[B] - Bodek: 1,9 CDTI - Cosmo - 120KM - 2007
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Działaj Bodek działaj.
Na wiosnę i tak jak co roku weźmie Cię na zmianę auta a wtedy zrobimy listę.
1. Miodzik
jak zawsze kopiujemy samą listę
Na wiosnę i tak jak co roku weźmie Cię na zmianę auta a wtedy zrobimy listę.
1. Miodzik
jak zawsze kopiujemy samą listę
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8171
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Marcin pierwszy i już mamy pozamiatane...miodzik pisze:1. Miodzik
jak zawsze kopiujemy samą listę
...
p.s.
ciekawe czy Bodek jest tego świadomy, że auto sprzedaje za parę miesięcy
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Auto dostanie syn
mam do poprawienia drobne rzeczy zrobione przez własną głupotę :>rafant4011 pisze:a co będziesz zaprawiał?Bodek pisze: W kolejce czeka jeszcze wizyta u lakiernika :>
Ostatnio zmieniony 19 lis 2015, 08:29 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
A myślisz ,że przy takiej dbałości nie dolata jeszcze 16 lat ???Jeszcze syn będzie się cieszył następne długie lata ...Aliass pisze:Syn w tej chwili ma 2 lataBodek pisze:Auto dostanie syn
Ostatnio zmieniony 20 lis 2015, 17:46 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Dwa tygodnie temu, przy zmianie tulei wahaczy przednich zauważyłem, że rdza mi żre przednią ramę silnika :>
Tak to wyglądało przy zmianie tulei:
Pogoda dzisiaj była ładna i nie padało, więc zabrałem się za odrdzewienie i zabezpieczenie ramy.
Zaczynamy od odkręcenia dolnej osłony silnika. Mocowana jest razem z nadkolami i do ramy zawieszenia.
Odkręcamy osłonę w prawym nadkolu: jest jedna śruba i dwa kołki:
Odkręcamy osłonę w lewym nadkolu: jest dwie śruby i dwa kołki.
Od razu powiem, że kołki są jednorazowego użytku, ciężko ich wyciągnąć bez urwania.
Najlepiej zabezpieczyć się w nowy komplet czterech sztuk.
Tak wyglądają:
Taki jest nr GM:
Są dwa rodzaje kołków. Koszt kołka o nr 1719245, to 1,70zł w ASO, jest troszkę mniejszy. Osobiście kupiłem kołki o nr 1104882 – koszt 3,20zł za sztukę – kołeczki są troszkę większe i masywniejsze.
Wkładamy kołek w otwór i dobijamy trzpień.
Do zabezpieczenia ramy użyłem:
Tak wygląda po zabezpieczeniu:
Przy okazji Zośka dostała preparat do dpf-u i pełny bak paliwa:
Zalałem do pełna, kilka razy odbił pistolet:
a TestMode i tak pokazało niecałe 55 litrów:
:>
A tak ogólnie to i należy się
Tak to wyglądało przy zmianie tulei:
Pogoda dzisiaj była ładna i nie padało, więc zabrałem się za odrdzewienie i zabezpieczenie ramy.
Zaczynamy od odkręcenia dolnej osłony silnika. Mocowana jest razem z nadkolami i do ramy zawieszenia.
Odkręcamy osłonę w prawym nadkolu: jest jedna śruba i dwa kołki:
Odkręcamy osłonę w lewym nadkolu: jest dwie śruby i dwa kołki.
Od razu powiem, że kołki są jednorazowego użytku, ciężko ich wyciągnąć bez urwania.
Najlepiej zabezpieczyć się w nowy komplet czterech sztuk.
Tak wyglądają:
Taki jest nr GM:
Są dwa rodzaje kołków. Koszt kołka o nr 1719245, to 1,70zł w ASO, jest troszkę mniejszy. Osobiście kupiłem kołki o nr 1104882 – koszt 3,20zł za sztukę – kołeczki są troszkę większe i masywniejsze.
Wkładamy kołek w otwór i dobijamy trzpień.
Do zabezpieczenia ramy użyłem:
Tak wygląda po zabezpieczeniu:
Przy okazji Zośka dostała preparat do dpf-u i pełny bak paliwa:
Zalałem do pełna, kilka razy odbił pistolet:
a TestMode i tak pokazało niecałe 55 litrów:
:>
A tak ogólnie to i należy się
Ostatnio zmieniony 05 gru 2015, 21:39 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8171
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
brawo za wkład i robotę
zabezpieczenie
i należy Ci się
zabezpieczenie
i należy Ci się
Ostatnio zmieniony 05 gru 2015, 21:49 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Właśnie, że nie mam ciągle mi go brakuje, ale w sobotę zawsze można coś zrobićgRZENIU pisze:Bodek, sporo czasu wolnego masz , ale bardzo dobrze nim dysponujesz ....
bez dwóch zdań należy się za porządną pracę ...
Nie mam czasu podłączyć UWA :> - leży już 2 tygodnie na półce :>
Nie wspomnę o innych gadżetach
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4086
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Wykonałeś kawał solidnej roboty!Bodek pisze:Dwa tygodnie temu, przy zmianie tulei wahaczy przednich zauważyłem, że rdza mi żre przednią ramę silnika :>
Tak to wyglądało przy zmianie tulei:
Obrazek Obrazek
Pogoda dzisiaj była ładna i nie padało, więc zabrałem się za odrdzewienie i zabezpieczenie ramy.
Zaczynamy od odkręcenia dolnej osłony silnika. Mocowana jest razem z nadkolami i do ramy zawieszenia.
Odkręcamy osłonę w prawym nadkolu: jest jedna śruba i dwa kołki:
Obrazek
Odkręcamy osłonę w lewym nadkolu: jest dwie śruby i dwa kołki.
Obrazek
Od razu powiem, że kołki są jednorazowego użytku, ciężko ich wyciągnąć bez urwania.
Najlepiej zabezpieczyć się w nowy komplet czterech sztuk.
Tak wyglądają:
Obrazek
Taki jest nr GM:
Obrazek
Są dwa rodzaje kołków. Koszt kołka o nr 1719245, to 1,70zł w ASO, jest troszkę mniejszy. Osobiście kupiłem kołki o nr 1104882 – koszt 3,20zł za sztukę – kołeczki są troszkę większe i masywniejsze.
Wkładamy kołek w otwór i dobijamy trzpień.
Do zabezpieczenia ramy użyłem:
Obrazek
Tak wygląda po zabezpieczeniu:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Przy okazji Zośka dostała preparat do dpf-u i pełny bak paliwa:
Obrazek
Zalałem do pełna, kilka razy odbił pistolet:
Obrazek
a TestMode i tak pokazało niecałe 55 litrów:
Obrazek
:>
A tak ogólnie to i należy się
Oczywiście!