kontrolka z samochodem i kluczem
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Bo geneza problemu z elektronicznym EGR-em sterowanym silnikiem krokowym polega na tym, że zużywa się tulejka prowadząca trzonek grzybka zaworu. Podejrzewam, że jest to połączenie samosmarne. Z czasem zużywa się powierzchnia prowadząca, dostaje się tam syf z kolektora wydechowego i trzonek się zaciera. U mnie raz wywaliło błąd - jak zdjąłem osłonę mechanizmu EGR-a w sposób wyraźny czuć było, że aby ruszyć trzonkiem trzeba użyć dużej siły. Zlanie trzona acetonem a potem WD40 pomogło. Tyle że potem trzeba to robić okresowo nie rzadziej niż co 2-4 tygodnie...miodzik pisze:Z elektronicznym (po 2003) to raczej nie przechodzi. U mnie nie przeszło. Ale o ile kojarzę pomysłowy Mirek ma wcześniejszy model z podciśnieniowym Egr-em. Coś jak u GOTI-ego. Psikadełko WD40 pomoże. Przynajmniej na jakiś czas
Janusz
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
O ile się nie mylę Mirek to u Ciebie zawór egr znajduje się pod osłoną plastikową silnika. Montowany jest do pokrywy kolektora ssącego. Taki okrągły element mocowany na dwie śruby z wężykiem podciśnieniowym.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2015, 20:37 przez miodzik, łącznie zmieniany 2 razy.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze pomozeekmir pisze:Mogę prosić więcej informacji na ten temat - gdzie tego szukać ?
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=4814
bazyliszek72
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
To jest EGR podciśnieniowy proszę Państwa... Elektroniczny wygląda inaczejmiodzik pisze:O ile się nie mylę Mirek to u Ciebie zawór egr znajduje się pod osłoną plastikową silnika. Montowany jest do pokrywy kolektora ssącego. Taki okrągły element mocowany na dwie śruby z wężykiem podciśnieniowym.
Obrazek
Janusz
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Janusz ale u Mirka jest właśnie podciśnieniowy
Jednak przyznam, że twoja wcześniejsza uwaga dotycząca EGR jest bardzo dobra
Jednak przyznam, że twoja wcześniejsza uwaga dotycząca EGR jest bardzo dobra
Janus pisze:Bo geneza problemu z elektronicznym EGR-em sterowanym silnikiem krokowym polega na tym, że zużywa się tulejka prowadząca trzonek grzybka zaworu.....
Ostatnio zmieniony 11 lis 2015, 20:53 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Przepraszam, zakręciłem się ale zazdroszczę Koledze EGR-a podciśnieniowego... (tańszy)miodzik pisze:Janusz ale u Mirka jest właśnie podciśnieniowy
(...)
Ostatnio zmieniony 11 lis 2015, 21:24 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
Dokładnie to jest ten elektroniczny zawór EGR . Zdejmij ta szarą klapkę uzywając np. małego wkrętaka. Podważ tylko jedna z tych łapek które tu widać na fotke (jedna na lewo od tej metalowej rurki doprowadzającej płyn chłodniczy) . Jak to zdejmiesz to będziesz widział cały mechanizm łącznie z cięgnem(takim półksiężycem) . Spryskaj to np WD 40 jednocześnie poruszając tym cięgnem tak aby zaczeło chodzić bez oporów. Jeśli chcesz być pewien ,że to ten element stwarza problem to zawołaj kogos by odpalił silnik a Ty obserwuj czy po odpaleniu , mechanizm przesunie cięgno czy tez będzie stał nieruchomo. Jesli sie nie będzie ruszać , zlej to tym płynem i poruszaj ręcznie. O ile nie padł Ci elektroniczny sterownik tego mechanizmu, WD 40 pomoże a jesli mimo łatwości w poruszaniu cięgna, nie będzie ono sie przesuwać , czeka Cię zakup nowego EGR albo regeneracja... Zafirki od 2002 roku mają takowy EGR a nie jak tu którys kolega podał ,że od 2003r. W 2002r. Zafira A przeszła małe zmiany m.i. EGR elektroniczny oraz inne nakładki na lusterka zewnetrzne . To tyle , teraz do dzieła ekmir
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Dawaj mocniej generalnie ta osłona ma jakby dwie łapki - jedna widoczna od góry a druga dokładnie pod nią od dołu. U mnie już jedna się odłamała, ale osłona trzyma się dobrze na jednejekmir pisze:Podważyłem ale nie chce drgnąć. Nie chcę robić na siłę aby nic nie popsuć.jarecki69 pisze:Podważ tylko jedna z tych łapek które tu widać na fotke (jedna na lewo od tej metalowej rurki doprowadzającej płyn chłodniczy) .
Czy to powinno zejść lekko czy trzeba mocniej ?
PS Ja podważam tą pod metalową rurką na zdjęciu i wtedy mi osłona odskakuje
Ostatnio zmieniony 12 lis 2015, 21:38 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
Dzisiaj Zafirka od rana już nie miała mocy i świeciła się kontrolka "samochodzik z kluczykiem" więc zabrałem się do ściągnięcia tej plastikowej (szarej) osłony. Udało się ją zdjąć. W środku było czarno.
Spryskałem cały mechanizm WD40 i Zafirka ożyła
Cały dzień było już wszystko OKi
Mam nadzieję, że już będzie dobrze.
Bardzo serdecznie dziękuję Kolegom za pomoc
Spryskałem cały mechanizm WD40 i Zafirka ożyła
Cały dzień było już wszystko OKi
Mam nadzieję, że już będzie dobrze.
Bardzo serdecznie dziękuję Kolegom za pomoc
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Mirku tak czy siak czeka Cię wyjęcie całego zaworu i wyczyszczenie go. Niestety WD na długo nie pomaga. Ja to przerabiam co pewien czasekmir pisze:Dzisiaj Zafirka od rana już nie miała mocy i świeciła się kontrolka "samochodzik z kluczykiem" więc zabrałem się do ściągnięcia tej plastikowej (szarej) osłony. Udało się ją zdjąć. W środku było czarno.
Spryskałem cały mechanizm WD40 i Zafirka ożyła
Cały dzień było już wszystko OKi
Mam nadzieję, że już będzie dobrze.
Bardzo serdecznie dziękuję Kolegom za pomoc