Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
radasta
Posty: 3
Rejestracja: 16 kwie 2015, 09:43
Lokalizacja: B-B
Model:

#361 Post autor: radasta »

Witam, to i ja podepnę się pod temat problematycznego serducha :cry:
Mam silnik X18XE1 z 99r benzyna bez lpg-mechanik stwierdził, że może to być problem ze sterownikiem silnika ale żadnych konkretnych błędów nie podał. Silnik zaraz po odpaleniu zalicza na ułamek sekundy spadek do ~400 obrotów po czym wraca do 1000. Przy odpalaniu na zimnym silniku świeci się kontrolka check-znika po minucie-dwóch i auto zachowuje się normalnie(trzyma ~800 obrotów na biegu jałowym), problemy zaczynają się po nagrzaniu silnika. Wyświetla się check, przy przyśpieszaniu auto zaczyna szarpać i tracić moc równo powyżej 2000-2200 obrotów nie da się jeździć, silnik przy dodawaniu gazu reaguje z dużym opóźnieniem i skokowo raz przyspiesza raz hamuje.

Wszystkie filtry razem z olejem były wymieniane 3 tygodnie temu, przez weekend wyczyściłem przepustnicę, zawór EGR mam zaślepiony, silnik na biegu jałowym trzyma 1000 obrotów i do 2000 nie faluje, układ dolotowy mam szczelny a odpięcie modułu przepływomierza nic nie zmieniło :/

Czy faktycznie pozostaje wymiana/regeneracja sterownika ecu czy jest coś jeszcze co mogę we własnym zakresie sprawdzić/wymienić ?

Ewentualnie czy zna ktoś może dobrego elektromechanika z okolic Bielska?

radasta
Posty: 3
Rejestracja: 16 kwie 2015, 09:43
Lokalizacja: B-B
Model:

#362 Post autor: radasta »

Ze względu, że nie mogę już edytować powyższego posta dodam tylko iż odpowiedzialny za powyższe objawy był sterownik silnika. Wrócił z regeneracji i podobno wzmocnienia (łączny koszt z przesyłką 590pln); po podpięciu wszystkiego i przykręceniu silnik zaczął zachowywać się jeszcze dziwniej, obroty zaraz po odpaleniu weszły na 1400-1600 i skakały do 400. Po rozgrzaniu do temperatury pracy na jałowym biegu wszystko wróciło do normy, błędy poznikały a Zefirek śmiga jak nowy :lol:

wentyl

#363 Post autor: wentyl »

Wybaczcie jeśli coś pokręciłem pisząc tutaj,to dla mnie nowość. Więc,mam zafirę 1.6 16v 2000r,wszystko ok ale od jakiegoś czasu na zimnym silniku nie tylko rano po odpaleniu wchodzi na obroty tak do 1500 obrotów na minutę i albo pochodzi tak przez parę minut i schodzi do normalnych obrotów albo gdy przegazuję powyżej 3500 obrotów schodzi do normalnych obrotów momentalnie. Miał ktoś taki przypadek ? nie pokazuje żadnych błędów ani nie ma innych problemów z pracą silnika,z góry dzięki pozdrawiam

Kolo72

#364 Post autor: Kolo72 »

Proponuję czyszczenie przepustnicy.

Awatar użytkownika
janono1
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 08 lip 2012, 21:49
Lokalizacja: Ząbki
Model:

#365 Post autor: janono1 »

Przeniesione z wątku http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=20344


A więc zacznijmy od początku miłame błąd wypadanie zapłonu
0303 i czasami 0302. Wyminiałem świece kilka razy może może pomagało na chwile ale problem cały czas wracał. I tak ponad rok.
Postanowiłem wymienić cewkę na taką

http://opelczesci.com.pl/...1.8-16V-GM/1444

Pojechałem do pracy niby było dobrze, ale w drodze porotnej wyskoczył check engine już go nie sprawdzałem wymieniłem świece na nowę GM (kupiułem razem z cewką)

http://opelczesci.com.pl/...A-Sintra-GM/650

Następnego dnia check enginu nie było dopiero w drodze powrotnej do błąd znowu wyskoczył.

I teraz mam wypadanie zapłonu na 0303, 0302 oraz 0100 błąd przepływomierza oraz 0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata.

Ucieszyłem się przez jeden dzień bo nie wypadł zapłon oraz silnik normalnie reagował miał moc nie mulił i nie łapał dziury.

I teraz pytanie co robić ... , wymienić przepływomierz ?
Jeżeli tak to na jaki tylko Simens za 500 zł ?
Czy może
Delphi

Ktoś poleci dobrego mechanika w Ząbkach lub okolicach lub w Warszawie?

Jakieś pomysły co robić dalej ?

Objawy teraz są na lpg i na pb przy czym najbardziej uciążliwe jest to że przy ruszaniu muszę podgazować na 1500 obrotów i wysprzeglac żeby ruszyć normalnie i nie złapać dziury. Jak zaczyna mi pracować tak jakby na 3 cylindrach to gaszę silnik i odpalam jeszcze raz i zazwyczaj jest normalnie. Przy większych obrotach i prędkościach zazwyczaj nie mam problemów.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#366 Post autor: gRZENIU »

A filtr powietrza i paliwa kiedy wymieniałeś ??? czyściłeś przepustnicę ????

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#367 Post autor: ojciec polak »

Sprawdź też wężyk podciśnienia czy nie spadł. Jest z tyłu za przepustnicą.

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#368 Post autor: wamka18 »

A co z kompresja oraz sprawdź przewody dochodzące do cewki oraz sama wtyczkie.

Skasowany użytkownik 16629

#369 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Tak jak pisałem w temacie, który został zapoczątkowany, a wypowiedzi nie zostały tu przeniesione - sprawdź kable/wtyczki na wtryskach, może nie ma tylko styku

Awatar użytkownika
janono1
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 08 lip 2012, 21:49
Lokalizacja: Ząbki
Model:

#370 Post autor: janono1 »

Hej, filtr powietrza zmieniałem parę miesięcy temu co do paliwa muszę sprawdzić czy było to 2 lata temu czy jednak nie zmieniałem. Wężyk podciśnienia będę musiał zlokalizować. Kompresje sprawdzałem kiedyś i była w porządku ale to było dawno więc do sprawdzenia. Wtyczkę jak oglądam od cewki jest w porządku. Sprawdź kable/wtyczki na wtryskach do sprawdzenia.

roberto
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 03 maja 2014, 10:30
Imię: Robert
Lokalizacja: Tarnobrzeg RT
Auto: Opel Zafira 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#371 Post autor: roberto »

Witam podepnę się pod temat jadąc dzisiaj w trasie silnik zaczął dziwnie pracować szarpać dziwna praca silnika po zatrzymaniu auta na parkingu metodą gaz i hamulec wyszło mi 0170, po dojechaniu na miejsce i ponownym odpaleniu auta po postoju około 1 godz. podczas mocniejszego wciśnięcia gazu zapaliła mi się TC+CHECK, i auto złapało strasznego muła po zgaszeniu silnika TC zgasło CHECK został i tak jechałem 70 km do domu. Po podpięciu pod opka na silniku pokazało błędy:
P0170-(1) Bogaty wydech -nie występuje
P0304-(1) Wykryta przerwa z zapłonem cylinder 4 - nie występuje
Po wejściu w TC pokazało błąd
C0256-(0) Usterka redukcji momentu obrotowego silnika - nie występuje.
To już druga akcja z tymi błędami w ciągu miesiąca( przejechane około 400 km). Od momentu zakupu auta i założenia gazu żadnych problemów nie było dopiero jak wymieniłem świece zapłonowe na NGK V23 zaczęły się cyrki z silnikiem, dziwne poszarpywania na gazie podczas jazdy w trasie. Pojechałem do gazownika to wymienił mi filtry gazowe i podpiął go pod kompa i stwierdził że jest ok.Już nie wiem co jest grane, może jakieś sugestie.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#372 Post autor: miodzik »

Jeżeli widzisz u siebie zmiany po zamontowaniu świec NGK to proste- zmień świece.

Jako ciekawostkę dodam, że silniki z20let czyli występujące w wersji OPC nie znoszą NGK i życie ratuje założenie zwykłych jednoelektrodowych świec.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

roberto
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 03 maja 2014, 10:30
Imię: Robert
Lokalizacja: Tarnobrzeg RT
Auto: Opel Zafira 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#373 Post autor: roberto »

Dobrze że nie wyrzuciłem starych świec to złe świece były by przyczyną błędu 0170.

roberto
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 03 maja 2014, 10:30
Imię: Robert
Lokalizacja: Tarnobrzeg RT
Auto: Opel Zafira 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#374 Post autor: roberto »

Dzisiaj sprawdzałem przez godzinę na benzynie na wolnych obrotach żadnych błędów nie wyrzuciło wystarczyło że przełączyłem na gaz po chwili wywaliło P0170. Na benzynie sonda pracowała w zakresie 55mV-885mV ( według opka ubogo-bogato), na gazie sonda stoi w zakresie 33mV. A co lepsze na regulacji byłem tydzień temu, trzeba będzie udać się do pana gazownika jeszcze raz.

Awatar użytkownika
janono1
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 08 lip 2012, 21:49
Lokalizacja: Ząbki
Model:

#375 Post autor: janono1 »

A wiec tak kompresja 16 bar na każdym cylindrze na zimnym i ciepłym.
Filtr paliwa zmieniony był jeszcze oryginalny. Co o dziwło kontrolka Check engine na chwile zniknęła no ale po 10 km znowu wyskoczyła. Więc pewnie zostaje opel tech i elektryk żeby sprawdzać po kolej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”