (Warcy Rycy Cescy) do ZA to było WOW
Witam ! Bardzo mnie interesuje ten temat Czy proste zabiegi jak zmiana intercooler'a na większy , udrażnianie wydechu oraz zmiana filtra powietrza podziała cokolwiek ? Jakoś ludzie się nie wypowiadają co do tego silnika i tuningu a to mnie bardzo smuci bo jednak przydałby się większy zakres tego Nm.
basti_seba, gdzie wyczytałeś że ma 280Nm ? Ja w instrukcji na tej stronie znalazłem 125KM i 240Nm , a 280Nm ma silnik 2.0T
basti_seba, gdzie wyczytałeś że ma 280Nm ? Ja w instrukcji na tej stronie znalazłem 125KM i 240Nm , a 280Nm ma silnik 2.0T
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1983
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
teoretycznie powinno coś dać ale praktycznie trzyma pompaBiperr0 pisze:Czy proste zabiegi jak zmiana intercooler'a na większy , udrażnianie wydechu oraz zmiana filtra powietrza podziała cokolwiek ?
chłopie nie pisz głupot.2.0T ma 250NM a 2.2 diesel 125KM 280NMBiperr0 pisze:125KM i 240Nm , a 280Nm ma silnik 2.0T
Strona 223 ( nawet się pomyliłem bo tu jest 230Nm podane) :chłopie nie pisz głupot.2.0T ma 250NM a 2.2 diesel 125KM 280NM
http://instrukcja.pl/i/opel_zafira_a_in ... i/strona/2
A tu link do strony na forum gdzie ją znalazłem:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=17967
Ostatnio zmieniony 07 paź 2015, 07:44 przez Biperr0, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
2.2DTI to bardziej przypakowany i wyżyłowany brat 2.0 Nie tunningują tego motoru ponieważ podobno jego wał jest u granic wytrzymałości...
Polecam zadbać tylko o układ vacuum aby zawory przy turbo chodziły jak trzeba, czystość filtra powietrza i szczelność dolotu za turbiną, szczelność układu paliwa i jego filtr - a będzie Pan zadowolony
Polecam zadbać tylko o układ vacuum aby zawory przy turbo chodziły jak trzeba, czystość filtra powietrza i szczelność dolotu za turbiną, szczelność układu paliwa i jego filtr - a będzie Pan zadowolony
Janusz
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1983
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
to podobno czy masz pewność????bo jak dla mnie to pompa nie puszcza.tylko fabryka może coś zmienićJanus pisze: Nie tunningują tego motoru ponieważ podobno jego wał jest u granic wytrzymałości...
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Kiedyś słyszałem od taksówkarza z ZA 2.0DTI historię o pęknietym wale w jego aucie. Jak dzwonił po aukcjach i pytał o drugi silnik, to niby tylko słyszał "a co, wał pękł??"... Troche mi się to nie składało żeby w X20DTL czy nawet X20DTH pękł wał od mocy 82-101KM... Chyba że ten diesel chodził nierówno albo miał zamach niewyważony/dwumas zaspawany i wykańczały go wibracje...ryba1 pisze:to podobno czy masz pewność????bo jak dla mnie to pompa nie puszcza.tylko fabryka może coś zmienićJanus pisze: Nie tunningują tego motoru ponieważ podobno jego wał jest u granic wytrzymałości...
Co do mojej pewności to nie powiem Tobie na 100% jak to jest z 2.2DTI i jego wytrzymałością. Ma większy skok tłoka, większe wykorbienia na wale, większe przeciwciężary.
Co do pomp że nie puszczają to w sieci piszą że tak jest... że układ sterowania pompą jest bardzo autonomiczny od ECU sterującego pracą silnika na pompie. Pompa mimo zawyżonych parametrów z ECU nie da więcej paliwa niż jej wewnętrzny sterownik... Tak się tylko zastanawiam czy sprawa dotyczy bardziej pomp sterowanych PSG16 na dwie wtyczki niż tych starszych PSG5. Czy też różnica polega polega na tym, czy pompa jest od 2.2 czy od 2.0...
Janusz
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 cze 2018, 19:10
- Imię: dawid
- Auto: zafira A 2.2dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTH
Odświeżę temat.
Posiadam zafire 2.2dti po chipie.
Nie żaden box tylko edycja programu + wprogramowany egr(odpięta wtyczka i brak check'a). Skromne 144km i 348nm więcej pompa nie pościła. Rakieta to nie nie jest, ale elastyczność i dynamika zośki jest dużo lepsza . Przebieg 300tys km. Pompa na chwile obecna bez problemu. Program robiony obok Rybnika, dla zainteresowanych wiecej na temat firmy na pw( nie wiem czy nazwa firmy w poscie nie zostanie potraktowana jako reklama)
Posiadam zafire 2.2dti po chipie.
Nie żaden box tylko edycja programu + wprogramowany egr(odpięta wtyczka i brak check'a). Skromne 144km i 348nm więcej pompa nie pościła. Rakieta to nie nie jest, ale elastyczność i dynamika zośki jest dużo lepsza . Przebieg 300tys km. Pompa na chwile obecna bez problemu. Program robiony obok Rybnika, dla zainteresowanych wiecej na temat firmy na pw( nie wiem czy nazwa firmy w poscie nie zostanie potraktowana jako reklama)