Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8
Moderator: Sebu$
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
NTK 0ZA334-SZ1 to jest potrzebna ci sonda. Jest to sonda regulacyjna, już z wtyczką, czyli wykręcasz starą, wkręcasz nową i podpinasz to gniazda. Wymienia sie dość łatwo, ale trzeba mieć klucz do wymiany sond, bez klucza się namęczysz. Jest widoczna między chodnicą a silnikiem, wkręcona w kolektor wydechowy. Kosztuje około 400zł z wysyłką. Jest jeszcze druga sonda, za katalizatorem, ale na razie się skup na tej pierwszej
A ta druga jaki ma numer? Bo mi druga siada jak długo jadę expresówkąmariusz_technik pisze:NTK 0ZA334-SZ1 to jest potrzebna ci sonda. Jest to sonda regulacyjna, już z wtyczką, czyli wykręcasz starą, wkręcasz nową i podpinasz to gniazda. Wymienia sie dość łatwo, ale trzeba mieć klucz do wymiany sond, bez klucza się namęczysz. Jest widoczna między chodnicą a silnikiem, wkręcona w kolektor wydechowy. Kosztuje około 400zł z wysyłką. Jest jeszcze druga sonda, za katalizatorem, ale na razie się skup na tej pierwszej
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam.
Po pierwsze:
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i chęć pomocy-coś po prostu fajnego
Koledzy. Kabelek (na usb)z płytką z różnymi programami.
Który z nich jest wart (wwg. was) uwagi:
ScanMaster-ELM v2.1
PCMSCAN v2.4.12
ScanToolNet v1.13
A może polecicie mi jakiś inny (zarówno płatny jak i free)
Z góry dziękuję
W poniedziałek podepnę moją Zosię i zobaczę, co "pod cylindrami" buczy
pozdrawiam
Rafał
Po pierwsze:
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i chęć pomocy-coś po prostu fajnego
Koledzy. Kabelek (na usb)z płytką z różnymi programami.
Który z nich jest wart (wwg. was) uwagi:
ScanMaster-ELM v2.1
PCMSCAN v2.4.12
ScanToolNet v1.13
A może polecicie mi jakiś inny (zarówno płatny jak i free)
Z góry dziękuję
W poniedziałek podepnę moją Zosię i zobaczę, co "pod cylindrami" buczy
pozdrawiam
Rafał
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
A objawy falowania obrotów ustały ??? Znalazłeś przyczynę falowania i bogatej mieszanki ???
A o interfejsie poczytaj tu:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=12055
A o interfejsie poczytaj tu:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=12055
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Widam.
Podpiąłem Zosię pod programik PCMSCAN.
Z błędów znalazł:
DTC: P0100
Opis: "Obwód przepłwyomierza MAF lub VAF ? wadliwe działanie"
ECU: $11
Błąd skasowano i do końca testów się nie pojawił.
Co ciekawe na dworze mieliśmy z +11st
Na wyświetlaczu pokazywał +9,5
A temp silnika:
Engine Coolant Temperature pokazywał cały czas (zarówno w st.F jak i st.Celc) -40
-podczas testów temp skakała z -38,5 do -40
Jeszcze znalazłem coś takiego:
Ignition Timing Advanced for *1Cylinder... Tu stopnie skakały z zimnego silnika -4,5 do 63,5
Ale śmiem przypuszczać że to może być przepustnica....
Jeżeli chodzi o przepływ powietrza (wyrażony w g/sek)
to.
silnik chodził już ok 30 sek- 8,83
już po rozgrzaniu (i przejechaniu 200m) na biegu jałowym"
przy obrotach:
2000- 5,85g/s
2500-6,64g/s
3000-6,64g/s
3500-6,64g/s
Jeżeli chodzi o sondy lambda(napięcia) to:
po ok 30sek od 1 zgaszania auta...
S1-0,155V
S2-0,410V
20km/h obr ok 1500
S1-0,115
S2-0,425
Po przejechaniu ok 200m i staniu na b.jałowym ok 20sek
S1-0,370
S2-0,410
Bieg jałowy i obroty stałe:
2000obr/min
S1-0,820
S2-0,410
2500obr/min
S1-0,800
S2-0,155
3000obr/min
S1-0,800
S2-0,155
3500obr/min
S1-0,800
S2-0,155
W/W dane odczytane z "zamrożonych ramek".
niestety ale nie dało się sprawdzić pracy sond/ przepływomierza "na żywo". Nie znalazłem tej funkcji..
Dlatego dzisiaj po powrocie z pracy ściągnę chyba OP-COMA (nawet tą chińską wersję) i może tam się coś więcej dowiem.
Proszę o komentarze
Pozdrawiam
Rafał
Podpiąłem Zosię pod programik PCMSCAN.
Z błędów znalazł:
DTC: P0100
Opis: "Obwód przepłwyomierza MAF lub VAF ? wadliwe działanie"
ECU: $11
Błąd skasowano i do końca testów się nie pojawił.
Co ciekawe na dworze mieliśmy z +11st
Na wyświetlaczu pokazywał +9,5
A temp silnika:
Engine Coolant Temperature pokazywał cały czas (zarówno w st.F jak i st.Celc) -40
-podczas testów temp skakała z -38,5 do -40
Jeszcze znalazłem coś takiego:
Ignition Timing Advanced for *1Cylinder... Tu stopnie skakały z zimnego silnika -4,5 do 63,5
Ale śmiem przypuszczać że to może być przepustnica....
Jeżeli chodzi o przepływ powietrza (wyrażony w g/sek)
to.
silnik chodził już ok 30 sek- 8,83
już po rozgrzaniu (i przejechaniu 200m) na biegu jałowym"
przy obrotach:
2000- 5,85g/s
2500-6,64g/s
3000-6,64g/s
3500-6,64g/s
Jeżeli chodzi o sondy lambda(napięcia) to:
po ok 30sek od 1 zgaszania auta...
S1-0,155V
S2-0,410V
20km/h obr ok 1500
S1-0,115
S2-0,425
Po przejechaniu ok 200m i staniu na b.jałowym ok 20sek
S1-0,370
S2-0,410
Bieg jałowy i obroty stałe:
2000obr/min
S1-0,820
S2-0,410
2500obr/min
S1-0,800
S2-0,155
3000obr/min
S1-0,800
S2-0,155
3500obr/min
S1-0,800
S2-0,155
W/W dane odczytane z "zamrożonych ramek".
niestety ale nie dało się sprawdzić pracy sond/ przepływomierza "na żywo". Nie znalazłem tej funkcji..
Dlatego dzisiaj po powrocie z pracy ściągnę chyba OP-COMA (nawet tą chińską wersję) i może tam się coś więcej dowiem.
Proszę o komentarze
Pozdrawiam
Rafał
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
rafaellowarszaw pisze:Jeżeli chodzi o przepływ powietrza (wyrażony w g/sek)
to.
silnik chodził już ok 30 sek- 8,83
już po rozgrzaniu (i przejechaniu 200m) na biegu jałowym"
przy obrotach:
2000- 5,85g/s
2500-6,64g/s
3000-6,64g/s
3500-6,64g/s
Na jalowym (bez podwyzszania obrotow)powinno byc w granicach 10-12 kg/h
Ostatnio zmieniony 19 paź 2015, 13:46 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Przepływka dziwnie pokazuje:
Jeżeli chodzi o przepływ powietrza (wyrażony w g/sek)
to.
silnik chodził już ok 30 sek- 8,83
już po rozgrzaniu (i przejechaniu 200m) na biegu jałowym"
przy obrotach:
2000- 5,85g/s
2500-6,64g/s
3000-6,64g/s
3500-6,64g/s
2500, 3000,3500 = 6,64g/s? tak samo przy różnych obrotach? A to na wolnych 8,83 to co to,więcej na wolnych niż na podwyższonych? Na wolnych powinno być coś poniżej 3g/s. Zresztą wyskoczył błąd przepływki, to coś znaczy
Z zamrożonych ramek nic nie widać jeśli chodzi o sondy, raz była na 0,1 potem 0,8, więc coś tam oscyluje, ale to trzeba zobaczyć na bieżąco podczas pracy.
Temperatura z czujnika cieczy nieprawidłowa, tu jest główna przyczyna nieprawidłowej pracy silnika,ten czujnik i kable są do dokładnego sprawdzenia, sterownik silnika jest wprowadzany w błąd
Jeżeli chodzi o przepływ powietrza (wyrażony w g/sek)
to.
silnik chodził już ok 30 sek- 8,83
już po rozgrzaniu (i przejechaniu 200m) na biegu jałowym"
przy obrotach:
2000- 5,85g/s
2500-6,64g/s
3000-6,64g/s
3500-6,64g/s
2500, 3000,3500 = 6,64g/s? tak samo przy różnych obrotach? A to na wolnych 8,83 to co to,więcej na wolnych niż na podwyższonych? Na wolnych powinno być coś poniżej 3g/s. Zresztą wyskoczył błąd przepływki, to coś znaczy
Z zamrożonych ramek nic nie widać jeśli chodzi o sondy, raz była na 0,1 potem 0,8, więc coś tam oscyluje, ale to trzeba zobaczyć na bieżąco podczas pracy.
Temperatura z czujnika cieczy nieprawidłowa, tu jest główna przyczyna nieprawidłowej pracy silnika,ten czujnik i kable są do dokładnego sprawdzenia, sterownik silnika jest wprowadzany w błąd
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
mariusz_technik pisze:Gdzie jest tak napisane, bo ja nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji? U mnie jest 8-9kg/h, i chętnie bym się zapoznał z danymi na ten tematbazyliszek72 pisze:Na jalowym (bez podwyzszania obrotow)powinno byc w granicach 10-12 kg/h
Ja tak uwazam i to moje zdanie w tym temacie
Oczywiscie moge sie mylic ale wtedy to ja prosze o skorygowanie mojej wypowiedzi
bazyliszek72
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam
Z chińskim op-comem nie wypaliło.. Moj kabelek elm 327 na usb v 1.5 nie współgra z tym programem...
Po podłączeniu wywala komunikat "błąd interfejsu-nie znaleziono.. Podlacz usb i wgraj sterowniki". Mam win 7 64bit. Wgralem sterowniki i dalej to samo.
Na tym drugim programie juz na rozgrzanym silniku. (+80st)pokazywał mi na halowym wlot powietrza na poziomie 2.5-3.5kg/h...
A
Zaczynam sie zastanawiać, czy nie warto oddać Zosi do aso- co prawda wydam 150-250 za diagnozę ale bede wiedział dlaczego wystepuje to falowanie obrotów- chyba ze macie inne pomysły na rozwiązanie tej zagadki...
Pozdrawiam
Rafał
Z chińskim op-comem nie wypaliło.. Moj kabelek elm 327 na usb v 1.5 nie współgra z tym programem...
Po podłączeniu wywala komunikat "błąd interfejsu-nie znaleziono.. Podlacz usb i wgraj sterowniki". Mam win 7 64bit. Wgralem sterowniki i dalej to samo.
Na tym drugim programie juz na rozgrzanym silniku. (+80st)pokazywał mi na halowym wlot powietrza na poziomie 2.5-3.5kg/h...
A
Zaczynam sie zastanawiać, czy nie warto oddać Zosi do aso- co prawda wydam 150-250 za diagnozę ale bede wiedział dlaczego wystepuje to falowanie obrotów- chyba ze macie inne pomysły na rozwiązanie tej zagadki...
Pozdrawiam
Rafał
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
No właśnie nie mogę skorygować, bo sam nie wiem, brakuje mi danych na ten tematbazyliszek72 pisze:Oczywiscie moge sie mylic ale wtedy to ja prosze o skorygowanie mojej wypowiedzi
Ostatnio zmieniony 21 paź 2015, 12:40 przez mariusz_technik, łącznie zmieniany 1 raz.