Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8
Moderator: Sebu$
Spróbowałem zaślepić chwilowo EGR, aby sprawdzić czy będzie wszystko ok. I faktycznie auto jeździ bez jakichkolwiek szarpnięć. Jeździ tak jak powinno. Czyli kupuję EGR (oryginał GM - 240 zł) zakładam i jeżdżę normalnie.
Zostało tylko to falowanie obrotów na wolnych obrotach. I nie wiem dlaczego. Komputer nic nie pokazuje...
Zostało tylko to falowanie obrotów na wolnych obrotach. I nie wiem dlaczego. Komputer nic nie pokazuje...
ktoś coś?endrjuu pisze:Witam, kilka dni temu po zimnej nocy odpaliłem Zafirke, która zaczeła pływać na obrotach. Nie były to jakies wielkie wachania, ale były (auto zgasło). Od tamtego czasu problem nie wystąpił, mimo tego że noce wcale nie były cieplejsze.
Macie jakies rady co powinienem zrobic aby zapobiec wystapieniu tych problemow w przyszlosci? wole dmuchac na zimne zanim cos sie rozkraczy
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Andrzej a błędy jakieś masz?
Falujące obroty mogą być od przepływomierza czy np przepustnicy ale i tu i tu powinieneś mieć informację odnoście nie prawidłowego działania któregoś z elementów.
Falujące obroty mogą być od przepływomierza czy np przepustnicy ale i tu i tu powinieneś mieć informację odnoście nie prawidłowego działania któregoś z elementów.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Hej
Endrju... Co to dokładnie znaczy- obroty zaczęły pływać? Jaki zakres obrotów był (np 1100-1300?) i czy były to falowania tzw. równomierne(tzn. płynne falowanie między 1100 a 1300 i powrót ) czy skokowe (wystrzeliwało np z 700 do 1400 a później opadało albo równie szybko skakało)...
To co miodzik napisał może być prawdą- miałem (i czasami mam podobne objawy)...
Najprościej (i najtaniej)- moim zdaniem ale fachowcem nie jestem- spróbuj od wyczyszczenia przepustnicy (na forum masz instrukcję od a do z) albo zleć jej wyczyszczanie (+-50-150zł).
Możesz też zmierzyć aku (po zimnej nocce) ile ma napięcia przed odpaleniem, ile podczas uruchamiania....
Może mapy ci się rozjechały...
Trzeba odłączyć aku, naładować go, podłączyć... odpalić zafirkę i trzymać ją na biegu jałowym przez ok 5 min- nie dodawać gazu itd.. (będzie sobie wtedy wczytywała z pamięci ustawienia przepustnicy, podstawowe mapy...
Jak nie to to zaczynają się koszty
(ceny z Warszawy ze sklepu Opla- aktualne na 110/2015- bo się pytałem)
Może to być :
uszkodzona przepustnica (nowa ok 1700zł)
uszkodzona przepływa (500zł)
sterownik silnia (tu najbardziej zaboli- nowy 2900zł)
pozdrawiam]
Rafał
Endrju... Co to dokładnie znaczy- obroty zaczęły pływać? Jaki zakres obrotów był (np 1100-1300?) i czy były to falowania tzw. równomierne(tzn. płynne falowanie między 1100 a 1300 i powrót ) czy skokowe (wystrzeliwało np z 700 do 1400 a później opadało albo równie szybko skakało)...
To co miodzik napisał może być prawdą- miałem (i czasami mam podobne objawy)...
Najprościej (i najtaniej)- moim zdaniem ale fachowcem nie jestem- spróbuj od wyczyszczenia przepustnicy (na forum masz instrukcję od a do z) albo zleć jej wyczyszczanie (+-50-150zł).
Możesz też zmierzyć aku (po zimnej nocce) ile ma napięcia przed odpaleniem, ile podczas uruchamiania....
Może mapy ci się rozjechały...
Trzeba odłączyć aku, naładować go, podłączyć... odpalić zafirkę i trzymać ją na biegu jałowym przez ok 5 min- nie dodawać gazu itd.. (będzie sobie wtedy wczytywała z pamięci ustawienia przepustnicy, podstawowe mapy...
Jak nie to to zaczynają się koszty
(ceny z Warszawy ze sklepu Opla- aktualne na 110/2015- bo się pytałem)
Może to być :
uszkodzona przepustnica (nowa ok 1700zł)
uszkodzona przepływa (500zł)
sterownik silnia (tu najbardziej zaboli- nowy 2900zł)
pozdrawiam]
Rafał
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze pomoze
Tematy na forum zwiazane z "falujacymi "obrotami
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=714
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1110
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=14462
Tematy na forum zwiazane z "falujacymi "obrotami
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=714
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1110
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=14462
bazyliszek72
- Chrees
- Mieszkaniec
- Posty: 340
- Rejestracja: 31 paź 2015, 10:09
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XE
- Gender:
Panowie,
wczoraj w czasie podróży zaświeciła mi się kontrolka silnika. Po dojechaniu na miejsce wypedałowałem sobie takie błędy:
- 0110 - czujnik temperatury zasysanego powietrza
- 1614 - problem z immo - nierozpoznany kluczyk
- 0140 - brak sygnału sondy 2
- 0100 - nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
- 0170 - nieprawidłowy skład mieszanki (za uboga lub za bogata)
1614 - miałem niedawno problem z kostką, być może przy wymianie wyskoczył ten problem.
Jak rozumiem 0170 może być spowodowany pozostałymi.
Problem w tym, że w środę wyjeżdżam na święta. Czy na siłę robić przepływkę i sondę, czy po prostu wykasować błędy i obserwować?
wczoraj w czasie podróży zaświeciła mi się kontrolka silnika. Po dojechaniu na miejsce wypedałowałem sobie takie błędy:
- 0110 - czujnik temperatury zasysanego powietrza
- 1614 - problem z immo - nierozpoznany kluczyk
- 0140 - brak sygnału sondy 2
- 0100 - nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
- 0170 - nieprawidłowy skład mieszanki (za uboga lub za bogata)
1614 - miałem niedawno problem z kostką, być może przy wymianie wyskoczył ten problem.
Jak rozumiem 0170 może być spowodowany pozostałymi.
Problem w tym, że w środę wyjeżdżam na święta. Czy na siłę robić przepływkę i sondę, czy po prostu wykasować błędy i obserwować?
- violator
- Zafiromaniak
- Posty: 929
- Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
- Auto: Meriva 1.4 Turbo
- Model: B
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender:
- Kontakt:
Ja bym obserwował,skoro nic sie nie dzieje z autem to od razu Ci nie padnie,problemy z przeplywka sa bardzo widoczne jesli cos sie dziejeChrees pisze:Panowie,
wczoraj w czasie podróży zaświeciła mi się kontrolka silnika. Po dojechaniu na miejsce wypedałowałem sobie takie błędy:
- 0110 - czujnik temperatury zasysanego powietrza
- 1614 - problem z immo - nierozpoznany kluczyk
- 0140 - brak sygnału sondy 2
- 0100 - nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
- 0170 - nieprawidłowy skład mieszanki (za uboga lub za bogata)
1614 - miałem niedawno problem z kostką, być może przy wymianie wyskoczył ten problem.
Jak rozumiem 0170 może być spowodowany pozostałymi.
Problem w tym, że w środę wyjeżdżam na święta. Czy na siłę robić przepływkę i sondę, czy po prostu wykasować błędy i obserwować?