Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
PAWL

#61 Post autor: PAWL »

witam

posyłam linka z opisem montażu tuleji może się na coś przyda
http://zafiraklub.pl/dzwignia-zmiany-bi ... t23217.htm

pzdr
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez PAWL, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#62 Post autor: Mattai »

PAWL pisze:Witam

właśnie zamówiłem ten '" dzinks" za 110 pln nie ma szans znalezć taniej . Jak dzwoniłem do sklepu oplowskiego to koleś mi mówił że nie słyszał o takim czymś .Zobaczymy jak przyjdzie i jak mi to pójdzie

pzdr

ie zapomnij go dobrze zwymiarowac i sfotografowac z kazdej strony... kolega sie oferowal ze dlubnie gadzet, jak tak to sie rozloza koszty na mniejsze.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

PAWL

#63 Post autor: PAWL »

witam

nie dostałem jeszcze niestety tego "dzinksu" od lewarka więc w sobotę nie popracuje :cry: , ale za to dostałem od tego kolesia informacje "step by step " dotyczącą montażu wraz ze zdięciami jak coś to mogę zainteresowanym na meila wysłać chyba że mi się uda wrzucić to tutaj

pzdr

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#64 Post autor: Mattai »

Jakby nie poszlo , jestem zainteresowany (PW)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#65 Post autor: rzadki »

pytanie: czy zanim się rozsypał się ten plastik to drążek w pozycji "luz" miał u Was wahania lewo-prawo po 3, 4 cm? i czy po wymianie takowy luz całkowicie zniknął? bo mam taki luz, ale z kolei biegi wchodzą wyśmienicie ;)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

lukaszek_0583

#66 Post autor: lukaszek_0583 »

też prosiłbym step by step na 83saf@interia.pl

darkp1

#67 Post autor: darkp1 »

To wrzućcie na forum i temat się podklei. Będzie na przyszłość ;)

el_guapo

#68 Post autor: el_guapo »

rzadki pisze:pytanie: czy zanim się rozsypał się ten plastik to drążek w pozycji "luz" miał u Was wahania lewo-prawo po 3, 4 cm? i czy po wymianie takowy luz całkowicie zniknął? bo mam taki luz, ale z kolei biegi wchodzą wyśmienicie ;)
Mam spory luz, zwłaszcza ciągnąc lewarek do siebie (czyli do wrzucenia 1 i 2) - biegi wchodzą (jeszcze) w miarę dobrze; zdecydowanie lepiej po rozgrzaniu oleju w skrzyni niż na zimno.
Czuję, że będę musiał zainteresować się tematem w przeciągu 6ciu miesięcy.

Of kors jestem zainteresowany manualem wymiany step-by-step; wrzucenie go na forum może być pogwałceniem praw autorskich, więc sugeruję zapytanie do sprzedawcy, albo kolportaż ;) przez priv.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#69 Post autor: Mattai »

Ciekawe skad te fotki mial "producent" , przeciez sam nie narysowal. :-)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

PAWL

#70 Post autor: PAWL »

Witam
Dzisiaj odebrałem "Dzinks " do lewarka biegów , już rozmontowałem tunel niestety póżno już zrobiło i ciemno a na dodatek nie mam pewnch kluczy do odkręcenia lewarka więc 2 etap robót przekładam do jutra , póki co bez tunelu też można jeżdzić :P Kolego Mattai prośiłeś o zwymiarowanie i zdięcia tego elementu jeżeli chodzi o zdięcia to nie mam problemu natomiast ze zwymiarowaniem będzie problem , ciężko będzie to opisć a potem według tego opisu zrobić to ,ża dużo tu szczegółów , niewiem co o tym myslisz ?

pzdr


//scalome//

rzadki napisał/a:
pytanie: czy zanim się rozsypał się ten plastik to drążek w pozycji "luz" miał u Was wahania lewo-prawo po 3, 4 cm? i czy po wymianie takowy luz całkowicie zniknął? bo mam taki luz, ale z kolei biegi wchodzą wyśmienicie ;)


witam

U mnie wygląda to podobnie luz w lewo i w prawo po 3, 4 cm ale jedynkę nie można wrzucić z luzu wypracowaliśmy z żoną metodę z 2 biegu pieknie wchodzi 1 i tak już jeżdzimy 3 lata , gorzej tylko to że jak wsiadam do innego auta to też tak robię :P . Jak zamontuje nowy plastik to napiszę co i jak .
P.s moim zdaniem w każdej Zafirze objawy po wypracowaniu tego plastiku będą nie te same ale raczej podobne . Ale jak piszesz że u ciebie biegi wchodzą wyśmienicie , ja na twoim miejscu bym tego nie ruszał póki co .

pzdr
_________________
Pawełek
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2010, 21:40 przez PAWL, łącznie zmieniany 2 razy.

Todek

#71 Post autor: Todek »

Tak sobie czytam, i czytam, i zastanawiam się po co zdejmować tunel do wymiany tego plastiku. Może jest trudniej a le da się wymienić ten plastik bez demontowania tunelu. Mi to zajęło około 30-40 min. :D

PAWL

#72 Post autor: PAWL »

Todek pisze:Tak sobie czytam, i czytam, i zastanawiam się po co zdejmować tunel do wymiany tego plastiku. Może jest trudniej a le da się wymienić ten plastik bez demontowania tunelu. Mi to zajęło około 30-40 min. :D
teraz jak tak sobie pomyślę ;faktycznie da się tylko trochę ciasno ,ale jak już wymontowałem tunel to przynajmniej dobrze odkurzę w tym miejscu :lol:

pzdr

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#73 Post autor: Mattai »

Fakt , przygladalem sie okolicy , niezle sie tam smieci zbiera w czasie eksploatacji, poza tym tak sie zastanawialem czy nie porobic paru innych rzeczy przy okazji, jakies zasilanie, albo odciecie :-)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

PAWL

#74 Post autor: PAWL »

witam

No i zamontowałem kawałek plastiku. Dla mnie jest wart tej ceny 110 pln , 8 razy mniej niż za całe urządzenie do zmiany biegów .Trochę się namęczyłem głównie z zapięciem linek pod lewarek ale biegi teraz wchodzą idealnie . Swoią drogą podziwiam kolegę Todka że zrobił to bez wymontowania tunelu ja to bym chyba klną na czym świat stoi :)



pzdr

Todek

#75 Post autor: Todek »

PAWL pisze:witam

No i zamontowałem kawałek plastiku. Dla mnie jest wart tej ceny 110 pln , 8 razy mniej niż za całe urządzenie do zmiany biegów .Trochę się namęczyłem głównie z zapięciem linek pod lewarek ale biegi teraz wchodzą idealnie . Swoią drogą podziwiam kolegę Todka że zrobił to bez wymontowania tunelu ja to bym chyba klną na czym świat stoi :)

pzdr
To fakt. Linkę z mocowaniem było ciężko zapiąć na ten przegub kulowy na końcu lewarka. :D Musiałem dorobić "specjalny" przyrząd z drutu do jej zapięcia, ale wymieniłem. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”