Opel Zafira 1.8 Benz Klimatyzacja Zadbana NIEMCY

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

Opel Zafira 1.8 Benz Klimatyzacja Zadbana NIEMCY

#1 Post autor: Luko »

Kolejna sztuka:

Przebieg 224kkm (wygląda na realny), lekko podniszczony klakson z lewej strony sprytnie ukryty na zdjęciu. Środek nie zniszczony za bardzo poza uplakowaniem całości.
Świeci się check (bład braku komunikacji z TC/ABS, ale nie udało mi się w op-comie odczytać która strona :/ Silnik ładnie chodzi, hamulce słabiutkie
Czekam na Wasze wypowiedzi, bo cenę udało się wynegocjować na 10k.

VIN: W0L0TGF7532016806

LINK
Załączniki
kochanow.jpg
Ostatnio zmieniony 06 gru 2015, 11:41 przez Luko, łącznie zmieniany 2 razy.
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Bodek »

VIN: W0L0TGF7532016806 Kod modelu: 0QX75 Kod opakowania: KHS2 Adnotacje REG: Data produkcji: 29082002

Z18XE

W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
T:Astra
G:Astra
F75:Zafira
3:2003
2:Bochum
016806:SERIAL NUMBER

2F4 = RADIO,CDR 500
2H9 = SILNIK BENZYNOWY 18
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
36U = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A23 = SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
A33 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AG4 = SIEDZENIE PRZEDNIE,LEWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY
AHA = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AHB = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AQ6 = SIEDZENIE PRZEDNIE,OPARCIE REGULOWANE
AS1 = DLA SKŁADANEGO SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWEGO
ASF = PODUSZKA POWIETRZNA,LEWA/PRAWA,RAMA DACHU
AT0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY3 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,TKANINA,PEŁNY
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
B76 = DLA PRZYRZĄDÓW Z CZARNYMI TARCZAMI
BB7 = UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
C60 = KLIMATYZACJA
CU3 = DLA FRANCJI
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DD8 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
DL8 = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
DP6 = OBUDOWA
DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH)
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
GT6 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.19
JL9 = ABS
K30 = STEROWANIE PRZEBIEGIEM PODRÓŻY
K60 = ALTERNATOR,100A
KC5 = ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
MG4 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,SPORTY
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N40 = WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO, NIEZMIENNY STOSUNEK WSPOMAGANIA
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
NW9 = STEROWANIE TRAKCJI
OHC
P34 = KOŁO I OPONA,ZAPAS
QD9 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,6 SZPRYCH,6JX15
QHL = OPONY,195/65 R 15-91H
T6S = PŁYTA WYKOŃCZENIA,WEWNĘTRZNA,LUX,WARIANT 1
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
TN6 = AKUMULATOR,55AH
U07 = KLAKSON,FANFARA
U3D
U55
U96 = GŁOŚNIK,6,WARIANT 2
UJ3
UV5 = WYŚWIETLACZ WOELOFUNKCYJNY,VAT3
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
V55 = BAGAŻNIK DACHOWY
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4U = WYKOŃCZENIE,TKANINA,DELUXE,WARAINT 1
W4Y
W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA
W9U = DINKS
XK2 = DLA FRANCJI
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XK7 = LITERNICTWO,BEAUTY
XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
XR2 = TABLICZKA FIRMOWA,ELEGANCE
Z0W = DLA FRANCJI
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#3 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam.
Co się rzuca w oczy...
Auto jest z roku 2002 (sierpień), model na 2002rok -przed liftem, brak baranków i innych zabezpieczeń antykorozyjnych (nie na 2003).
Zafirka ma 224tys (w aukcji 200tys)- taki mały szczegół...
Brak zdjęcia silnika...

No cóż... w opisach ogłoszeń rozbawia mnie jedna rzecz... Jak takim autem można wracać na kołach-jakie tablice na powrót- do czego te tablice... do unieważnionego dowodu rejestracyjnego- Auto opuszcza inne państwo= unieważnienie dow. rejestracyjnego.
Na logikę- czy autem bez dowodu rej. można jeździć po Polsce?
Można ale... kosztuje to przy 1 spotkaniu z Policją 500zł i zakaz kontynuowania jazdy...
Pół biedy jak dojedziesz szczęśliwie.. Ale nie daj boże kolizja? Kto to pokryje? Oc, które jest wystawione na pojazd?
Nie bo auto nie ma dow. rejestracyjnego.. i koło się zamyka...

Tyle w temacie

pozdrawiam
Rafał

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#4 Post autor: Janus »

Chyba trochę upraszczasz z tymi tablicami i dowodem rej.
Janusz

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: janekW67 »

rafaellowarszaw pisze:
No cóż... w opisach ogłoszeń rozbawia mnie jedna rzecz... Jak takim autem można wracać na kołach-jakie tablice na powrót- do czego te tablice... do unieważnionego dowodu rejestracyjnego- Auto opuszcza inne państwo= unieważnienie dow. rejestracyjnego.
Na logikę- czy autem bez dowodu rej. można jeździć po Polsce?
Można ale... kosztuje to przy 1 spotkaniu z Policją 500zł i zakaz kontynuowania jazdy...
Pół biedy jak dojedziesz szczęśliwie.. Ale nie daj boże kolizja? Kto to pokryje? Oc, które jest wystawione na pojazd?
Nie bo auto nie ma dow. rejestracyjnego.. i koło się zamyka...

Racja w stu procentach!
Oczywiście!

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#6 Post autor: Janus »

Nie zagłębiałem się w stan prawny tego auta, bo nie o tym tutaj dyskutujemy.

Jeżeli kupuje się auto z zagranicy zezłomowane, to wiadomo że tablice to tylko ozdoba, że brak dowodu, a auto jest tylko "paczką części na kołach". Żaden ubezpieczyciel tego nie ubezpieczy. Zostaje tylko laweta, zrobienie przeglądu, dowód + tablice PL i wtedy ubezpieczenie.

Jeżeli kupuje się auto zarejestrowane, z dowodem, tablicami i ubezpieczeniem - to jest to chyba auto pełnowartościowe, mogące się poruszać po drogach. Nie zmienia to faktu, że nowy właściciel powinien auto opłacić w skarbówce oraz w przewidzianym przepisami terminie przerejestrować na siebie w PL.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2015, 23:34 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: Luko »

Jeśli auto kupuje się na fakturę VAT - marża, to nie płaci się 2% podatku PCC.
Co do tablic rejestracyjnych - dopóki auto nie jest zarejestrowane w PL (czyli musi mieć przegląd, a normalny diagnosta nie zrobi przeglądu auta z bylejakimi blachami) to żadne ubezpieczenie nie działa w przypadku kolizji. Dlatego najrozsądniej jest zwiezienie auta na lawecie do domu, poźniej tablice próbne, ubezpieczenie, przegląd, tablice normalne i przepisanie polisy na stałe tablice rej. W ten sposób najlepiej uniknąć niespodzianek po drodze w przypadku kontroli policji/kolizji.

rafaello - auto jest z 2003 r ale przed liftowe - VIN został rozkodowany przez Bodka, sądzę że prawidłowo ;) Nie wszystkie 2003 to lift, tak jak nie wszystkie poliftowe mają listwy w kolorze nadwozia, etc...
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: janekW67 »

Janus pisze:Nie zagłębiałem się w stan prawny tego auta, bo nie o tym tutaj dyskutujemy.

Jeżeli kupuje się auto z zagranicy zezłomowane, to wiadomo że tablice to tylko ozdoba, że brak dowodu, a auto jest tylko "paczką części na kołach". Żaden ubezpieczyciel tego nie ubezpieczy. Zostaje tylko laweta, zrobienie przeglądu, dowód + tablice PL i wtedy ubezpieczenie.

Jeżeli kupuje się auto zarejestrowane, z dowodem, tablicami i ubezpieczeniem - to jest to chyba auto pełnowartościowe, mogące się poruszać po drogach. Nie zmienia to faktu, że nowy właściciel powinien auto opłacić w skarbówce oraz w przewidzianym przepisami terminie przerejestrować na siebie w PL.
Normalnie, rzecz biorąc, jeśli kupiłeś auto w Niemczech, to poprzedni właściciel je wyrejestrowuje i nabywca dostaje dowód rejestracyjny ( Fahrzeugschein) z uciętym narożnikiem. Na podstawie tego wykupuje się ubezpieczenie i tablice tymczasowe lub celne, które są ważne na określony czas, wyróżniony na tablicach.
Natomiast, większość handlarzy dorabia do nieważnego dowodu rejestracyjnego tablice, które nie mają znaków identyfikacyjnych. Jazda z takimi tablicami jest w Polsce nielegalna.
Oczywiście!

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#9 Post autor: Janus »

janekW67 pisze:(...)
Normalnie, rzecz biorąc, jeśli kupiłeś auto w Niemczech, to poprzedni właściciel je wyrejestrowuje i nabywca dostaje dowód rejestracyjny ( Fahrzeugschein) z uciętym narożnikiem. Na podstawie tego wykupuje się ubezpieczenie i tablice tymczasowe lub celne, które są ważne na określony czas, wyróżniony na tablicach.
Natomiast, większość handlarzy dorabia do nieważnego dowodu rejestracyjnego tablice, które nie mają znaków identyfikacyjnych. Jazda z takimi tablicami jest w Polsce nielegalna.
Dobrze wiedzieć :)
Ale jednej rzeczy nie rozumiem - procedura niemiecka jest taka sama kiedy Niemiec od drugiego Niemca auto kupuje? Czyli nowy właściciel dostaje obcięty dowód, wykupuje nowe tymczasowe tablice i OC? w Polsce jest to bardziej "płynne" niestety (kuzyn kupił jakieś 3 miesiące temu auto od faceta który nawet nie przerejstrował go na siebie... Co raz częstsza niestety praktyka :(

Jeśli chodzi o zawiłości kupowania aut z zagranicy, to ja mam na to jedną metodę = staram się kupować auta krajowe ;)
Janusz

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: janekW67 »

Janus pisze: Ale jednej rzeczy nie rozumiem - procedura niemiecka jest taka sama kiedy Niemiec od drugiego Niemca auto kupuje? Czyli nowy właściciel dostaje obcięty dowód, wykupuje nowe tymczasowe tablice i OC?
W przypadku Niemców wygląda to trochę inaczej. Nie obcina się dowodów. W dużym dowodzie rejestracyjnym (to taki odpowiednik naszej karty pojazdu) dopisywany jest następny właściciel pojazdu, a mały dowód wydawany jest nowy i oba dowody otrzymuje nowy właściciel.
Dodam jeszcze,że tablice są przypisane do człowieka, a nie do samochodu i Niemiec, wszystkie następne auta może mieć z jednymi tablicami. Tablice tłoczone są na miejscu, w urzędzie, a cała procedura rejestracji trwa nie dłużej niż 20 minut.
Oczywiście!

Andrzej2503
Zafiromaniak
Posty: 678
Rejestracja: 05 sty 2010, 22:59
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. [FG]
Auto: Zafiry
Model: wszystkie
Oznaczenie silnika: różne
Gender:

#11 Post autor: Andrzej2503 »

Wywody Janka są w większości zgodne z prawdą. ;)

Tylko co do tego obcinania dowodów - nie robi się tego w zdecydowanej większości przypadków - o wymeldowaniu auta świadczy nadruk na dowodzie rejestracyjnym - np. "Auβerbetriebsetzung am 06.Nov.2015" + stempel i podpis
nie zaś obcięcie narożnika.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2015, 19:59 przez Andrzej2503, łącznie zmieniany 2 razy.
sklepik z Zafirami B i C

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: Luko »

Temat do zamknięcia, ogłoszenie nieaktualne ;)
Auto pojechało do nowego właściciela, może uda mi się go namówić do rejestracji na forum :driver:
Ostatnio zmieniony 07 gru 2015, 23:28 przez Luko, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: GOTI »

Luko pisze:Temat do zamknięcia, ogłoszenie nieaktualne
Zamykam - Achriwum
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Archiwum ogłoszeń - Zafira A”