[B]Tuleja zawieszenie tylne
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Też dzisiaj wymieniłem
Do wymiany niezbędny jest:
nie wyobrażam sobie jak można to robić bez tego sprytnego urządzonka.
Ściągacz sprawdził się rewelacyjnie, całość prac bez pośpiechu i wraz z zmianą oleju i filtrów - dwie godziny
Po kolei:
1. Ściągamy kółka
2. Luzujemy przewody.
3. Ściągamy amory i sprężyny - podpieramy belkę.
4. Zakręcamy amory - belka się na nich ładnie trzyma i można wykręcić stare tuleje.
5. Znaczymy położenie tulei:
Tak wyglądały stare po demontażu :>
5. Czyścimy papierem ściernym kolucha, przecieramy szmatką, smarujemy niebieskim smarem.
6. Zakładamy nowe tuleje i składamy wszystko w odwrotnej kolejności
Do wymiany niezbędny jest:
nie wyobrażam sobie jak można to robić bez tego sprytnego urządzonka.
Ściągacz sprawdził się rewelacyjnie, całość prac bez pośpiechu i wraz z zmianą oleju i filtrów - dwie godziny
Po kolei:
1. Ściągamy kółka
2. Luzujemy przewody.
3. Ściągamy amory i sprężyny - podpieramy belkę.
4. Zakręcamy amory - belka się na nich ładnie trzyma i można wykręcić stare tuleje.
5. Znaczymy położenie tulei:
Tak wyglądały stare po demontażu :>
5. Czyścimy papierem ściernym kolucha, przecieramy szmatką, smarujemy niebieskim smarem.
6. Zakładamy nowe tuleje i składamy wszystko w odwrotnej kolejności
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Wypycha tuleję i wpycha nową - młotkiem nie wbijesz - zniszczy się :>jarecki69 pisze:A co to za tajemnicze urzadzenie Bodku? Tak sobie patrze i jakoś nie mogę rozszyfrować jak to działa?
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Tą największą część zakładasz na tuleje w belce, te wycięcia pasują do zawieszenia, dzięki nim się nie przesuwa, zakładasz ją od wewnętrznej strony. Największe kółko z drugiej strony. Śruba wchodzi do środka i kręcisz kontrując z drugiej strony - tuleja ładnie wchodzi do środka.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2015, 09:35 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Ew. pytanie do kolegi bodek :-)PETERSS pisze:I tuleje wymienione poszło jak po maśle
I jak dokręcałeś? na siłę? gumowa podkładką możesz kręcić czy jest ściśnięta?
U mnie niestety po dokręceniu śruby mocującej tuleję (które ciężko szlo, czyli już były mocno skręcone) była tragedia - zaczęło walić a nie stukać.
Szybko poluzowałem nakrętkę i skontrowałem drugą, powróciłem tym samym do lekkich stuków, czyli do punktu wyjścia.
W ogóle zastanawiam się, czy te stuki to właśnie nie jest efekt zbyt mocnego dokręcania śrub, a te stuki to są efekty skokowego ocierania się tulei z uchem...
Ostatnio zmieniony 16 lis 2015, 11:23 przez przemjod, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
I jak dokręcałeś? na siłę? gumowa podkładką możesz kręcić czy jest ściśnięta?
U mnie niestety po dokręceniu śruby mocującej tuleję (które ciężko szlo, czyli już były mocno skręcone) była tragedia - zaczęło walić a nie stukać.
Szybko poluzowałem nakrętkę i skontrowałem drugą, powróciłem tym samym do lekkich stuków, czyli do punktu wyjścia.
W ogóle zastanawiam się, czy te stuki to właśnie nie jest efekt zbyt mocnego dokręcania śrub, a te stuki to są efekty skokowego ocierania się tulei z uchem...[/quote]
Kolego ja po wciśnięciu nowych włożyłem śrubę (ośkę) nie skręcałem, przykręciłem do podwozia trzema śrubami i dopiero jak postawiłem auto na kołach to tak jak pisał kolega wyżej dokręciłem do końca.
To co piszesz to jest trochę dziwne bo w zawieszeniu nie masz śrub lekko dokręconych muszą być solidnie skręcone przecież to element, który odpowiada za nasze bezpieczeństwo.
Jeśli sam nie możesz zlokalizować tłuczenia to na stacji diagnostycznej na trzepakach powinni szybko to zlokalizować a usługa nie powinna być bardzo kosztowna(ja płaciłem 20 zł za przód i tył samo sprawdzenie)
U mnie niestety po dokręceniu śruby mocującej tuleję (które ciężko szlo, czyli już były mocno skręcone) była tragedia - zaczęło walić a nie stukać.
Szybko poluzowałem nakrętkę i skontrowałem drugą, powróciłem tym samym do lekkich stuków, czyli do punktu wyjścia.
W ogóle zastanawiam się, czy te stuki to właśnie nie jest efekt zbyt mocnego dokręcania śrub, a te stuki to są efekty skokowego ocierania się tulei z uchem...[/quote]
Kolego ja po wciśnięciu nowych włożyłem śrubę (ośkę) nie skręcałem, przykręciłem do podwozia trzema śrubami i dopiero jak postawiłem auto na kołach to tak jak pisał kolega wyżej dokręciłem do końca.
To co piszesz to jest trochę dziwne bo w zawieszeniu nie masz śrub lekko dokręconych muszą być solidnie skręcone przecież to element, który odpowiada za nasze bezpieczeństwo.
Jeśli sam nie możesz zlokalizować tłuczenia to na stacji diagnostycznej na trzepakach powinni szybko to zlokalizować a usługa nie powinna być bardzo kosztowna(ja płaciłem 20 zł za przód i tył samo sprawdzenie)
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Wszystko zależy od cenydarkb pisze:A jakiej firmy możecie polecić tuleje tylnej belki żeby posłużyć
posłużyly
Kup Lemfordery na tył, na przód do wahacza TRW
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 205
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
a mam takie pytanie znalazłem na allegro takie lemfordery tylko jest jeden problem kosztują one 115 zł na stronie intercars około 200 zł , czy mogą to być jakieś podróbki
podaje linka do tych do ktrych zamierzałem kupic:
http://allegro.pl/lemforder-tuleje-tyln ... 53516.html
podaje linka do tych do ktrych zamierzałem kupic:
http://allegro.pl/lemforder-tuleje-tyln ... 53516.html