Problemy związane ze sterownikiem silnika - ECU

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#76 Post autor: gRZENIU »

Powiem szczerze że ja bym kupił używany sterownik ... Jak będziesz miał pecha to po roku będzie do regeneracj... Ale ja najpierw bym sprawdził przewody wiązk silnika czy czasem tam nie ma problemu ...

Herman

#77 Post autor: Herman »

Kontynuacja:
Ściągnęli pasujący sterownik, wszystko działało ale okazało się że przy wysokich obrotach gasł silnik - odesłali wadliwy sterownik. Teraz następny jest w drodze. Oby ten dobrze działał.
:driver:
Miesiąc już nie widziałem swojego auta.
Czy faktycznie ta trudno jest dobrac pasujący sterownik?
Ostatnio zmieniony 20 lip 2015, 19:06 przez Herman, łącznie zmieniany 1 raz.

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#78 Post autor: rafaellowarszaw »

Koledzy
Proszę was o info po czym poznać,jakie są objawy uszkodzenia sterownika silnika?

Pozdrawia
Rafał

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#79 Post autor: janekW67 »

Jako tako,nie ma sprecyzowanych objawów uszkodzenia sterownika.
Najczęściej jest tak,że jak skończą się wszelkie pomysły,to na końcu zostaje sterownik.
Oczywiście!

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#80 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam ponownie.

Pytanie w szczególności do osób, które mają Zafirki 1,8 16v 125km prod po 10/2003 tylko benzin
Koledzy- sprecyzuję trochę pytanie.
Przy uszkodzonym sterowniku silnika obroty po uruchomieniu falują.Ale jak dokłdnie falują- rónowmiernie czy tak :
spadają do 500, auto prawie przygasza i nagle wystrzeliwują jak z procy na ok1800.
Czy przy uszkodzonym sterowniku silnika jest "opóźnienie" w reakcji pedału gazu? tzn. Wciskam na jałowym na zimnym (jak obroty falują)gaz do połowy więc powinien być gdzieś na 2500-3000 a po wciśnięciu te obroty raz mają 2500 raz 2100 później skaczą na 2800.
Dodatkowo czuć efekt tzw. trzęsienia budy- też na jałowym jak wciskam gaz- jakby auto chciało jechać, ale miało kotwicę z tyły...
Czy po osiągnięciu magicznych 68st.celc i nawet po zgaszeniu silnika problem znika (póki silnik się nie ostygnie znowu)??
Czy wyżej opisane objawy mogą dotyczyć również zatkanej/zabrudzonej przepustnicy???


pytam się, ponieważ w poniedziałek jadę do mechanika i chciałbym przekazać mu jak najwięcej info
pozdrawiam i proszę o odpowiedzi
Rafał

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#81 Post autor: janekW67 »

Znam przypadek uszkodzonego sterownika, a objawy były następujące:
- po uruchomieniu silnika, obroty falowały w zakresie 500 - 2000 obr.
- silnik pracował na 3 cylindry.
Po chwili wszystko wracało do normy,silnik pracł równomiernie, na biegu jałowym wkręacał się na obroty bez problemu.
Natomiast po wrzuceniu biegu,nie miał mocy, nie wchodził na obroty.
Oczywiście!

Ra-V

#82 Post autor: Ra-V »

MOja Zafira 1,8 2001 stoi już od początku września u 2 mechanika .Objawy to bład przepustnicy,bład położenia wału....Silnik na zimno falował ok.300 obrotów odchyłu.PO 20 sekundach obroty spałdału na 860 i było ok.Ale podczas jazdy przy dodawaniu gazu ,auto szarpało a gdy jechało się stałą predkością poszarpywało ,tak jak by przez moment nie chodził jeden gar. Sprawdzano przepustnice ,przepływomierz ,wymieniono świece , cewkę i nic się nie zmieniało.Zdiagnozowano zepsuty sterownik.Zmieniono sterownik hybrydowy ,co prawda dopiero 5 kupiony był sprawny i to nie do końca bo trzeba było dokleić kabel masowy.I błędów już na dzień dzisiejszy nie ma , ale samochód jak szarpał ,tak dalej szarpie . Na biegu jałowym podczas dodawania gazu jest ok.Ale podczas jazdy jest szarpanie i to na takim poziomie że autem nie da się jeżdzić/ Może macie pomysł ?Szrotować ? ,zepchnąć do jeziora ?a może zrobić szkodę całkowitą ,bo auta nie da się naprawić . :evil:

Skasowany użytkownik 6483

#83 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Oj, depresja i zrezygnowanie w Tobie jest wielkie 8) . Nie szrotoiwać, nie spychać do jeziora tylko dać mu szansę . Szkoda ,że mieszkasz tak daleko ode mnie , bo mam tu fachmana dla którego żadna usterka nie stanowi problemu. Cokolwiek sie działo z moimi autami złego , on mi to naprawiał . Poszukaj więc dobrego elektronika w Twojej okolicy by dokładniej zdiagnozował usterkę. Innej szansy powodzenia nie widzę...

Ra-V

#84 Post autor: Ra-V »

Tak zrobiłem.Gościu ma najlepszy zakład w okolicy i nie należy do najtańszych. Przewalił tego trochę przez 15 lat ,ale takiego wybitego przypadku jeszcze nie miał.
Powiem że to mój pierwszy Opel i chyba na nim skończy przygodę z tą marką .Całe życie jeździłem Hondami i jedyna usterka jaką miałem przez tyle lat to wymiana żarówek .
A w Zafirze podobno cewka zrobiła zwarcie czy tam przepięcie na kompie i posadziła sterownik ,ale oprócz tego zepsuło się chyba jeszcze pół samochodu. Samochód mam 4 miesiące z czego prawie 3 miechy w naprawie. Zrozum zrezygnowanie z mojej strony :cry:
Teraz jeszcze zostaje założyć sprawę sądową dla komisu w którym kupiłem auto i odzyskać pieniądze.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2015, 16:13 przez Ra-V, łącznie zmieniany 1 raz.

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#85 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam.
To ja się jeszcze podpytam kolegów:

Czy :
ba zimnym silniku
1- obroty po uruchominiu 500-1800-takie wystrzeliwujące jak z procy
2-opóźnienie na pedał gazu
3-Przy jeździe problemy z przyspeszeniem, takie szarpanie przy próbie jazdy na stałych obrotach
ustanie tych objawów po osiągnięciu ok 60-65st
To oznacza że padł sterownik
czy też winowajcą tego może być zapchana przepustnica?

proszę o odpowiedź
Rafał

JamCi

#86 Post autor: JamCi »

Odnośnie opóźnienia reakcji silnika na pedał gazu - w swojej Zosi 1.8 2000r. juz 3 razy naprawiałem sterownik silnika. Po ostatniej naprawie zostały ponownie wgrane mapy, gdyż przy jeździe na gazie mapy benzyny rozjeżdżają się, więc w ramach usługi spece od sterownika wgrali je ponownie (ponoć), ale żadnej poprawy odnośnie reakcji na wciśnięcie pedału gazu nie zauważyłem, więc ten mankament nie koniecznie musi wiązać się ze sterownikiem :ok: .

Ra-V

#87 Post autor: Ra-V »

Tak na prawde bez zdiagnozowania kompem to może być wszystko, od sterownika poprzez przepustnicę do przepływomierza.

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#88 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam kolegów.
Pytanie do Zafiromaniaków z Warszawy.
Czy macie jakiś upatrzony/ polecany warsztat w Warszawie, który zajmuje się diagnozą/naprawą sterowników silnika? I robi to uczciwie za rozsądną cenę?

pozdrawiam
Rafał

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#89 Post autor: Janus »

Ra-V pisze:MOja Zafira 1,8 2001 stoi już od początku września u 2 mechanika (...)
Szkoda że w sobotę nie wchodziłem na forum. Byłem w Ełku z interfejsem, mogłem przynajmniej pomóc w diagnozie.

Natomiast jednej rzeczy nie rozumiem... Napisałeś o błędzie czujnika położenia wału, ale nie napisałeś że kiedykolwiek ktokolwiek go wymieniał... Dlaczego?
Ostatnio zmieniony 06 gru 2015, 20:05 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#90 Post autor: Janus »

rafaellowarszaw pisze:Witam.
(...)
ustanie tych objawów po osiągnięciu ok 60-65st
To oznacza że padł sterownik
czy też winowajcą tego może być zapchana przepustnica?

proszę o odpowiedź
Rafał
Czy Kolega ma LPG w aucie?
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”