[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
sergiu
Mieszkaniec
Posty: 246
Rejestracja: 16 sty 2014, 14:20
Imię: Sergiusz
Lokalizacja: wawa
Auto: Zafcia B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ
Gender:

#526 Post autor: sergiu »

Z ręką na sercu polecam Dexos'a. Wypalanie DPFa zdarza się rzadziej a skoro taki jets fabrycznie... :>
kupuje tutaj http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=11294049
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#527 Post autor: Piasek »

Lej Dexosa bo tani i zmieniaj częściej niż przewiduje producent - to będzie najlepsze dla silnika.

Awatar użytkownika
evolution1zafir
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
Imię: EVO
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#528 Post autor: evolution1zafir »

Bardzo dobry olej to GM Dexos2, w odpowiedniej temperaturze można nim smarować chleb lub słodzić herbatę filmik .
A tak na poważnie to polecam Liqui Moly 5w40 synthol bez dpf lub z dpf 5w30, oba oleje posiadają zalecenia Opla. Kultura pracy silnika jest zupełnie inna, lepsza, miększa. Używam ich w swoich oplach, teraz na próbę do silnika diesla z dpf wlałem motul xclean. Zobaczymy co czas pokaże.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#529 Post autor: Piasek »

Oleje GM są tanie i dobre bo są dobre i tanie:)
Oczywiście że są lepsze oleje od GM ale za zaproponowanego LM trzeba położyć 200 z hakiem za 5L kiedy GM kosztuje ok 100zł.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#530 Post autor: janekW67 »

evolution1zafir pisze:Bardzo dobry olej to GM Dexos2, w odpowiedniej temperaturze można nim smarować chleb lub słodzić herbatę filmik .
A tak na poważnie to polecam Liqui Moly 5w40 synthol bez dpf lub z dpf 5w30, oba oleje posiadają zalecenia Opla. Kultura pracy silnika jest zupełnie inna, lepsza, miększa. Używam ich w swoich oplach, teraz na próbę do silnika diesla z dpf wlałem motul xclean. Zobaczymy co czas pokaże.
A możesz powiedzieć w jaki sposób doszedłeś do tego,że kultura pracy silnika na oleju LM jest inna,lepsza,miększa(z naciskiem na miększa)?
Oczywiście!

Awatar użytkownika
evolution1zafir
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
Imię: EVO
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#531 Post autor: evolution1zafir »

janekW67 już Ci odpowiadam. Gdy obejrzałem filmik z testem zamrażania oleju GM. Zacząłem szukać info i opinii o olejach z nieco wyższej półki. Liqui moly, motul, millers itp. Wybrałem LM bo używam także ich innych produktów. Po wymianie silnik klekota (opel Insignia a20dth 160KM) zaczął lepiej chodzić, ciszej i rozruch jest dużo miększy, sądzę że mniej degradowalny dla elementów silnika. Po usunięciu DPF'a zalałem LM 5w40 synthoil, znów kultura pracy poszła w górę i chcę zaznaczyć że autko miało juz 200tyś przebiegu a silnik chodzi jak nówka. Więc uważam że olej GM'a to olej niszczący silniki, zwłaszcza podczas mrozu. Wiem że lepszy olej jest 100% droższy niż produkt GM ale 2 lub 3 razy w roku warto dopłacić i cieszyć się dobrą pracą silnika. Teraz na ten przykład, kupiłem Zafirę Tourer z DPF i zalałem Motulem Xclean 8100 bo nie chce serwisowego castrola lub GM'a Ogólnie proszę moich wywodów nie brać jako rad dla siebie. Niech każdy dojdzie do własnego zdania metodą prób i błedów. Po prostu wyraziłem swoje zdanie. :piwo:
Ostatnio zmieniony 25 sie 2015, 09:18 przez evolution1zafir, łącznie zmieniany 1 raz.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#532 Post autor: Zdenek2007 »

Piasek pisze:Oleje GM są tanie i dobre bo są dobre i tanie:)
Oczywiście że są lepsze oleje od GM ale za zaproponowanego LM trzeba położyć 200 z hakiem za 5L kiedy GM kosztuje ok 100zł.
Ufff!!! Dobrze że mieszkam blisko hurtowni, to Dexosa 2 kupuję za 72 zeta i nie widzę konkurencji w jakichś tam Motulach czy Liqui Molach.

prawnuczek

#533 Post autor: prawnuczek »

Panowie - mi mechanik zaleł Castrol EDGE 5W30 czy ten olej może spokojnie dbać o mój silnik? Przyznam że wypalenia są dość częste bo co 300 - 400 km, ale inncyh niepokojących objaow nie zauważyłem.
A przy okazji - czy wymiana co 15 tys km oleju będzie wystarczająca?
Wiem że INSP pewnie zapali się co 25 tys ale nie zamierzam tyle czekać.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#534 Post autor: Bodek »

prawnuczek pisze:Panowie - mi mechanik zaleł Castrol EDGE 5W30 czy ten olej może spokojnie dbać o mój silnik? Przyznam że wypalenia są dość częste bo co 300 - 400 km, ale inncyh niepokojących objaow nie zauważyłem.
A przy okazji - czy wymiana co 15 tys km oleju będzie wystarczająca?
Wiem że INSP pewnie zapali się co 25 tys ale nie zamierzam tyle czekać.
Nie niskopopiołowy, ale normę spełnia.

Co do INSP - to przy takich wypalaniach zaświeci się znacznie szybciej ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#535 Post autor: tomek evo »

Pamiętajmy, że olej wymienia się mniej więcej raz w roku więc w globalnym rozrachunku całości rocznych kosztów utrzymania samochodu to jest to najwyżej kilka procent i zaoszczędzanie na dobrym oleju kilkudziesięciu (czy nawet 100) złotych to tak naprawdę żadna oszczędność. Generalnie zgadzam się z kolegą evolution1 zafir - GM jest olejem z niskiej półki o słabych parametrach, których zresztą producent za bardzo nie upublicznia. Może dlatego, że jest ponoć 5 rożnych producentów tego oleju z rożnych krajów i pewnie każdy trochę inny. Castrola czy Mobila też produkują polskie rafinerie (Lotos, Orlen) i oleje te różnią się od tych na rynek np. Niemiecki. Olej GM Niemiecki tez jest inny niż ten z Polski. Po drugie w ASO mają zazwyczaj gdzieś co się stanie z twoim silnikiem. Dla nich lepiej jak padnie wcześniej. Nawet na gwarancji jak padnie turbo to odpowiedzialność serwisu praktycznie żadna (wina użytkownika). W ASO leja olej producenta, z którym serwis ma podpisaną umowę, chyba, ze mają odgórny nakaz konkretnego producenta bo centrala ma z tego kasę. Więc to co poleca/rekomenduje serwis to dobre dla nich a niekoniecznie najlepsze dla twojego silnika. :evil:
Jest wiele dobrych olejów, które pochodzą od producenta a nie są jedynie przez niego markowane a produkowane przez kogoś, kto dał najlepsza cenę w przetargu.
Teraz autopromocja.
Jak ktoś poszukuje dobrego oleju to zapraszam na sklep.lejolej.pl - sklep wystartuje w najbliższych dniach ale wszystkie oleje ze strony można zamawiać mailowo lub przez allegro.
Jeśli chodzi o tani olej to polecam olej polskiego producenta Specola (Spec Premium C3 Synthetic SM/CF 5W/30) spełnia m. in normę Dexos 2, ma świetne parametry i śmieszną cenę. Z pewnością jest lepszy od GM Dexos 2 5W30.
W ofercie jest szeroka gama trudno dostępnych w Polsce olejów Meguin. To te same oleje co LM (Meguin produkuje oleje dla LM, który jest właścicielem Meguina) - z tej samej fabryki i z identyczną karta techniczną. Różnica jest w cenie. Meguin jest sporo tańszy. Nie trzeba więc wydać 200 zł tylko wystarczy ok. 130 zł na 5 litrów Meguin Efficency 5W30, który jest odpowiednikiem Liqui Moly Top Tec 4600. Podam link :
http://allegro.pl/olej-meguin-efficency ... 94110.html
Koniec reklamy.
Nie trzeba kupować na zareklamowanej stronce ani nawet ww. olejów ale na Miłość Boską przykładajmy większa wagę do tego co lejemy do silnika bo przy współczesnych konstrukcjach ma to coraz większe znaczenie. Warto się trochę zainteresować i nie iść po linii najmniejszego oporu.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#536 Post autor: janekW67 »

tomek evo pisze:
Jeśli chodzi o tani olej to polecam olej polskiego producenta Specola (Spec Premium C3 Synthetic SM/CF 5W/30) spełnia m. in normę Dexos 2, ma świetne parametry i śmieszną cenę. Z pewnością jest lepszy od GM Dexos 2 5W30.
Na jakiej podstawie twierdzisz,ze ten olej jest lepszy od GM-a? Przeprowadziłeś jakieś badania laboratoryjne,czy jak?
Oczywiście!

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#537 Post autor: tomek evo »

Sam nie zlecałem (jeszcze) badań laboratoryjnych ale takie badania choć nie porównawcze przez to samo laboratorium były wykonywane (trzeba dobrze poszperać w necie źródła niestety nie podam) i wynikało z nich w skrócie, że Specol to bardzo dobry olej a GM co najwyżej przeciętny. Wiem, że bez źródeł to żaden argument ale jest w Polsce jedna uznana firma sprzedająca od wielu lat oleje (z odpowiednim zapleczem technicznym), która Specola przebadała i rekomenduje go jako bardzo dobry olej. Oni nie sprzedają byle czego tylko starannie dobierają asortyment (ja też tak robię). Druga sprawa to dostępne parametry z karty technicznej. Podam wyciąg ze Specola :
Specyfikacje ACEA A3/B4, A5/B5, C2, C3
Specyfikacja API SM/CF
Aprobaty/Rekomendacje , MB-Approval 229.51, VW502 00, 505 00, 505 01, BMW Longlife-04, Porsche, PSA Peugeot Citroën B712290, GM dexos 2
Lepkość kinematyczna 100°C 11,5 mm²/s
Wskaźnik lepkości 170
Temperatura zapłonu 241°C
Temperatura płynięcia -40°C
Odparowanie (Noack) 6,8% !!!
W zasadzie wszystkie podane parametry Specol ma lepsze od Dexosa (może z wyjątkiem lepkości kinetycznej w 100°C, którą Dexos ma 11,7). Dodatkowo ciężko porównywać parametry bo Dexos jak pisałem jest produkowany w rożnych fabrykach więc zakładam, że tak jak w przypadku innych olejów produkowanych w różnych fabrykach olej z ta sama nazwa handlową będzie miał różne parametry. Dodatkowo obecnie produkowane oleje popularnych marek są zazwyczaj niższej jakości od tych samych olejów produkowanych kilka lat wcześniej. I nie chodzi tylko o subiektywne odczucia "kogoś z forum x" tylko wystarczy zajrzeć do kart technicznych.
Wracając do sedna parametry Specola oraz spełniane przez niego normy przemawiają zdecydowanie (wg. mnie) za nim. Parametry świadczą o bardzo dobrej bazie olejowej i dobrych dodatkach ( bardzo bogaty pakiet dodatków pochodzących od renomowanych dostawców). Na uwagę zasługuje zwłaszcza wyjątkowo niski Noack oraz bardzo wysoka temperatura zapłonu nie do uzyskania w oleju niskiej czy nawet średniej jakości.
Kolejna sprawa to opinie jakie na temat tych olejów można znaleźne w necie. Dexos 2 większość pozytywnych opinii uzyskuje od osób nie zgłębiających bliżej "tematu olejowego" i nie mających w tej kwestii za wiele do powiedzenia. Natomiast niestety zbyt wiele negatywnych opinii słyszy(czyta) się od osób, które posiadają jakąś tam większą wiedze oraz doświadczenie techniczne.
Odnośnie Specola na razie słychać tylko pozytywne opinie i to od osób, które świadomie wybrały go i to nie ze względu na niską cenę tylko parametry.
Mój bliski przyjaciel 7 lat pracował w ASO Opla i teraz sam prowadzi warsztat ze specjalizacją GM. Silników od środka naoglądał się niemało. Doszedł do wniosku, że najlepsze dla silnika jest płukanka + Liqui Moly/Meguin + Ceratec co wymianę. Silnik rozebrany po ponad 300 tyś w idealnym stanie. Natomiast na Dexosie różnie bywa. Niektórzy jeżdżą ponad 200 tyś w wszystko ok. ale jednak większość aut z problemami silnikowymi była na oleju GM a (obiektywnie czemu w sumie nie ma się co dziwić) lub oleju "kupowanym przypadkowo". Opinie też na temat Dexosa słyszał różne i nie zawsze pozytywne.
Ważna kwestia to kupując Specola kupujemy olej od producenta czyli Specola (Meguina i LM robi jena fabryka -Meguin, Millersa-Millers itp.) a kupując olej GM-a tak naprawdę wyprodukowany przez kogo olej kupujemy? (w DE robi go podobno Rheinol). Jak ktoś wie na 100% skąd pochodzi konkretna bańka to niech się pochwali. Nie zdziwiłbym się jakby w różnych sklepach były oleje od różnych producentów.
Apropo ceny to 72 zeta to mega cena bo ASO kupuje za ok. 61,00 netto więc drożej od Ciebie (inny producent?). Dal mnie konkluzja jest jedna- kupując olej GM-a mamy dużo większa szansę, ze trafimy na inny olej niż ten, który laliśmy poprzednio.
Konkludując według mnie są uzasadnione podstawy aby sądzić, ze Specol to lepszy wybór.

AschAnoS

#538 Post autor: AschAnoS »

Kupiłem opla zafirę 1.9 CDTI 2005r czy ma on DPF i jaki olej do śilnika.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#539 Post autor: Bodek »

AschAnoS pisze:Kupiłem opla zafirę 1.9 CDTI 2005r czy ma on DPF i jaki olej do śilnika.
Rozkoduj VIN to się dowiesz

niektóre z tego rocznika nie miały ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Skasowany użytkownik 6483

#540 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Zobacz sobie czy na tabliczce znamionowej na najniższej pozycji masz cyfry "0,5" , jeśli je masz to masz DPF :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”