problem z nawiewem powietrza
Moderator: Sebu$
Jeśli widzisz tą kopułkę to masz obieg zewnętrzny, a jeżeli nie widzisz to wewnętrzny. To jest jakby to powiedzieć "półkopuła", która się przerzuca z boku na bok... krótko mówiąc, jak jest w takiej pozycji jak na zdjęciu to klima/wentylator ciągnie powietrze z zewnątrz auta, a jeżeli nie będzie widział kopuły to znaczy, że ciągnie z wnętrza auta. Najprościej-zdemontuj schowek ponownie, włącz zapłon i pobaw się przyciskiem obiegu wewn./zewn. to zobaczysz co się dzieje, ewentualnie wypadło cięgno z osi tej kopuły, wtedy wystarczy je wcisnąć w oś kopuły i napewno zobaczysz, w ostateczności przesuń kopułę ręcznie, bo jeżeli masz coś uszkodzone to lepiej jak będzie nonstop ciągnąć powietrze z zewnątrz niż z wnętrza auta, szczególnie deszczową porą
Ostatnio zmieniony 09 cze 2015, 01:25 przez Skasowany użytkownik 16629, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam. Przy włączonej klimatyzacji z nawiewu po stronie kierowcy i wyższego po środku dmucha zimne powietrze, a z dolnego i po stronie pasażera ciepłe. Jeśli ustawie temp maksymalną to z każdego nawiewu leci powietrze gorące czyli z tym jest ok - problem dotyczy tylko chłodzenia. Przeszukałem trochę forum i nic nie znalazłem na ten temat. Jeśli to ma związek to dodam że nie mam ręcznej klimy tylko automatyczną. Klimatyzację nabijałem tydzień temu i przez 3 dni było ok, później coraz gorzej. Mechanik który nabijał mówi że to klapy inny że elektrozawory jakieś. Nie wiem kogo słuchać, a sam się nie znam. Spotkał się już ktoś z czymś takim?
Witajcie,
Męczy mnie problem słabego nawiewu na szybę. Kiedy ustawię nawiew tylko na przednią szybę to muszę dodatkowo pozamykać wszystkie kratki żeby na szybę coś poleciało powietrza...Sprawdzałem cięgna, wszystko jest OK. Mimo wszystko na szybę wieje słabo a jak mam nawiewy otwarte to już prawie w ogóle...
Męczy mnie problem słabego nawiewu na szybę. Kiedy ustawię nawiew tylko na przednią szybę to muszę dodatkowo pozamykać wszystkie kratki żeby na szybę coś poleciało powietrza...Sprawdzałem cięgna, wszystko jest OK. Mimo wszystko na szybę wieje słabo a jak mam nawiewy otwarte to już prawie w ogóle...
Nie przejmuj sie tym zbytnio kolego, ja miałem podobnie w mojej Zośce . Te typy chyba tak mają , myslę ,że warto po prostu nauczyć sie ,że zamykja się dopływ powietrza na pasażera i wtedy juz na szyby pieknie dmucha. Podejrzewam ,że z czasem szwankuje pewnie jakiś mechanizm , kierujący strumień powietrza ale cóż...nie ma aut bez wad..do tej jednak mozna jakoś przywyknąći nauczyć się to obsługiwać
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Witam, najpierw trzeba zobaczyć co się dokładnie stało, mogły się wyrobić zębatki i nie przekazują ruchu silniczka na wiatrak. Bez dokładnych oględzin to jest wróżenie z fusów. Na razie nic bym nie kupował bo możesz kupić część którą masz dobrą.endrjuu pisze:Hej,
Wczoraj wieczorem po odpaleniu zafirki, włączyłem na maksymalny bieg ogrzewanie szyb. Po dłuższej chwili nagle nawiew przestał pracować.. tzn slychac prace czegos (jakiegoś silniczka? ciezko powiedziec) lecz nawiew nie dziala. Gdy polozylem rece przy przedniej szybie, czuc cieple powietrze, lecz nawet nie mozna tego nazwac lekkim podmuchem.
Podsumowując:
Nawiew nie dziala na zadnym z trybow (1,2,3,4), lecz po wlaczeniu trybu slychac ze cos zaczyna pracowac, jest to przytlumiony dzwiek.
Jak powinienem sie przygotowac do naprawy tegoz przypadku? Czy wystarczyc bedzie wymiana wentylatora?
Czy w tym modelu wystepuje jeden wentylator, czy najlepiej najpierw go zdjac i sprawdzic jaki to konkretnie model, a pozniej kupic?
Bardzo duzo pracuje i mam mocno ograniczony czas, dlatego zalezy mi na tym zeby rozwiazac problem jak juz do tego przysiade.
Dzieki,
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 gru 2015, 19:59 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=657
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=657
Ostatnio zmieniony 08 gru 2015, 11:51 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Dlatego najpierw trzeba zobaczyć czy działa silnik jeśli nie to albo silnik do wymiany albo coś z elektryką, np urwany przewód albo uszkodzony włącznik na konsoli po bezpiecznik spalony a jeśli działa to znaczy że nie przenosi ruchu walka na wiatraczek.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2015, 12:20 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Po pierwsze przy silniczku nie ma zębatki (mowa o silniku wentylatora kabiny). Te wentylatory z wiekiem mogą się zatrzeć na łożyskach. Często dochodzi do częściowego zatarcia - wentylator pracuje ale ponieważ silnik ma zwiększony opór i pobiera większy prąd - przepala się bezpiecznik termiczny w rezystorze wentylatora.endrjuu pisze:czytalem te tematy, jednakze prawie w kazdym z tych przypadkow problem był na którymś z biegów/trybów, u mnie nawiew wcale nie działa
Przyjmij taką kolejność postępowania:
1. Bezpiecznik (jest chyba pod maską w skrzynce)
2. Wyjęcie schowka - po wyjęciu schowka masz dostęp i do wentylatora i do opornika (rezystora) wentylatora. Opornik mieści się nad wentylatorem, w kanale którym z wentylatora biegnie powietrze do komory zmieszania (czy tam klimatyzacji jak kto woli). Do opornika dochodzi wtyczka z co najmniej 5-przewodami o ile dobrze kojarzę a wychodzą dwa kable do silnika wentylatora. 5-kabli to zasilanie z pokrętła + masa (na każdy bieg 1 kabel + masa). Myślę że napięcia będą na każdym biegu dobre względem masy. Bo włączenie wentylatora włącznikiem na pozycję 1-2-3-4 powoduje włączanie napięcia +12V na jeden z 4 kabli dochodzących do rezystor. Prędkość wentylatora zależy przez ile zwojów oporowych w rezystorze płynie prąd do silnika. Bieg 4 to połączenie z wentylatorem z pominięciem zwojów oporowych. Teraz sam opornik/rezystor - po jego wyjęciu musisz sprawdzić miernikiem czy nie przepalił się taki element który wygląda jak mały walec osadzony na drucie. To jest bezpiecznik termiczny. Jak się przepali to dmuchawa nie działa na biegach 1,2,3 albo na żadnym - to chyba zależy od wykonania opornika dmuchawy.
3. Spróbuj dostać się do wirnika dmuchawy - jak przełączysz sobie obieg powietrza na zamknięty to nad wirnikiem dmuchawy otworzy się klapa otwierając dostęp powietrza z kabiny. Pokręć wirnik palcem - powinien się poruszać prawie bez oporu.
4. Jeśli obraca się luźno spróbuj włączyć wentylator "na krótko" - można go wpiąć w tą kostkę która dochodzi do opornika dmuchawy. Powinien pracować z maksymalną prędkością jak na 4 biegu.
5. Jeżeli tak będzie pracował to problem jest z opornikiem dmuchawy. Nie polecam bocznikować spalonych bezpieczników termicznych i narażać się na pożar, bo w tym aucie rezystory bardzo się grzeją kiedy silnik jest zużyty i ma duże opory. Bezpieczniej jest wtedy wymienić albo zregenerować silnik wentylatora.
6. W Astrach G na pewno i nie wiem czy w Zafirach występowały dwa systemy klimatyzacji: Behr i Delphi. Przed wymianą wentylatora trzeba to ustalić bo nie są zamienne
Ostatnio zmieniony 08 gru 2015, 15:01 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model: