Wymiana płynu chłodniczego - chłodnica J.DEUS
Moderator: Sebu$
Wymiana płynu chłodniczego - chłodnica J.DEUS
Witam
Kupiłem ten samochód
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18708
w marcu 2015 i wpadłem na pomysł żeby wymienić płyn chłodniczy.
Samochód z Włoch stwierdziłem że tam ciepło to może warto by wlać coś z naszego klimatu.
Po przeczytaniu instrukcji wymiany płynu w Zafirze i obejrzeniu filmików na internecie wziąłem się za wymianę. Okazało się że niema(przynajmniej ja nie znalazłem) żadnego korka spustowego. Czy ktoś wie jak wymienić płyn z takiej chłodnicy?
Taka jest na niej naklejka:
J.DEUS RA0200770
Made in portugal
28.02.2012
Kupiłem ten samochód
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18708
w marcu 2015 i wpadłem na pomysł żeby wymienić płyn chłodniczy.
Samochód z Włoch stwierdziłem że tam ciepło to może warto by wlać coś z naszego klimatu.
Po przeczytaniu instrukcji wymiany płynu w Zafirze i obejrzeniu filmików na internecie wziąłem się za wymianę. Okazało się że niema(przynajmniej ja nie znalazłem) żadnego korka spustowego. Czy ktoś wie jak wymienić płyn z takiej chłodnicy?
Taka jest na niej naklejka:
J.DEUS RA0200770
Made in portugal
28.02.2012
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
po zagrzaniu silnika już niekoniecznie poza tym wydaje mi się że to kpl poroniony pomysł aby z pieca zgrzanego do 110*C spuszczać płyn bo można doprowadzić do uszkodzenia a już na pewno lejąc w niego zimny płyn.jarecki69 pisze:Czynność dość prosta
Jeszcze nie wymieniałem płynu w chłodnicy więc próbuję dobrze zgłębić temat. Wiem że dla Was to proste ale czasami przez jakiś szczegół można naprawdę nieźle nabroić. Odnośnie mojego problemu.
Ten wąż jest około 10 cm od najniższego punktu chłodnicy. Tak na moją logikę jeśli były by jakieś farfocle to właśnie tam. Mam rozumieć że warto przepłukać potem chłodnicę czy raczej nie bawić się w to. Jeśli tak to czym najlepiej?
PS
W zasadzie jeśli tym czymś będę płukał chłodnicę to właśnie to coś w niej później zostanie na dole
Ten wąż jest około 10 cm od najniższego punktu chłodnicy. Tak na moją logikę jeśli były by jakieś farfocle to właśnie tam. Mam rozumieć że warto przepłukać potem chłodnicę czy raczej nie bawić się w to. Jeśli tak to czym najlepiej?
PS
W zasadzie jeśli tym czymś będę płukał chłodnicę to właśnie to coś w niej później zostanie na dole
Ostatnio zmieniony 10 paź 2015, 23:23 przez sowasik, łącznie zmieniany 1 raz.
1.Korek spustowy jest po lewej stronie chłodnicy na samym dole ,prawdopodobnie jest koloru czerwonego od góry raczej nie widać (jak stoisz naprzeciwko auta)sowasik pisze:Jeszcze nie wymieniałem płynu w chłodnicy więc próbuję dobrze zgłębić temat. Wiem że dla Was to proste ale czasami przez jakiś szczegół można naprawdę nieźle nabroić. Odnośnie mojego problemu.
Ten wąż jest około 10 cm od najniższego punktu chłodnicy. Tak na moją logikę jeśli były by jakieś farfocle to właśnie tam. Mam rozumieć że warto przepłukać potem chłodnicę czy raczej nie bawić się w to. Jeśli tak to czym najlepiej?
PS
W zasadzie jeśli tym czymś będę płukał chłodnicę to właśnie to coś w niej później zostanie na dole
2.Na zimnym silniku odkręcasz korek w zbiornniczku i korek w chłodnicy
3.Płyn wycieka sobie ładnie
4.Zakręcasz korek spustowy i wlewasz nowy płyn przez zbiorniczek.
W razie gdy będziesz miał wątpliwości, skontaktuj się ze mną.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2015, 01:16 przez Skasowany użytkownik 8511, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej dzięki za baaaaardzo szczegółowy opis ale jak pisałem wcześniej chłodnica jest inna. Może ktoś podpowie:
Najniższy wąż jest około 10 cm od najniższego punktu chłodnicy. Tak na moją logikę jeśli były by jakieś farfocle to właśnie tam. Mam rozumieć że warto przepłukać potem chłodnicę czy raczej nie bawić się w to. Jeśli tak to czym najlepiej?
PS
W zasadzie jeśli tym czymś będę płukał chłodnicę to właśnie to coś w niej później zostanie na dole
Najniższy wąż jest około 10 cm od najniższego punktu chłodnicy. Tak na moją logikę jeśli były by jakieś farfocle to właśnie tam. Mam rozumieć że warto przepłukać potem chłodnicę czy raczej nie bawić się w to. Jeśli tak to czym najlepiej?
PS
W zasadzie jeśli tym czymś będę płukał chłodnicę to właśnie to coś w niej później zostanie na dole