Test opon całorocznych

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 929
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.4 Turbo
Model: B
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:
Kontakt:

Test opon całorocznych

#1 Post autor: violator »

Kuiłem gazetke motor bo testowali akurat Michelin CrossCline, moje spostrzezenia z jazdy sie potwierdziły :)
Załączniki
WP_20151211_00_10_59_Pro.jpg
WP_20151211_00_11_37_Pro.jpg
WP_20151211_00_10_18_Pro.jpg
Ostatnio zmieniony 11 gru 2015, 00:39 przez violator, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#2 Post autor: gRZENIU »

Ostatnio oglądałem jak Hołowczyc testował te oponki i wygląda na to ,że dla kierowców którzy jeżdżą po mieście to ekstra propozycja ... Sam się zastanawiam nad tymi oponkami (225/45/17) , bo na letnich już ostatni sezon , a zimówki trzeba kupić ... :cry:

Choć jestem ciekaw jak naprawdę sprawują się w zimowych warunkach ? Większość opinii na temat tych opon jest z jesiennego okresu... Poczekamy zobaczymy...
Ostatnio zmieniony 12 gru 2015, 10:10 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 929
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.4 Turbo
Model: B
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: violator »

To są opony letnie z homologację zimowych i myślę że Michelin jako czołowy producent opon premium nie wypuściły jakiegoś bubla,opony te testowali w Szwecji a tam naprawdę warunki jezdne zimą są gorsze niż u nas.Drugą sprawą że opony te maja oznaczenie homologację zimowych jak pisalem a żeby używać tego oznaczenia to ktoś /jakąś organizacja chyba to sprawdza.Zaznacza że oznaczenie M+S nie oznacza wcale że opona jest na zimę,musi być na oponie piktogram że sniezynka.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#4 Post autor: gRZENIU »

violator, zgadzam się z Tobą w 100% ale czasami testy nie oddają wszystkich warunków na drodze i testowane są z prędkościami 50-80km/h. Nie mówię ,że te oponki są złe bo testy wypadły naprawdę dobrze jeżeli chodzi o CrossClimate. Jestem po prostu ciekaw opinii kierowców w polskich warunkach zimowych przez normalnego kierowcę, a nie zawodowego ścigacza. :lol:

Ps. Dlatego cieszę się ,że zakupiłeś takie oponki i będzie kogo spytać o opinie ... :piwo:

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: Bodek »

I tak wszyscy napiszę, że lepiej mieć dwa komplety ;)

Nie testowałem - więc nie wiem - wygląda w miarę OK, są czołowi producenci - więc można się zastanowić.

Napisz coś po pierwszych śniegach - jak będą :D

Patrzyłem na Alle, ceny są różne i rozmiary troszkę inne niż standard.

Ogólnie wychodzi i tak taniej niż za dwa komplety - tylko czy taniej znaczy lepiej - o tym się trzeba przekonać.

:mysli:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 929
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.4 Turbo
Model: B
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: violator »

Bodek pisze:I tak wszyscy napiszę, że lepiej mieć dwa komplety ;)

Nie testowałem - więc nie wiem - wygląda w miarę OK, są czołowi producenci - więc można się zastanowić.

Napisz coś po pierwszych śniegach - jak będą :D

Patrzyłem na Alle, ceny są różne i rozmiary troszkę inne niż standard.

Ogólnie wychodzi i tak taniej niż za dwa komplety - tylko czy taniej znaczy lepiej - o tym się trzeba przekonać.

:mysli:
Nawet jak śniegu będzie mało to specjalnie znajde u mnie na wsi miejsce gdzie będzie tego śniegu trochę żeby potestowac
Ostatnio zmieniony 12 gru 2015, 11:42 przez violator, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: Czesław »

Myślę że taka opona wielosezonowa nigdy nie dorówna prawdziwej zimówce bo jak coś jest dobre na wszystko to nigdy nie będzie tak dobre jak to co specjalne :(
Zimówka jest miękka i szybko się zużywa na gorącym asfalcie :)
letnia jest twardsza i dlatego w zimie jest gorsza :|
Myśle że jak ktoś jeżdzi tylko po mieście w zimie a lecie omija autostrady to jemu taka opona wielosezonowa się nada :P
czesiek_ze

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 929
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.4 Turbo
Model: B
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: violator »

czesław pisze:Myślę że taka opona wielosezonowa nigdy nie dorówna prawdziwej zimówce bo jak coś jest dobre na wszystko to nigdy nie będzie tak dobre jak to co specjalne :(
Zimówka jest miękka i szybko się zużywa na gorącym asfalcie :)
letnia jest twardsza i dlatego w zimie jest gorsza :|
Myśle że jak ktoś jeżdzi tylko po mieście w zimie a lecie omija autostrady to jemu taka opona wielosezonowa się nada :P
Czesław ale czemu po mieście,poza miastem drogi też są odśneżone,a akurat ta opona np jest opona letnią z homologację zimowych.Pozyjemy zobaczymy :D

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#9 Post autor: fredas »

:haha: a ja sądzę że co jest do wszystkiego to jest do niczego !!!!!!! Letnie na lato a zimowe na zimę :piwo:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 929
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.4 Turbo
Model: B
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: violator »

fredas pisze::haha: a ja sądzę że co jest do wszystkiego to jest do niczego !!!!!!! Letnie na lato a zimowe na zimę :piwo:
E tam stereotypy technika idzie do przodu ;) w oponach myślę również :) :piwo:

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#11 Post autor: Maćku »

czesław pisze:Myślę że taka opona wielosezonowa nigdy nie dorówna prawdziwej zimówce bo jak coś jest dobre na wszystko to nigdy nie będzie tak dobre jak to co specjalne
Zimówka jest miękka i szybko się zużywa na gorącym asfalcie
letnia jest twardsza i dlatego w zimie jest gorsza
Myśle że jak ktoś jeżdzi tylko po mieście w zimie a lecie omija autostrady to jemu taka opona wielosezonowa się nada
Uważam jak ty Czesław jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego... na busie mamy wielosezon, bo mój szef chce zaoszczędzić i jednym słowem tragedia i w lecie i w zimie jak poleje to strach w oczach ABS i ASR dostają po du*** a to nie jest dobrze dla tych systemów, zaznaczę, że opony są nówki maja ledwo 2.5 miesiąca ;)

Każdy decyduje za siebie ja w życiu nie kupie wielosezonów :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 929
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.4 Turbo
Model: B
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: violator »

Maćku pisze:
czesław pisze:Myślę że taka opona wielosezonowa nigdy nie dorówna prawdziwej zimówce bo jak coś jest dobre na wszystko to nigdy nie będzie tak dobre jak to co specjalne
Zimówka jest miękka i szybko się zużywa na gorącym asfalcie
letnia jest twardsza i dlatego w zimie jest gorsza
Myśle że jak ktoś jeżdzi tylko po mieście w zimie a lecie omija autostrady to jemu taka opona wielosezonowa się nada
Uważam jak ty Czesław jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego... na busie mamy wielosezon, bo mój szef chce zaoszczędzić i jednym słowem tragedia i w lecie i w zimie jak poleje to strach w oczach ABS i ASR dostają po du*** a to nie jest dobrze dla tych systemów, zaznaczę, że opony są nówki maja ledwo 2.5 miesiąca ;)

Każdy decyduje za siebie ja w życiu nie kupie wielosezonów :mrgreen:
Tyle że twój szef zakupił najtańsze opony. Ja na chwilę obecna widzę lepsze właściwości jezdne,jak na poprzednich ASR i ESP potrafiło z wariowac,koła zabuksowac nawet przy ruszeniu tak przy Michelin jest spokój, może jakbym kupił najtańsze wielosezonowe to pewnie by było podobnie ale przy tych oponach jak narazie
widzę jest inaczej. Drugą sprawa jak pisalem lepiej kupić co 4 lata opony premium wielosezonowe niż jeździć jak niektórzy na zjechanych prawie oponach 7-8 letnich sezonowych gdzie nie ma ani bieżnika ani guma już dawno nie ma swoich właściwości ;)

Znalazłem link do testu,lepiej widać ;)
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/t ... nom/45m0mw
Ostatnio zmieniony 13 gru 2015, 10:36 przez violator, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#13 Post autor: paweldm »

Poprzednie auto miałem z napędem 4x4 (napęd na przód i w razie potrzeby załączany tył) i stosowałem taki patent. Przednia oś w zależności od sezonu letnie Toyo lub zimowe Pirelli, tył wielosezonowe Dunlop.
Zestaw dostosowany do przeciętnego stylu jazdy, bez wielkich szaleństw.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#14 Post autor: wamka18 »

Ja wychodzę z założenia jak kolega fredas, lato latem a zima zimą przynajmniej jak coś się stanie nie będę się zastanawiał co by było jak bym miał odpowiednio do sezonu a noga ciężka i tej przyczepności potrzeba. A co do wielosezonowych to mam też doświadczenie z firmowych LT( mają założone jakieś firmowe) jak trzeba wjechać w zaśnieżone pole to koparkami są ciągane a dla porównania w zaprzyjaźnionej firmie mają lubliny na zimowych i bez żadnych blokad śmigają po zaspach.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: Wojti »

Wszystko zależy kto ile gdzie i w jakich warunkach jeździ :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”