klakson zafira b

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Mihó

#16 Post autor: Mihó »

Metroid, pomysł godny głupich amerykańców ;)

Klakson zawsze można wymienić...

Vectra B, Astra G/Zafira A dostawały w lepszych wersjach klakson dwutonowy (w VIN opisany jako ekstra głośny). Można przecież dwie trąbki przeszczepić :)

marrybus

#17 Post autor: marrybus »

Metroid pisze:Zawsze mozna zalozyc cos takiego:

http://www.youtube.com/watch?v=icnRMW6P9nc :lol:
e tam pociąg ;) jak już ma być głośno to trzeba iść na całość i zamontować coś ze statku :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=tJikrUTrm3Y

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#18 Post autor: szymon1977 »

Nie działa klakson. Regulacja podświetlenia, kręcenie kierownicą, liść od spodu - nic nie pomaga. Nie mam za to problemów z pozostałymi przyciskami na kierownicy. Żadnych cyrków z trąbieniem na zakręcie także nie ma. Po prostu klakson nie działa i ch... także raczej to nie CIM.

Jeżeli wcisnę przycisk klaksonu słychać za to cyknięcie ze skrzynki z bezpiecznikami/przekaźnikami.

A po co do klaksonu dwa kabelki dochodzą? Dwa różne "plusy" czy "plus" i "minus"? Muszę wiedzieć jak to sprawdzić metodą na żarówkę.

Ruszanie stykiem przy samym klaksonie nic nie daje, czyli nie jest to problem zaśniedziałych styków.

A czy jak podłącze klakson bezpośrednio do aku to powinien trąbić? Do gniazdka minus i plus, czy minus do gniazdka i plus po prostu do stalowego mocowania?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#19 Post autor: Rybka »

Podepnij sam klakson pod akumulator.Powinien zatrąbić.
Plus i minus aku podepnij z wystającymi blaszkami wtyczki klaksonu.
Skoro słychać ci przekaźnik, to sterowanie klaksonem masz sprawne.
Podepnij pod przewody wtyczki zwykłą żarówkę 12V i naciskając na klakson zaobserwuj czy się zaświeca.
Sprawdź bezpiecznik od klaksonu czy jest ok.

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#20 Post autor: szymon1977 »

To bezpiecznik jest pomiędzy przekaźnikiem a samym klaksonem? Myślałem, że wcześniej, sprawdzę oczywiście.

Czyli w wiązce do klaksonu idzie + i -?

W pt mam wolne, będę działał!

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#21 Post autor: szymon1977 »

1. Który przekaźnik od klaksonu?

2. Czy jest taki sam jak od czegoś innego i mogę na chwilę podmienić w ramach testu?

3. Jak przekaźnik po przyciśnięciu przycisków cyka to znaczy, że jest sprawny, czy tylko, że prąd od przycisków na kierownicy do niego dochodzi?

4. Które "nóżki" zewrzeć, albo które "dziurki" połączyć drucikiem po wyjęciu przekaźnika aby sprawdzić, czy klakson zadziała na krótko?

EDIT:
Znalazłem taki oto schemat

Obrazek

5. Czy jeżeli do "dziurek" 85 i 86 podłączę żaróweczkę to powinna się po przyciśnięciu przycisków w kierownicy zaświecić?

6. Czy jeżeli połączę "dziurki" 87 i 30 to klakson powinien zatrąbić?

-----
Wygląda na to, że wiem już wszystko żeby zabrać się za robotę, tylko nadal nie wiem, który to przekaźnik. Taki to ze mnie specjalista. Ehhh...

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#22 Post autor: Czesław »

Ja nie mam ubogiej wersji ale oryginalny sygnał miał jak nie obrażając Matiz , kupiłem fanfary dwu tonowe z dostawą 43 zł montaż 20 min i teraz to słychać że to nie Tiko jedzie. :P
czesiek_ze

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#23 Post autor: szymon1977 »

Czy żeby dobrać się do styków klaksonu w kierownicy wystarczy odkręcić dwie śrubki i zdjąć poduszkę powietrzną?

Czy po odłączeniu poduszki powietrznej komputer będzie pokazywał błąd?

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#24 Post autor: Tunio999 »

szymon1977 pisze:Czy żeby dobrać się do styków klaksonu w kierownicy wystarczy odkręcić dwie śrubki i zdjąć poduszkę powietrzną?
Z tego co pamiętam to tak ;)
szymon1977 pisze:Czy po odłączeniu poduszki powietrznej komputer będzie pokazywał błąd?
Powinien pojawić się błąd, dlatego przy ściąganiu odepnij aku :P
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

Awatar użytkownika
KIT GTO
Mieszkaniec
Posty: 412
Rejestracja: 10 cze 2011, 21:57
Lokalizacja: lbn
Model:

#25 Post autor: KIT GTO »

nie wiem jaki masz klakson ale do każdej trąbki idą dwa przewody, masowy i plus który jest wpinany w przednia skrzynkę, przewody łatwo jest rozpoznać bo masa jest brązowa ;)

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#26 Post autor: szymon1977 »

Spoko klakson już działa. Coś nie kontaktowało we wtyku do klaksonu, albo w wiązce. Poruszałem i działa. Tylko doszło dodatkowe zamieszanie spowodowane nie działaniem jednego ze styków w kierownicy.

A da się do styków dobrać bez odłączania poduszki?

poiesis

#27 Post autor: poiesis »

GDA pisze: Muszę to potwierdzić niestety - jak pierwszy raz po zakupie użyłem klaksonu to zdębiałem i postanowiłem więcej tego nie robić
Hahaha:)

ostatnio żona pojechała na przegląd i jej kazali wymienić klakson w Zośce A

A mówiłem że klaksonu nie będziemy używać:)

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#28 Post autor: BajBus »

Witam,
pomijam ton klaksonu, ale mam ten problem, że jak trąbię to mam sygnał przerywany.
Zmieniłem trąbki teraz jak zatrąbię to to jest moc, ale dalej jest sygnał przerywany, gdzie może być problem?
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#29 Post autor: Flora »

Miałeś kiedyś problemy z CIMem?

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#30 Post autor: BajBus »

nic mi nie wiadomo na ten temat...
Ostatnio zmieniony 02 lis 2015, 12:41 przez BajBus, łącznie zmieniany 1 raz.
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”