Z18XER - Koła KZFR oraz błędy 0011, 0014, 0170
- profesor
- Debiutant
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 lis 2015, 13:58
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Starachowice /TST/
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
Z18XER - Koła KZFR oraz błędy 0011, 0014, 0170
Witajcie, Nie jestem mechanikiem ale moze ktoś mnie naprowadzi co się jeszcze sprawdzić z moją Zośką bo kolega mechanik rozkłada ręce a ja nie mam już siły ...
Przerobiłem po koleji etapy:
- Brak mocy stukot kół KZFR ciągły oraz błedy pojawiające się na niskich obrotach pod obciążeniem silnika co skutkowało po chwili zapaleniem CheckEngine ikona samochód+kluczyk
Błędy zczytane :
P0011 - Mechanika fazowania wlotowego wałka rozrządu poza zakr (rząd 1)
Przestawienie wałka rozrządu (rząd 1) dolot - Zakłócenie działania
(61) - Nie występuje
P0014 - Przestawienie wałka rozrządu (rząd 1) wylot - Zakłócenie działania
(63) - Nie występuje
- Zostały przemyte zawory od sterowania KZFR oraz zdemontowane sitka - Auto odzyskało moc ale błąd P0011(61) występował jednak już rzadziej a 0014 już prawie wcale.
-Tydzień temu został wymieniony zestaw pasek rolki rozrządu+pompa wody , obydwa Koła KZFR, olej na ELF w5w30 + filtr Oleju. Zawory zostały stare.
Koła ustawione podręcznikowo z przesunięciem lewego koła o pół zęba na blokadzie kół ,oraz blokadę wałków.
Samochód odebrany od mechanika na niskich obrotach wyczuwalna nierówna praca silnika.
Stukotu kól już nie słychać
Jazda próbna na wysokich obrotach auto jeździ OK a na niskich obrotach pod obciążeniem zapala po chwili się CheckEngine, sprawdzam błędy :
P0011 - (61)
P0014 - (63) (ten już rzadziej sie zapala ale jednak)
i na postoju już po jeździe - skrzynia na luzie , obroty jałowe wyczuwalne wibracje od silnika - wyskakuje dodatkowo:
P0170 - O2 sensor ubogi wydech
(11) - Nie występuje
Nie wiem może jestem już przewrażliwiony ale tego nie było przed wymianą KZFR i rozrządu - rano samochód zaprowazony i po połodniu odebrany.
Dzisiaj Mechanik rozbierał jeszcze raz silnik i sprawdzal ustawienia KZFR na blokady i kropka względem blokady - mechanik twierdzi że ustawienie kół jest OK.
Na logikę z błedami p0011 i p0014 żeby wyeliminować czy to zawór zamieniliśmy je miejscami(wylotowy z dolotowym).
Jazda próbna przez miasto z podpiętym kompem - wyskoczył raz bład P0011-(61) czyli to nie zawór , a na luzie pod blokiem na obrotach jałowych znany już P0170-02 (11).
Rozumiem to tak - wysokie obroty = wysokie ciśnienie oleju w układzie sterowania KZFR .
Jazda po mieście obroty poniżej 2000 najczęściej jak zaobserwowałem, występują błedy i jeśli jest ich kilka w ciągu minuty komp zgłasza błąd i zapala CheckEngine.
Oczywiście założony LPG fabrycznie ale błędy pojawiają sie na Benzynie też.
Co tu dalej sprawdzić i czym mogą te błedy być spowodowane ?
- przewody i zlacza do zaworów przepsikałem kontaktem.
- czujniki indukcyjne położenia wałków dolot i wylot może uszkodzone a może źle ustawione ?, przetarte kable czy brak styku złącza?
- może w sterowniku silnika na złaczach siadają połączenia PCB <> ZŁACZE?
(lutowałem taki od Vectry)
Przerobiłem po koleji etapy:
- Brak mocy stukot kół KZFR ciągły oraz błedy pojawiające się na niskich obrotach pod obciążeniem silnika co skutkowało po chwili zapaleniem CheckEngine ikona samochód+kluczyk
Błędy zczytane :
P0011 - Mechanika fazowania wlotowego wałka rozrządu poza zakr (rząd 1)
Przestawienie wałka rozrządu (rząd 1) dolot - Zakłócenie działania
(61) - Nie występuje
P0014 - Przestawienie wałka rozrządu (rząd 1) wylot - Zakłócenie działania
(63) - Nie występuje
- Zostały przemyte zawory od sterowania KZFR oraz zdemontowane sitka - Auto odzyskało moc ale błąd P0011(61) występował jednak już rzadziej a 0014 już prawie wcale.
-Tydzień temu został wymieniony zestaw pasek rolki rozrządu+pompa wody , obydwa Koła KZFR, olej na ELF w5w30 + filtr Oleju. Zawory zostały stare.
Koła ustawione podręcznikowo z przesunięciem lewego koła o pół zęba na blokadzie kół ,oraz blokadę wałków.
Samochód odebrany od mechanika na niskich obrotach wyczuwalna nierówna praca silnika.
Stukotu kól już nie słychać
Jazda próbna na wysokich obrotach auto jeździ OK a na niskich obrotach pod obciążeniem zapala po chwili się CheckEngine, sprawdzam błędy :
P0011 - (61)
P0014 - (63) (ten już rzadziej sie zapala ale jednak)
i na postoju już po jeździe - skrzynia na luzie , obroty jałowe wyczuwalne wibracje od silnika - wyskakuje dodatkowo:
P0170 - O2 sensor ubogi wydech
(11) - Nie występuje
Nie wiem może jestem już przewrażliwiony ale tego nie było przed wymianą KZFR i rozrządu - rano samochód zaprowazony i po połodniu odebrany.
Dzisiaj Mechanik rozbierał jeszcze raz silnik i sprawdzal ustawienia KZFR na blokady i kropka względem blokady - mechanik twierdzi że ustawienie kół jest OK.
Na logikę z błedami p0011 i p0014 żeby wyeliminować czy to zawór zamieniliśmy je miejscami(wylotowy z dolotowym).
Jazda próbna przez miasto z podpiętym kompem - wyskoczył raz bład P0011-(61) czyli to nie zawór , a na luzie pod blokiem na obrotach jałowych znany już P0170-02 (11).
Rozumiem to tak - wysokie obroty = wysokie ciśnienie oleju w układzie sterowania KZFR .
Jazda po mieście obroty poniżej 2000 najczęściej jak zaobserwowałem, występują błedy i jeśli jest ich kilka w ciągu minuty komp zgłasza błąd i zapala CheckEngine.
Oczywiście założony LPG fabrycznie ale błędy pojawiają sie na Benzynie też.
Co tu dalej sprawdzić i czym mogą te błedy być spowodowane ?
- przewody i zlacza do zaworów przepsikałem kontaktem.
- czujniki indukcyjne położenia wałków dolot i wylot może uszkodzone a może źle ustawione ?, przetarte kable czy brak styku złącza?
- może w sterowniku silnika na złaczach siadają połączenia PCB <> ZŁACZE?
(lutowałem taki od Vectry)
Ostatnio zmieniony 12 lis 2015, 21:44 przez profesor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Sprawdzaliście przepływomierz - może w nim tkwi przyczyna nierównej pracy.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- profesor
- Debiutant
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 lis 2015, 13:58
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Starachowice /TST/
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
Sprawdzałem dzisiaj Opcomem przepływomierz reaguje rośnie napięcie względem naciskania pedału Gazu, jednak jak odepnę wtyczkę od przepływomierza to silnik nadal pracuje nie równo w zakresie 820-890rpm, na moje oko nie zmienia to wiele, czy tak ma być ?Bodek pisze:Sprawdzaliście przepływomierz - może w nim tkwi przyczyna nierównej pracy.
Witam, posiadam podobne problemy w Astre H 1,6 115 km (gaz zalozony 5 miesiecy temu)
raz swieci sie kotrola check engine raz kontrola serwisu
podczas przyspieszania brakuje mocy albo moc przychodzi partiami (fazami)
wyskakuja mi 2 błedy
p0011
p0170
wymieniony był czujnik walka rozrzadu ale to nic nie dalo
pomocy
raz swieci sie kotrola check engine raz kontrola serwisu
podczas przyspieszania brakuje mocy albo moc przychodzi partiami (fazami)
wyskakuja mi 2 błedy
p0011
p0170
wymieniony był czujnik walka rozrzadu ale to nic nie dalo
pomocy
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
P0170 to jest błąd mieszanki od sondy za katalizatorem, trzeba by do gazownika podjechać
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Archi69
- Bywalec
- Posty: 130
- Rejestracja: 22 mar 2016, 05:25
- Imię: Arkadiusz
- Lokalizacja: Szczepanowice
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam.
Zacznę od początku, coby naświetlić sytuację.
Jakiś czas temu wyskoczył mi check engine podczas jazdy. Za kilka dni zgasł, około tydzień go nie było, potem znowu się zaświecił, zgasł na drugi dzień i tak co jakiś czas. Auto jeździło normalnie.
Po podpięciu do komputera, wyskoczył błąd P0103:
P0103 Mass Air Flow (MAF) Sensor Circuit High Frequency
P0103 Mass or Volume Air Flow Circuit High Input
P0103 Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki
P0103 Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy
I teraz tak. Oddałem samochód do mechanika, wymienił przepływomierz na inny używany, to samo.
Sterownik silnika poszedł do sprawdzenia, wyskoczył p0103, oraz p014 i p012. Te dwa ostatnie błędy dopiero na wysokich obrotach, na niskich było okej.
Po ponownym podpięciu sterownika padła cewka zapłonowa, wymieniona na używaną.
Po kontroli sterownika, na drugi dzień znowu check i znowu p0103.
W międzyczasie wymieniałem olej w silniku, okazało się że było go mało, ale nie tragicznie.
Elektronik stwierdził że ze sterownikiem jest już wszystko okej.
Samochód traci moc, najczęściej na wzniesieniach, lub w różnych momentach jazdy, bez żadnej zaświeconej kontrolki.
Mechanik twierdzi że może mieć to związek z kołami zmiennych faz rozrządu, które są wrażliwe na poziom oleju, ale powiedział że nawet po wymianie, nie jest powiedziane że będzie okej.
Czy ktoś miał podobne problemy?
Czy ktoś zna jakiegoś mechanika godnego polecenia w okolicy Tarnowa w woj. małopolskim który zna się dobrze na tym silniku?
Proszę o pomoc.
Zacznę od początku, coby naświetlić sytuację.
Jakiś czas temu wyskoczył mi check engine podczas jazdy. Za kilka dni zgasł, około tydzień go nie było, potem znowu się zaświecił, zgasł na drugi dzień i tak co jakiś czas. Auto jeździło normalnie.
Po podpięciu do komputera, wyskoczył błąd P0103:
P0103 Mass Air Flow (MAF) Sensor Circuit High Frequency
P0103 Mass or Volume Air Flow Circuit High Input
P0103 Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki
P0103 Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy
I teraz tak. Oddałem samochód do mechanika, wymienił przepływomierz na inny używany, to samo.
Sterownik silnika poszedł do sprawdzenia, wyskoczył p0103, oraz p014 i p012. Te dwa ostatnie błędy dopiero na wysokich obrotach, na niskich było okej.
Po ponownym podpięciu sterownika padła cewka zapłonowa, wymieniona na używaną.
Po kontroli sterownika, na drugi dzień znowu check i znowu p0103.
W międzyczasie wymieniałem olej w silniku, okazało się że było go mało, ale nie tragicznie.
Elektronik stwierdził że ze sterownikiem jest już wszystko okej.
Samochód traci moc, najczęściej na wzniesieniach, lub w różnych momentach jazdy, bez żadnej zaświeconej kontrolki.
Mechanik twierdzi że może mieć to związek z kołami zmiennych faz rozrządu, które są wrażliwe na poziom oleju, ale powiedział że nawet po wymianie, nie jest powiedziane że będzie okej.
Czy ktoś miał podobne problemy?
Czy ktoś zna jakiegoś mechanika godnego polecenia w okolicy Tarnowa w woj. małopolskim który zna się dobrze na tym silniku?
Proszę o pomoc.
Tekst podpisu by Archi.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 sie 2019, 10:46
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Częstochowa
- Auto: Zafira B 1.6
- Model: B
- Oznaczenie silnika: A16XER
- Gender:
Witam wszystkich, Moje autko to model B z 2012 roku silniak A16XER. Mam te same problemy co koledzy. Na pczątku błędy: 0011 0014 Po wymianie KZFR, czujników położenia wałków, całego rozrządu oraz pokrywy z odmą olejową został błąd 0014. Ogólny brak mocy, muł jakich mało. Jak silnik zimny to jakoś jeździ. Nie mam już sił i kasy. Każdy mechanik bierze po 500zł i ciągle to samo. Ma ktoś jakiś pomysł?
Aha, czasami się zdarza, choć bardzo żadko, że auto "ożywa" - dostaje wigoru i jeździ się niem bardzo ładnie, ale to tylko do zgaszenia silnika, później znowu muł.
Podziękował
Krzysztof
Aha, czasami się zdarza, choć bardzo żadko, że auto "ożywa" - dostaje wigoru i jeździ się niem bardzo ładnie, ale to tylko do zgaszenia silnika, później znowu muł.
Podziękował
Krzysztof
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 gru 2017, 00:38
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Włocławek
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Też mam problem z zanikiem mocy w ZB1.8 XER .Błędów brak.Po odpaleniu czasem brak mocy.Zgaszenie i ponowne odpalenie czasem pomaga.Czasem..Taka loteria :-((((
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 sty 2020, 16:21
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: WĄDROŻE WIELKIE
- Auto: Opel vectra
- Model: Vc
- Oznaczenie silnika: Z18xer
- Gender:
Witam serdecznie miałem ten problem w vectra C z18xer A że silniki są te same to mogę się podzielić informacjami na temat braku mocy i tych wszystkich błędów wyskakujących. Pozdrawiam
Dodano po 35 minutach 13 sekundach:
Więc tak te silniki mają problem z zaworami jestem po remoncie i auto śmiga jak nowe w tych silnikach trzeba pilnować luzów zaworwych gdyż szwaby zasrane zrobili silnik wzmocniony tak zwany xer A nie dali hydropopychaczy tzw.regulatorów zaworów które powinny się same ustawiać pod ciśnieniem oleju i co 40 tyś.km. trzeba zżucić pokrywa zaworów i szczelinomieżem sprawdzić luzy. U mnie na ssącym powinno być od 0.29 do 0.32 A był 0.15 A na wydechu 0.05 więc prawie wogule i tu się zaczyna problem zawory się niedomykają i silnik niema kompresji i zaczyna wypalać gniazda zaworów i wtedy wyskakują różne błędy z Tym niezwiązane gdyż komputer daje dawkę A auto muli się i szuka przyczyny Ale tego ustrojstwa niewykryje żaden komputer też myślałem przepływka przepustnica cewka termostat takie błędy były wymienione i nie pomogły A to zasrane zawory. Dosyć kosztowna impreza luzy ustawiamy na szklankach 1 sztuka 60 zł. I sami tego nie zrobimy trzeba zżucić wałki rozżądu aby ominąć wymianę tych szklanek trzeba fachowca tak jak u mnie rozmonował przyszlifował główki zaworów ustawił luzy i gitara. I pierwsze co zacznijcie od sprawdzenia tych ludów niedawajcie się naciągnąć na koszty.
Dodano po 35 minutach 13 sekundach:
Więc tak te silniki mają problem z zaworami jestem po remoncie i auto śmiga jak nowe w tych silnikach trzeba pilnować luzów zaworwych gdyż szwaby zasrane zrobili silnik wzmocniony tak zwany xer A nie dali hydropopychaczy tzw.regulatorów zaworów które powinny się same ustawiać pod ciśnieniem oleju i co 40 tyś.km. trzeba zżucić pokrywa zaworów i szczelinomieżem sprawdzić luzy. U mnie na ssącym powinno być od 0.29 do 0.32 A był 0.15 A na wydechu 0.05 więc prawie wogule i tu się zaczyna problem zawory się niedomykają i silnik niema kompresji i zaczyna wypalać gniazda zaworów i wtedy wyskakują różne błędy z Tym niezwiązane gdyż komputer daje dawkę A auto muli się i szuka przyczyny Ale tego ustrojstwa niewykryje żaden komputer też myślałem przepływka przepustnica cewka termostat takie błędy były wymienione i nie pomogły A to zasrane zawory. Dosyć kosztowna impreza luzy ustawiamy na szklankach 1 sztuka 60 zł. I sami tego nie zrobimy trzeba zżucić wałki rozżądu aby ominąć wymianę tych szklanek trzeba fachowca tak jak u mnie rozmonował przyszlifował główki zaworów ustawił luzy i gitara. I pierwsze co zacznijcie od sprawdzenia tych ludów niedawajcie się naciągnąć na koszty.