[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Witam, mam problem z nagrzewaniem się silnika. prawdopodonie walnięty mam termostat, z tego co wiem zasada jest taka, że dopóki silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury to nie powinno być obiegu przez chłodnice a u mnie własnie jest i dlatego myśle że to termostat...i teraz pytanko, czy wymieniać sam wkład-termostat co jest tańsze, ale nie wie czy możliwe w tym modelu czy wymienić całość, czyli termostat z całą obudową, czujnikiem itd..?? proszę o radę
pozdrawiam
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 gru 2010, 14:28 przez dlugii6, łącznie zmieniany 2 razy.
U mnie był bez czujnika cena 140 (wahler). Pytałem w sklepie dlaczego tak drogo a on na to że ten termostat jest razem z obudową i dlatego taki drogi. Dopiero przy wymianie zauważyłem że można było wymienić sam wkład za 35-45 zeta a nie za 140 !!! A wymiana nie zajmuje dużo czasu. Dodam jeszcze że według mnie układ chłodzenia nie wymaga odpowietrzania. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.
Witam,
Miałem podobny problem, z tym że kompletny termostat podobno ponad 300 zł. Zakupiłem ten http://allegro.pl/item515728105_515728105.html , montaż chyba nawet szybciej niż kompletu, bo nie ma potrzeby węży zdejmować i po pół godziny grzeje jak nowy
Pozdr.
Paweł
Miałem podobny problem, z tym że kompletny termostat podobno ponad 300 zł. Zakupiłem ten http://allegro.pl/item515728105_515728105.html , montaż chyba nawet szybciej niż kompletu, bo nie ma potrzeby węży zdejmować i po pół godziny grzeje jak nowy
Pozdr.
Paweł
Ja też kupiłem sam wkład i zaraz potem musiałem kupić całość.Okazało się zę termostat sam jest dobry,tylko w obudowie powstały wżery i mimo to że" grzybek " dolegał do powierzchni to płyn i tak przepływał tymi wżerami.I tym sposobem mam w zapasie termostat.Więc jak Ktoś mnie spyta to już wiem co doradzić
naczytałem się o tych termostatach ostatnio i sprawdziłem u siebie, no i niestety objawy jak u każdego - przejechałem łącznie ponad 30 km, z czego niecałe 80 st C uzyskałem po ponad 15 km, a w ogóle nie złapał 90 st. dodam jedynie że na dworzu jakieś -7 st C. ale również moja jazda nie należała do spokojnych i pod górki również trochę cisnąłem - specjalnie żeby zobaczyć termostat wiem że najlepiej wymienić cały, ale ciężko mi sponsora namówić na ponad 100 PLN. Zafcia jeździ po świecie od listopada 2002 i nie jest nadmiernie używana, czy to można uznać za argument żeby wymienić tylko wkład? wiem że jeszcze jest mowa o wżerach, ale nie wiem jak je sprawdzić. proszę o podpowiedź dodam że termostat mam taki jak w poście kolegi Markaww33 (proszę się nie gniewać że wykorzystam link ze zdjęciem)
http://www.zafiraklub.nazwa.pl/viewtopic.php?t=23
http://www.zafiraklub.nazwa.pl/viewtopic.php?t=23