benzyna w oleju
-
- Debiutant
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 sie 2014, 20:58
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
benzyna w oleju
Koledzy po ostatnim sprawdzeniu poziomu oleju okazało się, że ma go za dużo.. Niestety daje się w nim wyczuć wyraźny zapach benzyny. Może macie jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny?
Dodam, że silnik pracuje dobrze (równo i z taką mocą jak wcześniej), płynu chłodniczego nie ubywa anie nie ma na nim żadnych plam z oleju (co chyba wyklucza uszczelkę pod głowicą). Poza tym samochód jeździ głównie na LPG ale w ostatnim czasie co dziennie robię dużo krótkich (ok 2-3 km) odcinków.
Będę zobowiązany za jakieś wskazówki.
Ps. Wiem, że olej i filtr muszę niezwłocznie wymienić
Dodam, że silnik pracuje dobrze (równo i z taką mocą jak wcześniej), płynu chłodniczego nie ubywa anie nie ma na nim żadnych plam z oleju (co chyba wyklucza uszczelkę pod głowicą). Poza tym samochód jeździ głównie na LPG ale w ostatnim czasie co dziennie robię dużo krótkich (ok 2-3 km) odcinków.
Będę zobowiązany za jakieś wskazówki.
Ps. Wiem, że olej i filtr muszę niezwłocznie wymienić
-
- Debiutant
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 sie 2014, 20:58
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
Rozmawiałem z dwoma zaufanymi mechanikami i obaj potwierdzili, że to efekt skraplania benzyny na zimnym silniku. A wszystko przez krótkie trasy jakie robię i niską temperaturę. I na tym kończy się wspólne zdanie obu panów, bo jeden radzi przegonić auto i palić na LPG, zaś drugi wymienić olej i krótkie trasy jeździć na benzynie.
Jeszcze nie wiem do której rady się za stosuję natomiast olej dla świętego spokoju wymienię i sprawdzę kompresję w cylindrach. Być może uda się także sprawdzić wtryskiwacze, choć czuję że dostęp do nich będzie wielce utrudniony.
Jeszcze nie wiem do której rady się za stosuję natomiast olej dla świętego spokoju wymienię i sprawdzę kompresję w cylindrach. Być może uda się także sprawdzić wtryskiwacze, choć czuję że dostęp do nich będzie wielce utrudniony.
- prymus2103
- Bywalec
- Posty: 159
- Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel Astra
- Model: J
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Kontakt:
Zacznij od sprawdzenia i wymiany świec zapłonowych.
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark
Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/
Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)
Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/
Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)
-
- Debiutant
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 sie 2014, 20:58
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
No i wymieniony olej, filtry oleju i powietrza i świece zapłonowe..
Znajomy mechanik sprawdził mi też kompresje w cylindrach i...
w 1 cylindrze - 6,5, w 2 - 6,5, w 3 - 6,3 a w 4 - 7
Rzekomo tak niska kompresja wynika z przymkniętej przepustnicy (elektrycznej) - faktycznie tak jest?
Zrobił też próbę olejową na 3 i 4 cylindrze i kompresja podskoczyła w obu do ok 8 bar
Co o tym sądzicie?
Znajomy mechanik sprawdził mi też kompresje w cylindrach i...
w 1 cylindrze - 6,5, w 2 - 6,5, w 3 - 6,3 a w 4 - 7
Rzekomo tak niska kompresja wynika z przymkniętej przepustnicy (elektrycznej) - faktycznie tak jest?
Zrobił też próbę olejową na 3 i 4 cylindrze i kompresja podskoczyła w obu do ok 8 bar
Co o tym sądzicie?
-
- Debiutant
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 sie 2014, 20:58
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
W sumie to żadnych - autko pali od strzała, a i zbiera się nieźle.
może faktycznie manometr walnięty bo szczerze powiedziawszy to wyglądał jak relikt przeszłości..
Aha jeszcze jedno (może istotne) - kompresja była robiona na zimnym silniku, a po wszystkim padł mi akumulator
Czy ze względu na słaby akumulator mogło słabo kręcić i przez to wyszło takie lipne ciśnienie?
może faktycznie manometr walnięty bo szczerze powiedziawszy to wyglądał jak relikt przeszłości..
Aha jeszcze jedno (może istotne) - kompresja była robiona na zimnym silniku, a po wszystkim padł mi akumulator
Czy ze względu na słaby akumulator mogło słabo kręcić i przez to wyszło takie lipne ciśnienie?
Ostatnio zmieniony 19 gru 2015, 20:48 przez rygoreg, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pepit
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 lip 2011, 23:34
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
W mojej mierzyli kompresję na gorącym silniku. Też myślałem, że silnik zużyty bo ciągle poziom oleju był ponad max na bagnecie. Wyszło że przy wymianie oleju nalali wg katalogu a do miski wchodzi mniej. Poprzedni właściciel też widać lał wg katalogu bo od początku był za wysoki poziom.Upuściłem nadmiar, ok 0,3 l i od tej pory / minęły ze 3 m-ce/ jest niezmiennie kreska poniżej max.
Auto zadbane jak kobieta.
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Jak mierzyłem kumplowi w astrze g 1.6 16v czy w ogóle jest kompresja na zimnym silniku oraz zamkniętą przepustnicą wychodziło około 13 a potem zrobiłem tak jak trzeba to ponad 16 ale równo na wszystkich.
rygoreg, a u ciebie to jest coś nie tak albo mechanik miał spaskudzony manometr albo przewód bo przy tej kompresji to powinieneś mieć problemy z zapalaniem. Warto by było pofatygować się do kogoś innego aby potwierdzić tą kompresje.
rygoreg, a u ciebie to jest coś nie tak albo mechanik miał spaskudzony manometr albo przewód bo przy tej kompresji to powinieneś mieć problemy z zapalaniem. Warto by było pofatygować się do kogoś innego aby potwierdzić tą kompresje.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Witam, dawno temu robiłem pomiar w polonezie na słabym akumulatorze i była wielka kicha, przyszedł kolega i kazał mi porządnie naładować akumulator pomiar wzrósł o 3 bary, tak więc moim zdaniem dobrze naładowany akumulator przy sprawdzaniu ciśnienia sprężania to podstawa. A co się tyczy ciepłego silnika czy zimnego na ciepłym wał będzie się kręcił szybciej bo olej jest rzadszy i nie stawia takich oporów. Dla pewności powtórz pomiar z naładowanym akumulatorem i z odkręconymi wszystkimi świecami i przede wszystkim przyrząd do badania musi być sprawny.rygoreg pisze:W sumie to żadnych - autko pali od strzała, a i zbiera się nieźle.
może faktycznie manometr walnięty bo szczerze powiedziawszy to wyglądał jak relikt przeszłości..
Aha jeszcze jedno (może istotne) - kompresja była robiona na zimnym silniku, a po wszystkim padł mi akumulator
Czy ze względu na słaby akumulator mogło słabo kręcić i przez to wyszło takie lipne ciśnienie?
Ostatnio zmieniony 19 gru 2015, 22:41 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 sie 2014, 20:58
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
Po świętach zakupie manometr i spróbuje sam się pobawić. Niemniej jednak myślę, że kompresja nie może być tak słaba jak to wyszło w pomiarze - po prostu samochód za dobrze jeździ i odpala. Jedyne co mnie martwi to różnica na 3 cylindrze. No ale zobaczymy.
Aha jeszcze jedno - ile powinno wynosić sprężanie dla tego silnika (fabryczne)?
Aha jeszcze jedno - ile powinno wynosić sprężanie dla tego silnika (fabryczne)?
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Masz 100% racji moja pomyłka. Przyjmijmy że ok 15 bar to jak koledze rygoreg wychodziło między 6-7 bar to stawiam na błędny pomiar bo przy 6-7 bar na wszystkich cylindrach to nie wiem czy by odpalił a jak by nawet odpalił to by miał problemy żeby ruszyć.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2015, 01:00 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 2 razy.