[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#121 Post autor: ryba1 »

Sumik, dobre rozwiązanie.na povercap-a rozumiem ze też silikon dajesz?

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#122 Post autor: Sumik »

ryba1 pisze:na povercap-a rozumiem ze też silikon dajesz?
Wczoraj planowałem to zrobić tak jak jest na fotce. Flansza na przepustnicę i proste wyjście o średnicy 2,5" a do tego silikonowe kolano do połączenia z reszta.
Jednak wieczorem wpadł mi do głowy kolejny pomysł i chyba zastosuję wariant nr 2.
Alu kolano 90 kilka stopni przyspawane do flanszy na przepustnicy a do tego złączka silikonowa ( lub złączka z wyjściem na BOV).
Po nowym roku ogarnę resztę połączeń i zobaczymy jak to wszystko wyjdzie.

Dodatkowo chodzi mi po głowie czy nie rozwiercać przepustnicy. Ma ona na wejściu i na wyjściu srednicę 62 mm. Jadnak w miejscu wałka przepustnicy jest przewężenie na 57 mm. Z tego co czytałem na brytyjskich forach to rozwiercają przepustnicę tak aby zachować na całości taką samą średnicę i przynosi to lepsze wyniki podczas kręcenia. Sie zobaczy. Jak pojade po odbiór flanszy to zawiozę przepustnicę i zobaczymy co fachowcy powiedzą na takie mody.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#123 Post autor: ryba1 »

myślę że obie wersje wyjdą podobnie jeżeli chodzi o koszt.rozwiert przepustnicy chyba przywiekszych modach coś da czy na serii też?

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#124 Post autor: Wojti »

Marcin jeśli chodzi o przepustnice to zapytałem fachowca i odpisał
-Rozwiewa przepustnicy jest bardzo skomplikowany i nie radził bym tego robić samemu. Ja sam tego nie robię tylko kupuje całą nowa większą przepustnice
-W przepustnicy wystarczy 1 milimetr pomyłki i auto chodzi na 1500rpm na biegu jałowym
czyli szukaj naprawdę sprawdzonego źródła :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#125 Post autor: Sumik »

Takie sa plany. Ale nie mowie ze musze to robic. Jak wszystko bedzie poskladane, wystrojone i bede zadowolony (3 z przodu ) to jej nie ruszam.
Wiem ze rozwiercic przepustnice i dokladnie odwzorowac ksztalt przeslony to nie lada wyzwanie. Jednak wiem tez ze cos takiego da sie zrobic.

Na razie skladam dolot. I cos czuje ze zejdzie mi z nim troszke dluzej niz przypuszczalem :/
Wszystko przez to ze nie ma zimy! OSZCZEDNOSCI MI TOPNIEJĄ :lol:

A do tego jak na zlosc wczoraj w 2 samochodzie wysypalo mi sie immo i trzeba programowac. Kilka stowek poplynie...
Ostatnio zmieniony 29 gru 2015, 11:48 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#126 Post autor: paweldm »

Chciałbym u siebie założyć filtr odmy jaka jest średnica króćca odmy, bo nie wiem o jakiej średnicy króćca wejściowego wybrać filtr. Ze względu na jego umieszczenie w oryginale ciężko jest dojść suwmiarką, by dokonać pomiaru bez demontażu rury dolotowej znajdującej się nad silnikiem.
Czy te filtry do FMIC są gotowe do montażu, czy trzeba je nasączać i ewentualnie jak często je trzeba czyścić (wymieniać).
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#127 Post autor: Sumik »

paweldm pisze:Chciałbym u siebie założyć filtr odmy jaka jest średnica króćca odmy, bo nie wiem o jakiej średnicy króćca wejściowego wybrać filtr
Duży króciec ma średnicę 18mm, a mały 8mm.
Obrazek
Ja u siebie na chwile obecną zastosowałem kawałek gumowego węża z twardej gumy i na niego zamontowałem filterek. Docelowo ma być zamontowany Oil Catch Tank.
Obrazek
paweldm pisze:Czy te filtry do FMIC są gotowe do montażu, czy trzeba je nasączać i ewentualnie jak często je trzeba czyścić (wymieniać)
Z tego co widziałem to są one dostępne o wewnętrznej średnicy montażowej 12 i 25 mm. Czyli ani 1 ani 2 nie pasują na króćce ( dlatego zamontowałem gumowego węża ).
Obrazek
Filterek jako nowy jest suchy i posiada opaskę montażową. Szczerze powiem że nie nasączałem go niczym. Nie wiem również co ile trzeba by go wymienić ( bo nie dawno zamontowałem i nie zauważyłem żadnego zużycia). Jeżeli była by taka potrzeba to jedna jak i druga średnica kosztują 14 zł tak więc rozsądnie.
Jeżeli nie masz dostępu do takich węży to napisz do mnie na priva i się dogadamy :piwo:
Mam kilka sztuk na zbyciu.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#128 Post autor: paweldm »

Odrobine jestem zaskoczony. Wprawdzie mam silnik Z20LER i u mnie chyba jest tylko jeden kruciec. Na ten mniejszy nie zwróciłem uwagi.
Co dodatkowo daje Oil Catch Tank? Czy przez sam filtr może "pluć" olejem?
Docelowo planuję wymienić puchę filtra na tą od diesla ale bez powiększania średnicy przewodów dolotowych, bardzie chcę skupić się nad skróceniem dolotu, czyli z filtra jak najkrótszą drogą do sprężarki.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#129 Post autor: ryba1 »

Sumik, nie śmierdzi z tej odmy?
paweldm pisze:Wprawdzie mam silnik Z20LER i u mnie chyba jest tylko jeden kruciec
jest tak samo jak w Z20LEH
paweldm pisze:Co dodatkowo daje Oil Catch Tank?
zbiera syf z oleju
paweldm pisze: Czy przez sam filtr może "pluć" olejem?
raczej smierdzieć i przechodzic do kabiny

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#130 Post autor: Sumik »

ryba1 pisze:paweldm napisał/a:
Wprawdzie mam silnik Z20LER i u mnie chyba jest tylko jeden kruciec


jest tak samo jak w Z20LEH
Są na pewno dwa. Od 92 r. w 2 litrowym motorze tak jest :). Jeden idzie do dolotu a 2 pod przepustnice.
ryba1 pisze:paweldm napisał/a:
Co dodatkowo daje Oil Catch Tank?


zbiera syf z oleju
Nie tyle syf z oleju co pary oleju z powietrza wydostającego się z pokrywy zaworów.
W pokrywie zaworów jest taka stalowa siateczka ( coś jak ostry zmywak do garnków) który powinien wyłapywać pary oleju. Nie zawsze się tak dzieje bo jest całkowicie zabrudzony lub dziurawy bo ktoś go "naprawiał".
Jak zamontujesz Oil Catch Tank miedzy silnikiem a dolotem to bedziesz miał czyste powietrze bez osadzających się par oleju w dolocie.
Jak puscisz do atmosfery tak jak ja to tez bedzie ok i również będziesz miał czyste powietrze w dolocie :lol:
ryba1 pisze:paweldm napisał/a:
Czy przez sam filtr może "pluć" olejem?

raczej smierdzieć i przechodzic do kabiny
Nic mi nie śmierdzi w kabinie i filtr nie przemaka. Widocznie ten "zmywak do garków" w pokrywie zaworów mam sprawny :lol:

Ale tak jak ryba1 pisze może się tak dziać.
Znajomy w ZA OPC mieł ubytki oleju i białe dymienie. Było to spowodowane właśnie olejem który dostawał się do dolotu przez odmę. Po zastosowaniu Catch Tanka problem znikł.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#131 Post autor: paweldm »

Rozpocznę od montażu filtra odmy.
Czy ten z średnicą króćca 19mm będzie najlepszym wyborem?
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#132 Post autor: Sumik »

paweldm pisze:Rozpocznę od montażu filtra odmy.
Rozumiem że usuwasz dolot znad silnika i robisz krótki dolot na puszce od CDTI.
Jeżeli nie i masz zamiar założyć tylko filterek na pokrywce zaworów to musisz zaślepić wejście do tej części dolotu co idzie na silniku bo jest ona za przepływką i będzie łapało lewe powietrze.
paweldm pisze:Czy ten z średnicą króćca 19mm będzie najlepszym wyborem?
Jak najbardziej, ma on średnicę montażową 19mm, a króciec 18 tak więc spokojnie ściągniesz to opaską.
znalazłem coś takiego:
Filtr odmy 19mm
Ale...
Nie ma szans żebyś tam zamontował filterek bo Ci się po prostu nie zmieści. Musi być on zamontowany na jakimś przewodzie.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#133 Post autor: paweldm »

Docelowo będę chciał zmienić dolot. Tymczasem chcę założyć filtr. Wiem, iż muszę zaślepić otwór w dolocie, a do filtra dołożyć kawałek wężyka. Myślałem o takim w kształcie kolanka 90 stopni, by filtr był w górze. Filtr chcę taki, tylko niebieski, bo przewody również będą w takim.
Jeszcze mam pytanie jak jest z mocowaniem obudowy filtra do diesla, czy trzeba coś przerabiać, czy pasuje w te uchwyty, które mam obecnie. Na allegro z przesyłką można kupic taka obudowę już za 50zł.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2016, 23:27 przez paweldm, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#134 Post autor: Sumik »

paweldm pisze:jak jest z mocowaniem obudowy filtra do diesla, czy trzeba coś przerabiać, czy pasuje w te uchwyty, które mam obecnie
Plug & play. Wykręcasz starą i montujesz od CDTI. Nawet doprowadzenie powietrza z łapacza pasuje.
Jdyne co musisz zrobić to powalczyć z górną obudową jak będziesz chciał zamontować swoją przepływkę. Ma ona średnicę 80 mm a to od diesla ma mniejszą. Poczytaj mój post i tam są zdjęcia jak ja to przerobiłem. Chłopaki wrzucali również linki do stron gdzie jest dokładnie pokazane jak to zrobić. Nie jest to trudne.


Z innej beczki.
Niestety na drodze do dokończenia budowy dolotu stają kolejne przeszkody. Pojawił się mróz, wilgoć i...
WYPADANIE ZAPŁONU. Świece były zmieniane jakieś 6000 km temu tak więc wszystkie poszlaki wskazywały na cewkę zapłonową. Zakupiłem nową z Beru ( tak naprawdę to Bosch oklejony Beru)
Obrazek
i ku mojemu ździwieniu problemy nie ustały. Cewki niestety nie mogłem już oddać... bo to część elektroniczna no i w sumie była już użyta (mam na sprzedaż starą w pełni sprawną).
Stwierdziłem że to może jednak świece. Ale nie chciałem iść dalej w koszty tylko zrobiłem taki manewr jak w poprzednim aucie. Zmniejszyłem odstęp między elektrodami świec. Okazało się że 0,7mm rozwiązało problem. Taki też odstęp zaleca Beru w świecach przeznaczonych do gazu.
Problem znikł a z nim oszczędności.

Żeby dobrze dopasować pozostałe rurki dolotu należało by kupić brakujące elementy w tym IC, który swoje kosztuje ( mniej więcej tyle co ta za&$%@#a CEWKA... :/). Dłużej nie myśląc zamówiłem brakujące elementy na dolot a model IC wykonałem z tektury.
Obrazek
W przyszłym tygodniu wszystko pomierzę i wyślę do spawania a w między czasie może uzbieram jakiś grosz na Cooler :)

Nie chce ktoś cewki :lol: :piwo:

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#135 Post autor: ryba1 »

paweldm pisze:Docelowo będę chciał zmienić dolot.
możesz też z 2.2 puchę włożyć.jest tańsza w zakupie

Obrazek

tak było u mnie przez jakiś czas.mam taką jak chce na sprzedaż
Sumik pisze:Jdyne co musisz zrobić to powalczyć z górną obudową jak będziesz chciał zamontować swoją przepływkę
nie będzie musiał bo ma przepływkę 70mm
Sumik pisze:Ma ona średnicę 80 mm a to od diesla
tą średnicę ma wyłącznie AH/ZB OPC reszta to 70mm

poniżej foto na na przepływce 70mm

Obrazek
Sumik pisze:i ku mojemu ździwieniu problemy nie ustały. Cewki niestety nie mogłem już oddać..
jak nie masz pewności to się jedzie z kimś podmienić.zawsze zaczynam od świec ile by nie miały przebiegu.a tak masz kasę w plecy.trzeba było dzwonić do mnie to bym doradził
Ostatnio zmieniony 07 sty 2016, 21:17 przez ryba1, łącznie zmieniany 2 razy.

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”