Część: Przewód, parowanie paliwa, przedział silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

Część: Przewód, parowanie paliwa, przedział silnika

#1 Post autor: MARCEL! »

Hej! Doszedłem w końcu co to za część mi pokorodowała, jest to:

822406
PIPE, FUEL EVAPORATION, ENGINE COMPARTMENT
http://www.partsbase.org/opel/astra-g-zafira-a-1998-2009-7--7-22-1-fuel-evaporation-pipes-and-fittings-x12xe-lw4-z12xe-lw4-x14xe-l95-z14xe-l95-x16szr-l73-c16sel-l91-x16xel-l91-z16se-l55-z16xe-l91-x18xe1-2h9-z1/

(Przewód, parowanie paliwa, przedział silnika)


Do czego służy tak na prawdę??
Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 gru 2015, 17:20 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 2 razy.

Radziq
Posty: 4
Rejestracja: 27 lis 2015, 14:14
Imię: Radek
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Opel Zafira A Opc 2.0T 200KM
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#2 Post autor: Radziq »

Może sugerując się nazwą jest to przewod do odprowadzania wody z paliwa. Czasami się skrapla przecież przy różnicach temperatur.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#3 Post autor: Janus »

Radziq pisze:Może sugerując się nazwą jest to przewod do odprowadzania wody z paliwa. Czasami się skrapla przecież przy różnicach temperatur.
Jak już jest to przewód odprowadzania par paliwa ze zbiornika
Janusz

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#4 Post autor: MARCEL! »

Hmmm no w każdym razie jak przerdzewiały to trzeba go wymienić.
Ale chyba nie w każdym aucie jest coś takiego?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#5 Post autor: Janus »

MARCEL! pisze:Hmmm no w każdym razie jak przerdzewiały to trzeba go wymienić.
Ale chyba nie w każdym aucie jest coś takiego?
Generalnie w każdym począwszy od lat 90-tych i silników z wtryskiem paliwa. Nawet moja Vectra A z 91r miała odpowietrzenie zbiornika i przewód szedł do pochłaniacza par paliwa za prawym błotnikiem a potem do kolektora dolotowego przez odpowiedni zawór z termostatem, który w określonych warunkach podciśnienia/temperatury powodował odessanie par paliwa
Janusz

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#6 Post autor: MARCEL! »

Przypomniałem sobie, że w Fiacie 126p tzn. w tzw "elegancie" było coś takiego jak pochłaniacz oparów paliwa :-) No i katalizator i gaźnik z funkcją cut-off.
Wracając do tego przewodu, ja byłem przekonany, że tam paliwo leci.
No nic, trzeba to się wymieni...
Na wszelki wypadek zdemontuje ten przewód, zrobię fotkę, zmierzę i wyślę do ASO zdjęcie z wymiarem czy to na pewno ta część...
Ostatnio zmieniony 10 gru 2015, 09:38 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”