Kody błędów
Moderator: Mariusz
Witam.
Od pół roku walczę z dwoma błędami 1481 i 1483. Jest to błąd 1 i 3 biegu wentylatora chłodnicy.
Przekaźniki w skrzynce ok, wymieniona wiązka przednia z dwoma przekaźnikami czarnym i szarym.
I jestem głupi bo i ja i mój mechanik już rozłozyliśmy ręce.
Dlatego bardzo proszę o radę gdzie mam dalej szukać,( czy sterownik, czy rezystor, czy jeszcze coś innego)
Od pół roku walczę z dwoma błędami 1481 i 1483. Jest to błąd 1 i 3 biegu wentylatora chłodnicy.
Przekaźniki w skrzynce ok, wymieniona wiązka przednia z dwoma przekaźnikami czarnym i szarym.
I jestem głupi bo i ja i mój mechanik już rozłozyliśmy ręce.
Dlatego bardzo proszę o radę gdzie mam dalej szukać,( czy sterownik, czy rezystor, czy jeszcze coś innego)
- szary
- Zafiromaniak
- Posty: 639
- Rejestracja: 23 lut 2015, 23:59
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Starachowice [TST]
- Auto: Seat Alhambra / Skoda Octavia
- Model: FL
- Oznaczenie silnika: AUY
- Kontakt:
Witam
Mam mały problem bo zaczął mi pokazywać się na komputerze błąd p1130 a dodatkowo do tego pokazuje mi ubogą mieszankę.
Mówię od razu co już zrobiłem
świece , cewka i sonda nr 1 wymieniona, podstawiana nowa przepływka na test
Co do ubogiej mieszanki to po podłączeniu komputera przy pracy na benzynie sonda pokazuje mi cały czas ubogą mieszankę (a z tego co kojarzę to na biegu powinna pracować uboga/bogata) dopiero po dodaniu gazu pokazuje bogatą ale później wraca na ubogą i tak pozostaje. Po przełączeniu na gaz sonda pokazuje bardzo ładnie bogata/uboga/bogata/uboga. Po za tym na pracy na benzynie silnikiem dziwnie poszarpuje a na gazie się wyrównuje. I nie wiem za bardzo za co się wziąć. Myślałem żeby zacząć od wymiany filtra paliwa (bo ja takie objawy jakby dostawał za mało benzyny) , później przyjrzeć się wtryskom i tak dla własnego placebo zajrzeć do EGR'a
Co do P1130 to jakoś nić do głowy mi nie przychodzi.
Mam mały problem bo zaczął mi pokazywać się na komputerze błąd p1130 a dodatkowo do tego pokazuje mi ubogą mieszankę.
Mówię od razu co już zrobiłem
świece , cewka i sonda nr 1 wymieniona, podstawiana nowa przepływka na test
Co do ubogiej mieszanki to po podłączeniu komputera przy pracy na benzynie sonda pokazuje mi cały czas ubogą mieszankę (a z tego co kojarzę to na biegu powinna pracować uboga/bogata) dopiero po dodaniu gazu pokazuje bogatą ale później wraca na ubogą i tak pozostaje. Po przełączeniu na gaz sonda pokazuje bardzo ładnie bogata/uboga/bogata/uboga. Po za tym na pracy na benzynie silnikiem dziwnie poszarpuje a na gazie się wyrównuje. I nie wiem za bardzo za co się wziąć. Myślałem żeby zacząć od wymiany filtra paliwa (bo ja takie objawy jakby dostawał za mało benzyny) , później przyjrzeć się wtryskom i tak dla własnego placebo zajrzeć do EGR'a
Co do P1130 to jakoś nić do głowy mi nie przychodzi.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
U21xx No Communication with CAN-bus
P0500 Vehicle Speed Sensor A Malfunction
P0654 Engine RPM Output Circuit Malfunction
P0550 Power Steering Pressure Sensor Circuit Malfunction
P0640 Intake Air Heater Control Circuit
P0115 Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction
Wygląda to trochę tak jakby w okolicy komory silnika była przerwana wiązka.
P0500 Vehicle Speed Sensor A Malfunction
P0654 Engine RPM Output Circuit Malfunction
P0550 Power Steering Pressure Sensor Circuit Malfunction
P0640 Intake Air Heater Control Circuit
P0115 Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction
Wygląda to trochę tak jakby w okolicy komory silnika była przerwana wiązka.
0115 Czujnik temperatury silnika
0500 Czujnik prędkości własnej pojazdu
0654 Uszkodzenie w układzie obrotomierza
0550 Uszkodzenie wyłącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego
0460 Czujnik poziomu paliwa
U2143 CAN bus, no communication with SAS (steering wheel angle sensor) C-003
U2100 CAN bus dysfunction C-005
U2111 CAN bus no communication with EPS (Electronic Power Steering) C-003
Początek kodu z literą "U" oznacza elektrykę (komunikacje). Sprawdź czy przewód masowy od aku do silnika jest cały.
0500 Czujnik prędkości własnej pojazdu
0654 Uszkodzenie w układzie obrotomierza
0550 Uszkodzenie wyłącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego
0460 Czujnik poziomu paliwa
U2143 CAN bus, no communication with SAS (steering wheel angle sensor) C-003
U2100 CAN bus dysfunction C-005
U2111 CAN bus no communication with EPS (Electronic Power Steering) C-003
Początek kodu z literą "U" oznacza elektrykę (komunikacje). Sprawdź czy przewód masowy od aku do silnika jest cały.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2015, 19:03 przez mosfer, łącznie zmieniany 2 razy.