Test opon całorocznych
Moderator: Mariusz
- violator
- Zafiromaniak
- Posty: 929
- Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
- Auto: Meriva 1.4 Turbo
- Model: B
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender:
- Kontakt:
Test opon całorocznych
Kuiłem gazetke motor bo testowali akurat Michelin CrossCline, moje spostrzezenia z jazdy sie potwierdziły
Ostatnio zmieniony 11 gru 2015, 00:39 przez violator, łącznie zmieniany 2 razy.
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ostatnio oglądałem jak Hołowczyc testował te oponki i wygląda na to ,że dla kierowców którzy jeżdżą po mieście to ekstra propozycja ... Sam się zastanawiam nad tymi oponkami (225/45/17) , bo na letnich już ostatni sezon , a zimówki trzeba kupić ...
Choć jestem ciekaw jak naprawdę sprawują się w zimowych warunkach ? Większość opinii na temat tych opon jest z jesiennego okresu... Poczekamy zobaczymy...
Choć jestem ciekaw jak naprawdę sprawują się w zimowych warunkach ? Większość opinii na temat tych opon jest z jesiennego okresu... Poczekamy zobaczymy...
Ostatnio zmieniony 12 gru 2015, 10:10 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 1 raz.
- violator
- Zafiromaniak
- Posty: 929
- Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
- Auto: Meriva 1.4 Turbo
- Model: B
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender:
- Kontakt:
To są opony letnie z homologację zimowych i myślę że Michelin jako czołowy producent opon premium nie wypuściły jakiegoś bubla,opony te testowali w Szwecji a tam naprawdę warunki jezdne zimą są gorsze niż u nas.Drugą sprawą że opony te maja oznaczenie homologację zimowych jak pisalem a żeby używać tego oznaczenia to ktoś /jakąś organizacja chyba to sprawdza.Zaznacza że oznaczenie M+S nie oznacza wcale że opona jest na zimę,musi być na oponie piktogram że sniezynka.
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
violator, zgadzam się z Tobą w 100% ale czasami testy nie oddają wszystkich warunków na drodze i testowane są z prędkościami 50-80km/h. Nie mówię ,że te oponki są złe bo testy wypadły naprawdę dobrze jeżeli chodzi o CrossClimate. Jestem po prostu ciekaw opinii kierowców w polskich warunkach zimowych przez normalnego kierowcę, a nie zawodowego ścigacza.
Ps. Dlatego cieszę się ,że zakupiłeś takie oponki i będzie kogo spytać o opinie ...
Ps. Dlatego cieszę się ,że zakupiłeś takie oponki i będzie kogo spytać o opinie ...
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
I tak wszyscy napiszę, że lepiej mieć dwa komplety
Nie testowałem - więc nie wiem - wygląda w miarę OK, są czołowi producenci - więc można się zastanowić.
Napisz coś po pierwszych śniegach - jak będą
Patrzyłem na Alle, ceny są różne i rozmiary troszkę inne niż standard.
Ogólnie wychodzi i tak taniej niż za dwa komplety - tylko czy taniej znaczy lepiej - o tym się trzeba przekonać.
Nie testowałem - więc nie wiem - wygląda w miarę OK, są czołowi producenci - więc można się zastanowić.
Napisz coś po pierwszych śniegach - jak będą
Patrzyłem na Alle, ceny są różne i rozmiary troszkę inne niż standard.
Ogólnie wychodzi i tak taniej niż za dwa komplety - tylko czy taniej znaczy lepiej - o tym się trzeba przekonać.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- violator
- Zafiromaniak
- Posty: 929
- Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
- Auto: Meriva 1.4 Turbo
- Model: B
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender:
- Kontakt:
Nawet jak śniegu będzie mało to specjalnie znajde u mnie na wsi miejsce gdzie będzie tego śniegu trochę żeby potestowacBodek pisze:I tak wszyscy napiszę, że lepiej mieć dwa komplety
Nie testowałem - więc nie wiem - wygląda w miarę OK, są czołowi producenci - więc można się zastanowić.
Napisz coś po pierwszych śniegach - jak będą
Patrzyłem na Alle, ceny są różne i rozmiary troszkę inne niż standard.
Ogólnie wychodzi i tak taniej niż za dwa komplety - tylko czy taniej znaczy lepiej - o tym się trzeba przekonać.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2015, 11:42 przez violator, łącznie zmieniany 1 raz.
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Myślę że taka opona wielosezonowa nigdy nie dorówna prawdziwej zimówce bo jak coś jest dobre na wszystko to nigdy nie będzie tak dobre jak to co specjalne
Zimówka jest miękka i szybko się zużywa na gorącym asfalcie
letnia jest twardsza i dlatego w zimie jest gorsza
Myśle że jak ktoś jeżdzi tylko po mieście w zimie a lecie omija autostrady to jemu taka opona wielosezonowa się nada
Zimówka jest miękka i szybko się zużywa na gorącym asfalcie
letnia jest twardsza i dlatego w zimie jest gorsza
Myśle że jak ktoś jeżdzi tylko po mieście w zimie a lecie omija autostrady to jemu taka opona wielosezonowa się nada
czesiek_ze
- violator
- Zafiromaniak
- Posty: 929
- Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
- Auto: Meriva 1.4 Turbo
- Model: B
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender:
- Kontakt:
Czesław ale czemu po mieście,poza miastem drogi też są odśneżone,a akurat ta opona np jest opona letnią z homologację zimowych.Pozyjemy zobaczymyczesław pisze:Myślę że taka opona wielosezonowa nigdy nie dorówna prawdziwej zimówce bo jak coś jest dobre na wszystko to nigdy nie będzie tak dobre jak to co specjalne
Zimówka jest miękka i szybko się zużywa na gorącym asfalcie
letnia jest twardsza i dlatego w zimie jest gorsza
Myśle że jak ktoś jeżdzi tylko po mieście w zimie a lecie omija autostrady to jemu taka opona wielosezonowa się nada
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
Uważam jak ty Czesław jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego... na busie mamy wielosezon, bo mój szef chce zaoszczędzić i jednym słowem tragedia i w lecie i w zimie jak poleje to strach w oczach ABS i ASR dostają po du*** a to nie jest dobrze dla tych systemów, zaznaczę, że opony są nówki maja ledwo 2.5 miesiącaczesław pisze:Myślę że taka opona wielosezonowa nigdy nie dorówna prawdziwej zimówce bo jak coś jest dobre na wszystko to nigdy nie będzie tak dobre jak to co specjalne
Zimówka jest miękka i szybko się zużywa na gorącym asfalcie
letnia jest twardsza i dlatego w zimie jest gorsza
Myśle że jak ktoś jeżdzi tylko po mieście w zimie a lecie omija autostrady to jemu taka opona wielosezonowa się nada
Każdy decyduje za siebie ja w życiu nie kupie wielosezonów
- violator
- Zafiromaniak
- Posty: 929
- Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
- Auto: Meriva 1.4 Turbo
- Model: B
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender:
- Kontakt:
Tyle że twój szef zakupił najtańsze opony. Ja na chwilę obecna widzę lepsze właściwości jezdne,jak na poprzednich ASR i ESP potrafiło z wariowac,koła zabuksowac nawet przy ruszeniu tak przy Michelin jest spokój, może jakbym kupił najtańsze wielosezonowe to pewnie by było podobnie ale przy tych oponach jak narazieMaćku pisze:Uważam jak ty Czesław jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego... na busie mamy wielosezon, bo mój szef chce zaoszczędzić i jednym słowem tragedia i w lecie i w zimie jak poleje to strach w oczach ABS i ASR dostają po du*** a to nie jest dobrze dla tych systemów, zaznaczę, że opony są nówki maja ledwo 2.5 miesiącaczesław pisze:Myślę że taka opona wielosezonowa nigdy nie dorówna prawdziwej zimówce bo jak coś jest dobre na wszystko to nigdy nie będzie tak dobre jak to co specjalne
Zimówka jest miękka i szybko się zużywa na gorącym asfalcie
letnia jest twardsza i dlatego w zimie jest gorsza
Myśle że jak ktoś jeżdzi tylko po mieście w zimie a lecie omija autostrady to jemu taka opona wielosezonowa się nada
Każdy decyduje za siebie ja w życiu nie kupie wielosezonów
widzę jest inaczej. Drugą sprawa jak pisalem lepiej kupić co 4 lata opony premium wielosezonowe niż jeździć jak niektórzy na zjechanych prawie oponach 7-8 letnich sezonowych gdzie nie ma ani bieżnika ani guma już dawno nie ma swoich właściwości
Znalazłem link do testu,lepiej widać
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/t ... nom/45m0mw
Ostatnio zmieniony 13 gru 2015, 10:36 przez violator, łącznie zmieniany 1 raz.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Poprzednie auto miałem z napędem 4x4 (napęd na przód i w razie potrzeby załączany tył) i stosowałem taki patent. Przednia oś w zależności od sezonu letnie Toyo lub zimowe Pirelli, tył wielosezonowe Dunlop.
Zestaw dostosowany do przeciętnego stylu jazdy, bez wielkich szaleństw.
Zestaw dostosowany do przeciętnego stylu jazdy, bez wielkich szaleństw.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Ja wychodzę z założenia jak kolega fredas, lato latem a zima zimą przynajmniej jak coś się stanie nie będę się zastanawiał co by było jak bym miał odpowiednio do sezonu a noga ciężka i tej przyczepności potrzeba. A co do wielosezonowych to mam też doświadczenie z firmowych LT( mają założone jakieś firmowe) jak trzeba wjechać w zaśnieżone pole to koparkami są ciągane a dla porównania w zaprzyjaźnionej firmie mają lubliny na zimowych i bez żadnych blokad śmigają po zaspach.