Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#391 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam kolego.
Zgadza się jeżeli chodzi o koszta. Nie chcę wywalić kilku tysięcy żeby dowiedzieć się, że chodziło np. o sondę.
A tak przy okazji jak sonda to jaka? Starczy BOSH-a (na allegro po 200-300zł czy pchać się w GM)
A może spróbować używanej?


pozdrawiam
Rafał

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#392 Post autor: mariusz_technik »

NTK 0ZA334-SZ1 to jest potrzebna ci sonda. Jest to sonda regulacyjna, już z wtyczką, czyli wykręcasz starą, wkręcasz nową i podpinasz to gniazda. Wymienia sie dość łatwo, ale trzeba mieć klucz do wymiany sond, bez klucza się namęczysz. Jest widoczna między chodnicą a silnikiem, wkręcona w kolektor wydechowy. Kosztuje około 400zł z wysyłką. Jest jeszcze druga sonda, za katalizatorem, ale na razie się skup na tej pierwszej

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#393 Post autor: gRZENIU »

rafaellowarszaw, Jak czyściłeś przepustnicę to udrożniłeś kanaliki odprowadzania par paliwa :?: :?:
Dwie małe dziurki pod klapką przepustnicy po prawej stronie :?: :?: :?: Nie zdejmowałeś przepustnicy więc może czasem się zatkały brudem ..

Painball

#394 Post autor: Painball »

mariusz_technik pisze:NTK 0ZA334-SZ1 to jest potrzebna ci sonda. Jest to sonda regulacyjna, już z wtyczką, czyli wykręcasz starą, wkręcasz nową i podpinasz to gniazda. Wymienia sie dość łatwo, ale trzeba mieć klucz do wymiany sond, bez klucza się namęczysz. Jest widoczna między chodnicą a silnikiem, wkręcona w kolektor wydechowy. Kosztuje około 400zł z wysyłką. Jest jeszcze druga sonda, za katalizatorem, ale na razie się skup na tej pierwszej
A ta druga jaki ma numer? :D Bo mi druga siada jak długo jadę expresówką :D

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#395 Post autor: gRZENIU »

rafaellowarszaw, Poszło PW ...

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#396 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam.
Po pierwsze:
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i chęć pomocy-coś po prostu fajnego :)

Koledzy. Kabelek (na usb)z płytką z różnymi programami.
Który z nich jest wart (wwg. was) uwagi:
ScanMaster-ELM v2.1
PCMSCAN v2.4.12
ScanToolNet v1.13

A może polecicie mi jakiś inny (zarówno płatny jak i free)

Z góry dziękuję
W poniedziałek podepnę moją Zosię i zobaczę, co "pod cylindrami" buczy :)

pozdrawiam
Rafał

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#397 Post autor: gRZENIU »

A objawy falowania obrotów ustały ??? Znalazłeś przyczynę falowania i bogatej mieszanki ???

A o interfejsie poczytaj tu:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=12055

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#398 Post autor: rafaellowarszaw »

Widam.
Podpiąłem Zosię pod programik PCMSCAN.
Z błędów znalazł:
DTC: P0100
Opis: "Obwód przepłwyomierza MAF lub VAF ? wadliwe działanie"
ECU: $11

Błąd skasowano i do końca testów się nie pojawił.


Co ciekawe na dworze mieliśmy z +11st
Na wyświetlaczu pokazywał +9,5
A temp silnika:
Engine Coolant Temperature pokazywał cały czas (zarówno w st.F jak i st.Celc) -40 :czerwona:
-podczas testów temp skakała z -38,5 do -40
Jeszcze znalazłem coś takiego:
Ignition Timing Advanced for *1Cylinder... Tu stopnie skakały z zimnego silnika -4,5 do 63,5
Ale śmiem przypuszczać że to może być przepustnica....

Jeżeli chodzi o przepływ powietrza (wyrażony w g/sek)
to.
silnik chodził już ok 30 sek- 8,83

już po rozgrzaniu (i przejechaniu 200m) na biegu jałowym"
przy obrotach:
2000- 5,85g/s
2500-6,64g/s
3000-6,64g/s
3500-6,64g/s

Jeżeli chodzi o sondy lambda(napięcia) to:
po ok 30sek od 1 zgaszania auta...
S1-0,155V
S2-0,410V

20km/h obr ok 1500
S1-0,115
S2-0,425

Po przejechaniu ok 200m i staniu na b.jałowym ok 20sek
S1-0,370
S2-0,410

Bieg jałowy i obroty stałe:
2000obr/min
S1-0,820
S2-0,410

2500obr/min
S1-0,800
S2-0,155

3000obr/min
S1-0,800
S2-0,155

3500obr/min
S1-0,800
S2-0,155


W/W dane odczytane z "zamrożonych ramek".
niestety ale nie dało się sprawdzić pracy sond/ przepływomierza "na żywo". Nie znalazłem tej funkcji..
Dlatego dzisiaj po powrocie z pracy ściągnę chyba OP-COMA (nawet tą chińską wersję) i może tam się coś więcej dowiem.

Proszę o komentarze

Pozdrawiam
Rafał

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#399 Post autor: SD72 »

rafaellowarszaw pisze:Jeżeli chodzi o przepływ powietrza (wyrażony w g/sek)

to.

silnik chodził już ok 30 sek- 8,83



już po rozgrzaniu (i przejechaniu 200m) na biegu jałowym"

przy obrotach:

2000- 5,85g/s

2500-6,64g/s

3000-6,64g/s

3500-6,64g/s

Na jalowym (bez podwyzszania obrotow)powinno byc w granicach 10-12 kg/h
Ostatnio zmieniony 19 paź 2015, 13:46 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#400 Post autor: mariusz_technik »

Przepływka dziwnie pokazuje:

Jeżeli chodzi o przepływ powietrza (wyrażony w g/sek)
to.
silnik chodził już ok 30 sek- 8,83

już po rozgrzaniu (i przejechaniu 200m) na biegu jałowym"
przy obrotach:
2000- 5,85g/s
2500-6,64g/s
3000-6,64g/s
3500-6,64g/s

2500, 3000,3500 = 6,64g/s? tak samo przy różnych obrotach? A to na wolnych 8,83 to co to,więcej na wolnych niż na podwyższonych? Na wolnych powinno być coś poniżej 3g/s. Zresztą wyskoczył błąd przepływki, to coś znaczy

Z zamrożonych ramek nic nie widać jeśli chodzi o sondy, raz była na 0,1 potem 0,8, więc coś tam oscyluje, ale to trzeba zobaczyć na bieżąco podczas pracy.

Temperatura z czujnika cieczy nieprawidłowa, tu jest główna przyczyna nieprawidłowej pracy silnika,ten czujnik i kable są do dokładnego sprawdzenia, sterownik silnika jest wprowadzany w błąd

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#401 Post autor: mariusz_technik »

bazyliszek72 pisze:Na jalowym (bez podwyzszania obrotow)powinno byc w granicach 10-12 kg/h
Gdzie jest tak napisane, bo ja nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji? U mnie jest 8-9kg/h, i chętnie bym się zapoznał z danymi na ten temat

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#402 Post autor: SD72 »

mariusz_technik pisze:
bazyliszek72 pisze:Na jalowym (bez podwyzszania obrotow)powinno byc w granicach 10-12 kg/h
Gdzie jest tak napisane, bo ja nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji? U mnie jest 8-9kg/h, i chętnie bym się zapoznał z danymi na ten temat

Ja tak uwazam i to moje zdanie w tym temacie ;)

Oczywiscie moge sie mylic ale wtedy to ja prosze o skorygowanie mojej wypowiedzi :uklon:
bazyliszek72

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#403 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam
Z chińskim op-comem nie wypaliło.. Moj kabelek elm 327 na usb v 1.5 nie współgra z tym programem...
Po podłączeniu wywala komunikat "błąd interfejsu-nie znaleziono.. Podlacz usb i wgraj sterowniki". Mam win 7 64bit. Wgralem sterowniki i dalej to samo.
Na tym drugim programie juz na rozgrzanym silniku. (+80st)pokazywał mi na halowym wlot powietrza na poziomie 2.5-3.5kg/h...
A
Zaczynam sie zastanawiać, czy nie warto oddać Zosi do aso- co prawda wydam 150-250 za diagnozę ale bede wiedział dlaczego wystepuje to falowanie obrotów- chyba ze macie inne pomysły na rozwiązanie tej zagadki...

Pozdrawiam
Rafał

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#404 Post autor: SD72 »

rafaellowarszaw pisze:chyba ze macie inne pomysły na rozwiązanie tej zagadki...
Podmienic przeplywomierz i zobaczyc efekty ;)
bazyliszek72

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#405 Post autor: mariusz_technik »

bazyliszek72 pisze:Oczywiscie moge sie mylic ale wtedy to ja prosze o skorygowanie mojej wypowiedzi :uklon:
No właśnie nie mogę skorygować, bo sam nie wiem, brakuje mi danych na ten temat
Ostatnio zmieniony 21 paź 2015, 12:40 przez mariusz_technik, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”