Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
L1U9K8A7S

#466 Post autor: L1U9K8A7S »

Spróbowałem zaślepić chwilowo EGR, aby sprawdzić czy będzie wszystko ok. I faktycznie auto jeździ bez jakichkolwiek szarpnięć. Jeździ tak jak powinno. Czyli kupuję EGR (oryginał GM - 240 zł) zakładam i jeżdżę normalnie.
Zostało tylko to falowanie obrotów na wolnych obrotach. I nie wiem dlaczego. Komputer nic nie pokazuje...

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#467 Post autor: Maćku »

L1U9K8A7S, od czasu do czasu mam podobnie trzeba zobaczyć w parametrach silnika jak się układają dane duże wahania na którymś parametrze może powodować falowania...
Obrazek

endrjuu

#468 Post autor: endrjuu »

endrjuu pisze:Witam, kilka dni temu po zimnej nocy odpaliłem Zafirke, która zaczeła pływać na obrotach. Nie były to jakies wielkie wachania, ale były (auto zgasło). Od tamtego czasu problem nie wystąpił, mimo tego że noce wcale nie były cieplejsze.
Macie jakies rady co powinienem zrobic aby zapobiec wystapieniu tych problemow w przyszlosci? wole dmuchac na zimne zanim cos sie rozkraczy :)
ktoś coś?

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#469 Post autor: miodzik »

Andrzej a błędy jakieś masz?

Falujące obroty mogą być od przepływomierza czy np przepustnicy ale i tu i tu powinieneś mieć informację odnoście nie prawidłowego działania któregoś z elementów.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#470 Post autor: rafaellowarszaw »

Hej

Endrju... Co to dokładnie znaczy- obroty zaczęły pływać? Jaki zakres obrotów był (np 1100-1300?) i czy były to falowania tzw. równomierne(tzn. płynne falowanie między 1100 a 1300 i powrót ) czy skokowe (wystrzeliwało np z 700 do 1400 a później opadało albo równie szybko skakało)...

To co miodzik napisał może być prawdą- miałem (i czasami mam podobne objawy)...

Najprościej (i najtaniej)- moim zdaniem ale fachowcem nie jestem- spróbuj od wyczyszczenia przepustnicy (na forum masz instrukcję od a do z) albo zleć jej wyczyszczanie (+-50-150zł).
Możesz też zmierzyć aku (po zimnej nocce) ile ma napięcia przed odpaleniem, ile podczas uruchamiania....
Może mapy ci się rozjechały...
Trzeba odłączyć aku, naładować go, podłączyć... odpalić zafirkę i trzymać ją na biegu jałowym przez ok 5 min- nie dodawać gazu itd.. (będzie sobie wtedy wczytywała z pamięci ustawienia przepustnicy, podstawowe mapy...

Jak nie to to zaczynają się koszty :(
(ceny z Warszawy ze sklepu Opla- aktualne na 110/2015- bo się pytałem)
Może to być :
uszkodzona przepustnica (nowa ok 1700zł)
uszkodzona przepływa (500zł)
sterownik silnia (tu najbardziej zaboli- nowy 2900zł)


pozdrawiam]
Rafał

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#471 Post autor: SD72 »

bazyliszek72

L1U9K8A7S

#472 Post autor: L1U9K8A7S »

No u mnie akurat falowanie wygląda tak LINK DO FILMIKU

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#473 Post autor: lawless »

U mnie pomogło czyszczenie przepustnicy też podobnie wariowały obroty :mrgreen:
Myśl samodzielnie!

L1U9K8A7S

#474 Post autor: L1U9K8A7S »

lawless pisze:U mnie pomogło czyszczenie przepustnicy też podobnie wariowały obroty :mrgreen:
Ale u mnie to głównie na gazie.. To też wina przepustnicy?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#475 Post autor: Janus »

L1U9K8A7S pisze:
lawless pisze:U mnie pomogło czyszczenie przepustnicy też podobnie wariowały obroty :mrgreen:
Ale u mnie to głównie na gazie.. To też wina przepustnicy?
Instalację gazową masz sekwencyjną czy podciśnieniową z mikserem?
Janusz

L1U9K8A7S

#476 Post autor: L1U9K8A7S »

Janus pisze:
L1U9K8A7S pisze:
lawless pisze:U mnie pomogło czyszczenie przepustnicy też podobnie wariowały obroty :mrgreen:
Ale u mnie to głównie na gazie.. To też wina przepustnicy?
Instalację gazową masz sekwencyjną czy podciśnieniową z mikserem?
Mam sekwencję.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#477 Post autor: Janus »

L1U9K8A7S pisze:
Mam sekwencję.
Nie masz wrażenia że jakoś osiągi na gazie się trochę pogorszyły w stosunku do tych na benzynie? Auto nie wydaje się bardziej ospałe po dodaniu gazu? Kiedy ostatnio świece wymieniałeś?
Janusz

L1U9K8A7S

#478 Post autor: L1U9K8A7S »

Faktycznie osiągi są jakby ciut gorsze. Świece wymieniane kilka dni temu, bo też myślałem, że to wina świec.

Awatar użytkownika
Chrees
Mieszkaniec
Posty: 340
Rejestracja: 31 paź 2015, 10:09
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XE
Gender:

#479 Post autor: Chrees »

Panowie,
wczoraj w czasie podróży zaświeciła mi się kontrolka silnika. Po dojechaniu na miejsce wypedałowałem sobie takie błędy:
- 0110 - czujnik temperatury zasysanego powietrza
- 1614 - problem z immo - nierozpoznany kluczyk
- 0140 - brak sygnału sondy 2
- 0100 - nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
- 0170 - nieprawidłowy skład mieszanki (za uboga lub za bogata)

1614 - miałem niedawno problem z kostką, być może przy wymianie wyskoczył ten problem.
Jak rozumiem 0170 może być spowodowany pozostałymi.
Problem w tym, że w środę wyjeżdżam na święta. Czy na siłę robić przepływkę i sondę, czy po prostu wykasować błędy i obserwować?
Obrazek

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 929
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.4 Turbo
Model: B
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:
Kontakt:

#480 Post autor: violator »

Chrees pisze:Panowie,
wczoraj w czasie podróży zaświeciła mi się kontrolka silnika. Po dojechaniu na miejsce wypedałowałem sobie takie błędy:
- 0110 - czujnik temperatury zasysanego powietrza
- 1614 - problem z immo - nierozpoznany kluczyk
- 0140 - brak sygnału sondy 2
- 0100 - nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
- 0170 - nieprawidłowy skład mieszanki (za uboga lub za bogata)

1614 - miałem niedawno problem z kostką, być może przy wymianie wyskoczył ten problem.
Jak rozumiem 0170 może być spowodowany pozostałymi.
Problem w tym, że w środę wyjeżdżam na święta. Czy na siłę robić przepływkę i sondę, czy po prostu wykasować błędy i obserwować?
Ja bym obserwował,skoro nic sie nie dzieje z autem to od razu Ci nie padnie,problemy z przeplywka sa bardzo widoczne jesli cos sie dzieje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”