Problemy z kluczykami - programowanie, kodowanie, dorabianie
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 17 lut 2015, 21:37
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam ja mogę powiedzieć, że robiłem dokładnie to co Ty, z tym, że mam nową kość immo PCF 7936 At jest to id46 sprzedawca miał preinstalować ją pod Opla, czy to zrobił nie wiem, natomiast zaprogramować się nie dało, programowanie nie udane, wiec albo się nie da, albo zły transponder nie preinstalowany, może tez walnięta elektronika, używka z Anglika za 50 Zł, w sumie nie długo w kosztach dojdę do ceny czystego kluczyka gotowego do programowania :-) ale co tam jest ryzyko jest zabawa, dostałem właśnie drugi kluczyk z Anglika i dalej będę próbował :-)
Ostatnio zmieniony 14 maja 2015, 19:57 przez belo76, łącznie zmieniany 1 raz.
- aroniusz
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 24 lut 2015, 19:09
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Rozmawiałem wczoraj z kolegą który profesjonalnie zajmuje się elektroniką samochodową i stwierdził, że nie da się zaprogramować używanego pilota do opla. W naszych kluczykach za transponder odpowiedzialny jest układ scalony PCF7946 który jest częścią układu elektronicznego kluczyka. Nie bawił się nigdy z używkami więc nie był w stanie powiedzieć czy wlutowanie nowego czystego scalaka coś by zmieniło, ale na pewno wsadzenie nowej pastylki PCF7936 czy innej ID46 nie pomoże w synchronizacji pilota do centralnego. I tak jak napisał drahe, takim kluczem to chyba tylko odpalimy autko. Ja na szczęście zainwestowałem tylko 35 zeta i jak by co to mam zapasową oryginalną obudowę i wiem jak rozebrać kluczyk aby go nie zniszczyć
Na zdjęciu widać dokładnie opisy kości z kluczyka, może ktoś inny coś mądrego wymyśli.
Na zdjęciu widać dokładnie opisy kości z kluczyka, może ktoś inny coś mądrego wymyśli.
To co zaznaczyłeś na zdjęciu to cewka która zasila PCF-kę (konieczna żeby działało immo)aroniusz pisze: No i odpowiem sobie sam :
podłączyłem op do zośki i nie można zaprogramować samego kluczyka bez immo, nawet gdy w stacyjce był dorabiany klon a używany kluczyk położony na nim to program podawał że : "nie można zaprogramować". Szukałem innej metody ale nie znalazłem. Wykasowałem wszystkie kluczyki i na nowo zaprogramowałem oryginalny bez problemu. Chyba będę musiał kupić czystą pastylkę immo i spróbować jeszcze raz bo w klonie mam transponder w formie szklanej rurki.
Jeszcze jedno pytanie, czy jak będę miał nowy transponder (ID46) to trzeba wyciąć stary z kluczyka ? Czy ten stary to ta kość zaznaczona na zdjęciu ?
[url=http://fotozrzut.pl/zdjecia/10bb88ff49.jpg]Obrazek[/url]
Ta metoda którą sobie wymyśliłeś nie zadziała i podpowiem że szkoda czasu i pieniędzy na takie eksperymenty.
Jedyna słuszna i co najważniejsze działająca opcja to wymiana PCF7936AS na nowy prekodowany pod opla.Koszt układu to około 24-30 euro.
Do tego dochodzi wylutowanie tego układu.Trzeba mieć sprzęt i umiejętności.Nie polecam jak ktoś nie ma doświadczenia z SMD.
Koszt nowego kluczyka-scyzoryka to 270.Jak masz OC i kod immo to dopisanie 0 złotych 1 minuta czasu
Czy warto się bawić??
Ostatnio zmieniony 15 maja 2015, 08:49 przez drahe, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
- aroniusz
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 24 lut 2015, 19:09
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Czy na pewno na PCF7936AS a nie na PCF7946AT taki jak w oryginale ?drahe pisze:Jedyna słuszna i co najważniejsze działająca opcja to wymiana PCF7936AS na nowy prekodowany pod opla.Koszt układu to około 24-30 euro.
PCF7946AT na aukcjach kosztuje 25 zł + przesyłka i prekodowanie.
Wiem, że lepiej kupić nowy, ale czasem lubię się pobawić i popróbować zdobywając jakieś nowe doświadczenie.
Dzwoniłem do ASO i za dorobienie klucza bez kodowania chcą 424 zł brutto, jeśli będę u nich kodował to dadzą zniżkę i wówczas wychodzi 297 zł za kluczyk i 127 zł za kodowanie - razem 424 zł
Ostatnio zmieniony 15 maja 2015, 11:23 przez aroniusz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 lip 2015, 18:06
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Opel Zafira B 1,8B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Witam.
Zacznę od początku spaliłem sobie kluczyk w piecu CO chciałbym dorobić sobie nowy w serwisie ceny kosmiczne więc szukam sobie sam i tak już dużo pytań i odpowiedzi jest zawartych w postach teraz pozostaje mi jedno o kody PIN -których nie mam.
Czy one są wymagane do do programowania kluczyka z pilotem?
Pytam sie dlatego iż podczas zakupu zafirki sprzedający dał mi tylko jeden kluczyk ale zaoferował sie iż dorobi mi drugi i tak się stało ale dorobił bez pilota.Niestety jak każdy wie zamykanie samochodu bez pilota to jest uciążliwe więc poprosiłem go(powiedziałem że samochód się nie zamyka z kluczyka i jest wymagany pilot)o dorobienie z pilotem tak też uczynił.Więc spec który kodował piloty i imo nie potrzebował PIN no chyba że da się z wyciągnąć z komputera.
Zacznę od początku spaliłem sobie kluczyk w piecu CO chciałbym dorobić sobie nowy w serwisie ceny kosmiczne więc szukam sobie sam i tak już dużo pytań i odpowiedzi jest zawartych w postach teraz pozostaje mi jedno o kody PIN -których nie mam.
Czy one są wymagane do do programowania kluczyka z pilotem?
Pytam sie dlatego iż podczas zakupu zafirki sprzedający dał mi tylko jeden kluczyk ale zaoferował sie iż dorobi mi drugi i tak się stało ale dorobił bez pilota.Niestety jak każdy wie zamykanie samochodu bez pilota to jest uciążliwe więc poprosiłem go(powiedziałem że samochód się nie zamyka z kluczyka i jest wymagany pilot)o dorobienie z pilotem tak też uczynił.Więc spec który kodował piloty i imo nie potrzebował PIN no chyba że da się z wyciągnąć z komputera.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2015, 09:23 przez Rafalek_223, łącznie zmieniany 1 raz.
Dokładnie
Ostatnio zmieniony 19 paź 2015, 12:51 przez drahe, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 lip 2015, 18:06
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Opel Zafira B 1,8B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Dzięki za informację.
Odwiedziłem teraz kilka zakładów które dorabiają klucze i tak :
za kluczyk pusty 80zł (z pojemnikiem na imo)
z immobilajzerem do odpalenia 200 zł
z pilotem 350zł
scyzoryk 450zł
cena za komplet czyli frezowanie programowanie.
Muszę poszukać ile kosztuje kluczyk czysty z pilotem i pewnie bedę się uśmiechał do kolegi drahe po pomoc.
Dziękuję za pomoc.
Odwiedziłem teraz kilka zakładów które dorabiają klucze i tak :
za kluczyk pusty 80zł (z pojemnikiem na imo)
z immobilajzerem do odpalenia 200 zł
z pilotem 350zł
scyzoryk 450zł
cena za komplet czyli frezowanie programowanie.
Muszę poszukać ile kosztuje kluczyk czysty z pilotem i pewnie bedę się uśmiechał do kolegi drahe po pomoc.
Dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2015, 12:38 przez Rafalek_223, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 lip 2015, 18:06
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Opel Zafira B 1,8B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
- Lokalizacja: warszawa
- Model:
Sprawdź na tej stronce: http://harkan.pl/opel-c-1_12.html?page=3
Jak coś to mogę załatwić docięty kluczyk gotowy do programowania w dobrej cenie.
Jak coś to mogę załatwić docięty kluczyk gotowy do programowania w dobrej cenie.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
- Lokalizacja: warszawa
- Model:
Kluczyk z programowaniem nówka sztuka scyzoryk cena 370zł
Czas oczekiwania 7 dni bo klucz idzie z centrali GM z niemiec.
Przed zamówieniem potrzebuję numer WIN i numer klucza mechanicznego .Potem zostaje tylko programowanie i można jechać .
Jest to orginalny klucz GM i wystrugany według numeru klucza mechanicznego auta co daje nam gwarancję że niczym nie różni się od naszego starego klucza .
Nie jest to klucz w Chińskiej obudowie i wystrugany u Henia w garażu który potrafi się czasami zaciąć w stacyjce tylko funkiel nówka z GM
Czas oczekiwania 7 dni bo klucz idzie z centrali GM z niemiec.
Przed zamówieniem potrzebuję numer WIN i numer klucza mechanicznego .Potem zostaje tylko programowanie i można jechać .
Jest to orginalny klucz GM i wystrugany według numeru klucza mechanicznego auta co daje nam gwarancję że niczym nie różni się od naszego starego klucza .
Nie jest to klucz w Chińskiej obudowie i wystrugany u Henia w garażu który potrafi się czasami zaciąć w stacyjce tylko funkiel nówka z GM
mechanika,elektryka,elektronika OPEL .TECH2,MDI Warszawa tel.512956438