witam
mam pytanie niedawno tzn. jakieś pół roku temu wymieniałem klocki hamulcowe z tyłu , załozono mi TRV , dzisiaj żona mi melduje :-) że coś piszczy z tyłu. Po sprawdzeniu okazalo się że wewnętrzny klocek jest starty do grubość 3 mm natomiast zewnetrzny klocek ma jakieś 8 mm , po drugiej stronie ta sama sytuacja , miał ktoś podobny przypadek .
A ta przy okazji zastanawiam się czy wymienić już tarcze hamulcowe, ile minimalnie powinna mieć grubośći tylna tarcza .
pzdr
nierówne ścieranie klocków hamulcowych
Moderator: Sebu$
Witam. Mam problem z tylnymi hamulcami. System BOSCH, rok Zafiry to 2000, może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego jeden klocek jest nie ruszony prawie w ogóle, a drugi już prawie zjechany do zera? Czy zacisk jest do wymiany czy regeneracji?
Na jesień wymieniłem klocki i tarcze, bo miały bicie. I 4 miesiące minęły i jest lipa z klockami.
Powoli już tracę nerwy do hamulców. Dodam, że koła nie obracają się lekko tylko trą cały czas o klocki. 100% hamulce są odpowietrzone i tłoczki sprawne, żadnych rys i wżerów. Podobna sytuacja jak u kolegi PAWL,
Na jesień wymieniłem klocki i tarcze, bo miały bicie. I 4 miesiące minęły i jest lipa z klockami.
Powoli już tracę nerwy do hamulców. Dodam, że koła nie obracają się lekko tylko trą cały czas o klocki. 100% hamulce są odpowietrzone i tłoczki sprawne, żadnych rys i wżerów. Podobna sytuacja jak u kolegi PAWL,
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
który klocek zjadło?
jeżeli od strony zacisku to do przejzenia zacisk - zdjąć gumke, wyjąć tłok wyjąć uszczelkę, wymyć i dobrze oczyścić "rowek" na uszczelkę
może też być walnięty przewód ham. elastyczny i nie cofa płyn do pompy
jeżeli starty jest zewnętrzny klocek to problem jest z prowadnicami
wyjąć wyczyścić nasmarować - jeżeli są zbyt luźne wymienić, jeżeli po wymianie na nowe nadal jest luz to do wymiany jarzmo
jeżeli od strony zacisku to do przejzenia zacisk - zdjąć gumke, wyjąć tłok wyjąć uszczelkę, wymyć i dobrze oczyścić "rowek" na uszczelkę
może też być walnięty przewód ham. elastyczny i nie cofa płyn do pompy
jeżeli starty jest zewnętrzny klocek to problem jest z prowadnicami
wyjąć wyczyścić nasmarować - jeżeli są zbyt luźne wymienić, jeżeli po wymianie na nowe nadal jest luz to do wymiany jarzmo