chip tuning 2.2 dti Y22DTR box itd

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#16 Post autor: basti_seba »

A jeździłeś Zafirami z 2.0 dieslami? Jak porównasz do Twojej? Na papierze silnik ma fajne osiągi, 125KM i 280Nm.

Awatar użytkownika
wojtowca
Zafiromaniak
Posty: 1212
Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bestwina koło B-B
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#17 Post autor: wojtowca »

Nie nie jeździłem... a do tych koniuf i niutonuf już się przyzwyczaiłem, jak przesiadłem się z Corsy b 1.4 60KM WRC (Warcy Rycy Cescy) do ZA to było WOW :D
Obrazek
"Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził
z oczami utkwionymi w niebo.
Bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić."

Leonardo da Vinci

Biperr0

#18 Post autor: Biperr0 »

Witam ! Bardzo mnie interesuje ten temat :D Czy proste zabiegi jak zmiana intercooler'a na większy , udrażnianie wydechu oraz zmiana filtra powietrza podziała cokolwiek ? Jakoś ludzie się nie wypowiadają co do tego silnika i tuningu a to mnie bardzo smuci bo jednak przydałby się większy zakres tego Nm.
basti_seba, gdzie wyczytałeś że ma 280Nm ? Ja w instrukcji na tej stronie znalazłem 125KM i 240Nm , a 280Nm ma silnik 2.0T

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: ryba1 »

Biperr0 pisze:Czy proste zabiegi jak zmiana intercooler'a na większy , udrażnianie wydechu oraz zmiana filtra powietrza podziała cokolwiek ?
teoretycznie powinno coś dać ale praktycznie trzyma pompa
Biperr0 pisze:125KM i 240Nm , a 280Nm ma silnik 2.0T
chłopie nie pisz głupot.2.0T ma 250NM a 2.2 diesel 125KM 280NM

Biperr0

#20 Post autor: Biperr0 »

chłopie nie pisz głupot.2.0T ma 250NM a 2.2 diesel 125KM 280NM
Strona 223 ( nawet się pomyliłem bo tu jest 230Nm podane) :
http://instrukcja.pl/i/opel_zafira_a_in ... i/strona/2

A tu link do strony na forum gdzie ją znalazłem:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=17967
Ostatnio zmieniony 07 paź 2015, 07:44 przez Biperr0, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: ryba1 »

230NM to 2.0diesel 101KM

Biperr0

#22 Post autor: Biperr0 »

:roll: Poza chodzeniem po forum muszę jeszcze poćwiczyć czytanie ze zrozumieniem ;)
Zwracam honor :piwo:

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#23 Post autor: Janus »

2.2DTI to bardziej przypakowany i wyżyłowany brat 2.0 Nie tunningują tego motoru ponieważ podobno jego wał jest u granic wytrzymałości...
Polecam zadbać tylko o układ vacuum aby zawory przy turbo chodziły jak trzeba, czystość filtra powietrza i szczelność dolotu za turbiną, szczelność układu paliwa i jego filtr - a będzie Pan zadowolony ;)
Janusz

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#24 Post autor: ryba1 »

Janus pisze: Nie tunningują tego motoru ponieważ podobno jego wał jest u granic wytrzymałości...
to podobno czy masz pewność????bo jak dla mnie to pompa nie puszcza.tylko fabryka może coś zmienić

Awatar użytkownika
wojtowca
Zafiromaniak
Posty: 1212
Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bestwina koło B-B
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#25 Post autor: wojtowca »

ryba1 pisze:bo jak dla mnie to pompa nie puszcza.tylko fabryka może coś zmienić
Niestety to prawda :cry:.
Obrazek
"Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził
z oczami utkwionymi w niebo.
Bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić."

Leonardo da Vinci

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#26 Post autor: Janus »

ryba1 pisze:
Janus pisze: Nie tunningują tego motoru ponieważ podobno jego wał jest u granic wytrzymałości...
to podobno czy masz pewność????bo jak dla mnie to pompa nie puszcza.tylko fabryka może coś zmienić
Kiedyś słyszałem od taksówkarza z ZA 2.0DTI historię o pęknietym wale w jego aucie. Jak dzwonił po aukcjach i pytał o drugi silnik, to niby tylko słyszał "a co, wał pękł??"... Troche mi się to nie składało żeby w X20DTL czy nawet X20DTH pękł wał od mocy 82-101KM... Chyba że ten diesel chodził nierówno albo miał zamach niewyważony/dwumas zaspawany i wykańczały go wibracje...
Co do mojej pewności to nie powiem Tobie na 100% jak to jest z 2.2DTI i jego wytrzymałością. Ma większy skok tłoka, większe wykorbienia na wale, większe przeciwciężary.

Co do pomp że nie puszczają to w sieci piszą że tak jest... że układ sterowania pompą jest bardzo autonomiczny od ECU sterującego pracą silnika na pompie. Pompa mimo zawyżonych parametrów z ECU nie da więcej paliwa niż jej wewnętrzny sterownik... Tak się tylko zastanawiam czy sprawa dotyczy bardziej pomp sterowanych PSG16 na dwie wtyczki niż tych starszych PSG5. Czy też różnica polega polega na tym, czy pompa jest od 2.2 czy od 2.0...
Janusz

schockwave
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2018, 19:10
Imię: dawid
Auto: zafira A 2.2dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTH

#27 Post autor: schockwave »

Odświeżę temat.
Posiadam zafire 2.2dti po chipie.
Nie żaden box tylko edycja programu + wprogramowany egr(odpięta wtyczka i brak check'a). Skromne 144km i 348nm więcej pompa nie pościła. Rakieta to nie nie jest, ale elastyczność i dynamika zośki jest dużo lepsza . Przebieg 300tys km. Pompa na chwile obecna bez problemu. Program robiony obok Rybnika, dla zainteresowanych wiecej na temat firmy na pw( nie wiem czy nazwa firmy w poscie nie zostanie potraktowana jako reklama)

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”