Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
darkp1

#121 Post autor: darkp1 »

Z czytaj błędy, bo tak to można z fusów wróżyć.

Awatar użytkownika
alpi666
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 02 sty 2009, 14:32
Lokalizacja: Jasło
Model:

#122 Post autor: alpi666 »

pewnie wszedł w tryb awaryjny

u mnie w zefci smigam bez katalizatora i wszytsko jest ok na LPG jak i na PB
Turbo żyje :--) Turbo pije :--(

arni251

#123 Post autor: arni251 »

No i znalazłem przyczynę. Okazał sie zapchany katalizator, wywaliłem całe wnętrze i teraz cieszę sie 115 konikami. Dzieki za podpowiedzi.

buli

#124 Post autor: buli »

Witam koledzy.Mam problem znów zapaliła sie kontrolka z sam i kluczem raz sie swieci raz gasnie itd auto traci moc włacza sie tryb awaryjny! Zauwarzyłem tez ze kilka razy szczególnie rano po odpalenie przy pierwsze próbie hamowanie tak jak by nie działało wspomaganie hamulca pozniej jest juz wszystko oki Czy te dwie sprawy moga miec cos wspólnego? Prosze o pomoc! Dodam ze egr mam nowy przewody podcisnieniowe sprwadzone!

dejna

#125 Post autor: dejna »

to co piszesz o hamulcu może oznaczać zapowietrzony układ albo pada pompa... natomiast kontrolka samochodu z kluczykiem informuje, że pojawił się błąd w sterowaniu silnikiem... należy zczytać błędy bo inaczej ciężko stwierdzić co sie stało...

boogoo

#126 Post autor: boogoo »

Bardzo często kontrolka w połączeniu z twardym pedałem hamulca,jest oznaką padającej pompy wakum.Więc zmierz czy działa poprawnie.

buli

#127 Post autor: buli »

A jak kolego mozna sprawdzic taka pompe vaku???

darkp1

#128 Post autor: darkp1 »

boogoo, napisz coś więcej na ten temat, bo ja, sporadycznie, ale też, mam taki problem ( nie wywala kontrolki ale pedał twardy)

buli

#129 Post autor: buli »

U mnie kolego wywaliło kontrolke pozniej zgasła pózniej znowu sie swieci! A pedał nie mam cały czas twardy tylko czasami rano przy pierwszej próbie hamowania pozniej hamulce oki.A wiem ze duzo sterowania silnikiem np zawory turbo itp działaja na podcisnienie i daltego podejrzewam ze to bedzie cos z podcisnieniem moze zaworki sie przycinaja nie wiem moze ktos pomoze bo czytałem ze mozna je jakos przeczyscic czy cos?Jesli ktos miał cos podobnego prosze o pomoc!Zaczynam po mału załowac ze kupiłem zafire cały czas mnie przesladuje ta kontrolka!

boogoo

#130 Post autor: boogoo »

Pompka wakum daje podciśnienie 0,6-0,9.Mierzy się to wakuometrem tyż przy wyjściu z pompki,jednym i drugim.Priorytetem w działaniu jest serwo tj.zapewnienie hamowania,więc jeśli coś dzieje się w układzie egr,turbo,klapy,klima to na serwo nie ma wpływu.Więc:albo przewód od pompy do serwa,albo zawór bezzwrotny na tym przewodzie,albo serwo przepuszcza,albo pompa pada.Jeśli np.wracamy do garażu i przed wyłączeniem auta mamy miękki pedał,a rano jest twardy to znaczy,że zawór albo serwo przepuszcza,lub przewód.No trzeba to sprawdzic....Pompka,po wyjęciu krócca serwa,powinna ssac palucha tak dośc dobrze-0,9.

darkp1

#131 Post autor: darkp1 »

Masz jakieś zdjęcia tego?

boogoo

#132 Post autor: boogoo »

Nie mam,ale znajdziesz.Pompa jest przykręcona do pokrywy klawiatury po prawej-taka puszka aluminiowa.U dołu masz trójnik do egr i innych,a góra idzie do serwa-taki czarny,twardy przewód, dośc kruchy w którym jest zaworek.

dabu1

#133 Post autor: dabu1 »

Witam
Od roku mam Zafire A 1.6 16V, 2001r.
Od początku jak ją kupiłem po odpaleniu auta skakały obroty, ale po przygazowaniu obrotu się stabilizowały.
Ostatnio w trakcie jazdy zaczęła migać lampka silnika i odczuwalny był spadek mocy. Gdy natomiast wrzucało się na luz lampka gasła.
Więc pojechałem do opla, gdzie stwierdzono uszkodzony czujnik wałka obrotu rozrządu.
Po wymianie poprawy nie było, więc pojechałem ponownie i diagnostyka wykazała niski poziom paliwa w zbiorniku, gdzie paliwo oczywiście było w 1/4.
Zalecono wymianę filtra paliwa i zalanie porządnego paliwa.
Po tym się pogorszyło na 2 dni - lampka silnika świeciła się stale, a mocy miałem jeszcze mniej.
Teraz z kolei 3 dni auto jeździło bez zarzutu, poziom paliwa spadł do 1/4 i problem pojawia się ponownie.
Znów lampka zaczyna migać w trakcie jazdy.
Bardzo proszę o pomoc, co wymieniać, co czyścić bo jeżdżenie do serwisu trochę mija się już celem.

Cezar

#134 Post autor: Cezar »

nie wiem jak tobie pomoc ale mam pytanie jak w serwisie wymieniali tobie czesci i sie okazalo ze to nie to , to oddali ci jakas czesc pieniedzy ?? albo wogole cos zaoferowali. jak nie to ja bym ich gnebił aż by to naprawili oczywiscie nic nie doplacajac !

dabu1

#135 Post autor: dabu1 »

No tu jest sprawa trochę skomplikowana, bo diagnostyka (zrobiona po znajomości - 0zł), wykazała czujnik. Ten z kolei naprawiłem w innym warsztacie. Drugą diagnostykę znowu wykonałem w pierwszym warsztacie po znajomości (czyt. 0zł), która już nie wykazała uszkodzonego czujnika (znaczy się dobrze naprawili), ale wykazała niski poziom paliwa w zbiorniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”